článek

Kyle Gabler

Kyle Gabler

Tento našim čtenářům již známý vývojář zejména díky projektu Experimental Gameplay se dostal pod drobnohled. V našem rozhovoru přeloženém z angličtiny se dovíte například to, co nového se chystá v projektu Experimental Gameplay, jak to vidí sám Kyle a prozradí nám také něco o své tvorbě her a další participaci v herním a zábavním průmyslu. Zajímá vás to? Tak čtěte, stojí to za to!

Říkáte si, co je to za hezouna na té fotce? Není to nikdo jiný, než 24letý Kyle Gabler. Je jedním z tvůrců pro Experimental Gameplay projekt a má na svém kontě gamesky jako Blow, Darwin hill, Tower of Goo, Super Tummy Bubble, the Swarm atd. Samozřejmě se nejedná o Čecha, takže celý rozhovor jsem musel přeložit z angličtiny. Proto se někdy nedivte trošku podivné formulaci, ale snažil jsem se.;) Interview v původním znění si můžete stáhnout zde (300 KB). Teď už vás nebudu napínat, tak si pojďte přečíst, jak Kyle odpovídal na mé všetečné otázky...


Nejprve se prosím trochu představ našim čtenářům.


Ahoj, jmenuji se Kyle Gabler a jsem jeden z vývojářů projektu Experimental Gameplay. (pozn. víc jsem z něj fakt nedostal. ;))


Naši čtenáři tě znají především díky hrám z Experimental Gameplay. Řekl bys nám o tomto projektu něco víc?


Tento projekt začal jako dlouhodobý semestrální projekt v Centru Zábavní Technologie na vysoké škole Carnegie Mellon University. (www.etc.cmu.edu). Hlavním cílem bylo vytvořit přes padesát her v jednom semestru cestou objevování co nejvíce nových forem hraní. Hlavní myšlenkou bylo to, že velké firmy nemohou tolik riskovat a nemají mnoho prostoru pro tvůrčí svobodu. Proto narážíme na tolik fantastických her, ale ne skutečně zábavných. V našem případě jsme pouze čtyři studenti s prázdnými kapsami a neměli jsme co ztratit.


Jak dlouho se účastníš EG projektu?


Začal jsem s tím na jaře 2005 s Shalinem Shodhanem, Kylem Grayem a Mattem Kucicem. Po dvou semestrech v podobě školního projektu jsme spustili server ExperimentalGameplay.com a povzbudili talentované návštěvníky stránek k vytvoření a uploadu her s inovující hratelností.


Tvá práce není spojena jen s EG projektem, jaké jsou tvé další koníčky a účasti v herním průmyslu, zábavě apod.?


Právě teď také pracuji na designování a vytváření modelů pro Electronic Arts. Například, velká rozsáhlá hra může být vytvářena i 2 roky, ale v prvních měsících udělám kupu hrubých modelů, které ukazují a dokazují, že některou novou vlastnost či rys je možné vytvořit a zároveň jak by to mohlo fungovat a vypadat. Také rád skládám hudbu. Možná kdybych si oddechnul od her, nějakou dobu bych to dělal.;)












Vraťme se k tvým hrám pro EG projekt. Naši čtenáři měli možnost hrát třeba Tower of Goo, Super Tummy Bubble, the Swarm, Blow nebo Darwin hill. Některé z nich jsou nejoblíbenější na stránce EG. Co ty na to?


Jsem potěšen, že tyto hry byly tak dobře přijaty hráči. Ze začátku projektu nikdo nevěděl o našem projektu nebo stránce, takže nebylo nic bombastického pustit do oběhu novou hru. Ale teď, když denně máme tisíce návštěvníků, mám vždycky trochu strach, co když se má nová hra nebude nikomu líbit?


Právě jsem vydal novinku poprvé po dlouhé době – „Big Vine“. Těší mě, že lidi zatím baví to hrát.


Taky programuji hry, ale nemám tak originální nápady. Kam na ně chodíš ty? Tvoje hry jsou jedny z nejoriginálnějších co jsem kdy hrál.


Díky. Věc, jež nejvíc pomáhá ke kreativnosti, jsou naše témata pro hry. Vypadá to, že tvůrčí omezení dost pomáhá. Kdybychom si řekli: „Udělej hru“, měli bychom tu horu stříleček, her s porovnáváním barev a Katamari předělávek. Ale když řekneme: „udělej hru o přitažlivosti“, nebo: „Udělej hru o velkých a malých věcech“, nebo: „Vytvoř hru o dvou stovkách naštvaných lidí“, snadno můžete být tvořiví.


Tvoje hry jako třeba Blow či tvoje oficiální stránka je typická pro svou specifickou grafiku např. postavičky s jedním velikým okem. Jaký software jsi použil v Blow? A jaký software používáš k programování?


Cha cha, jo, já neumím moc dobře malovat. Všechny moje hry a většina z ExperimentalGameplay.com jsou napsány v C++ užitím OpenGL. Máme malý systém, který nám umožňuje vytvářet hry rychleji, ale je to ve skutečnosti jenom materiál jako knihovna zvuků, knihovna pro přetváření textu, nahrávač textur a další nudné krámy. Budeme tuto soustavu uvolňovat online společně s kódem k jistým gamesám, abychom pomohli začínajícím programátorům a herním designerům v jejich startu.
Na druhou stranu, tento projekt nebyl nikdy o dobrém programování. Je to celé o herním vzhledu a originální a tvůrčí hratelnosti. Schopnost programovat je užitečná, ale projekt nezávisí jenom na tom.











Jaké je tvoje nejlepší dílo, které si kdy udělal?


Doufám, že to se ještě nestalo.


Pouze děláš hry, nebo máš taky čas je hrát?


Jsem opravdu špatný hráč, vždycky umřu. To je důvod, proč dělám hry, kde není možné umřít.


Jaká je tvoje nejoblíbenější freeware a komerční hra?


Doporučuji hry z Hapland (www.foon.co.uk/farcade/hapland) všem mým přátelům. Miluji tento typ logických hříček. Také jsem hrával Animal Crossing pro DS. Právě jsem vypěstoval strom peněz!


Jaké jsou tvé plány do budoucna?


Jsme ve fázi spuštění soutěže Experimental Gameplay pro studenty vysokých škol, kde budou tvůrci nejlepší hry oceněni stáží v herním průmyslu. Tak například, na začátku měsíce vydáme herní téma a soutěžící budou mít měsíc na návrh a vytvoření malé hry založené právě na tom tématu. Gamesy budou posílány online a hodnoceny návštěvníky a IT profesionály. Měla by to být veliká příležitost pro neobjevené tvůrčí vývojáře, aby ukázali co umí.


Díky za tvůj čas a zásobuj nás dalšími super hrami!


Taky díky.


ODKAZY:


www.KyleGabler.com

www.ExperimentalGameplay.com




Apofis

autor
Petr Vadlejch / Apofis

Publikováno: 17.02.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 1 =

Martin Kovář | 17.02.06 v 10:52

this guy kicks ass... :)