článek

Příjemné povídání s JetDogs, tvůrci casual her

Příjemné povídání s JetDogs, tvůrci casual her

Dnes tu máme jedno interview, které nám bylo poskytnuto ze strany JetDogs. Jejich jméno jste už mohli někde slyšet. Ať už při hraní některé z jejich her, nebo pohledem na sponzory několika akcí v České republice. Ahoj JetDogs, díky, že jste si našli nějaký čas na zodpovězení našich zvědavých otázek a podělení se s našimi čtenáři o nějaké ty informace.

První otázka se týká ohledně počátku studia a proč jste si vybrali zrovna jméno „JetDogs“?

Tedy… abych byl naprosto upřímný, neexistuje žádný důvod, proč jsme si vybrali toho jméno. Je to pro nás trošku metafora. Naši „tryskoví psi“ jsou podobní dvěma reálným psům Belka a Strelka – první žívá stvoření, která byla vyslána do vesmíru a vrátila se živá. Takže naše jméno je výzva! Dávat si velké a vážné úkoly a řešit je s úspěchem. Možná naše hry jednou budou hrány ve vesmíru.

Proč jste se rozhodli tvořit casual hry?

Už od začátku jsme vyvíjeli CD hry pro maloobchodní trh. Zisk z tohoto typu prodeje šel ale dolů, a tak jsme se přesunuli ke stahovatelnému obsahu a tím hlavně ke casual hrám.

Byly začátky těžké?

Ano, začátek byl docela náročný. Společně s mým přítelem a partnerem, jsme začali pracovat společně s pouhými 800 dolary na životní náklady pro půl roku. Některé z našich prvních projektů nebyly nikdy vydány. Krom vývoje her jsme vydali nějakou multimediální tvorbu. Byly velmi levné, ale daly se rychle vytvořit.

Je tomu pět let od vašeho startu a jste schopni ukázat světu jednu nebo dvě hry za rok. Co je za tímto úspěchem?

Náš úspěch tkví v tvrdé práci a radosti ze samotného procesu tvoření her, máme kompaktní tým a skvělé partnery.

Když se někdo podívá na vaše vytvořené hry, uvidí většinou adventury. Je to tím, že se tento styl snáze tvoří nebo ho prostě máte rádi?

Podle mého názoru není tvorba dobrých adventur o nic jednoduší než jakýkoliv jiný žánr. Přesto jsme se našli právě v této kategorii. Na začátku naší kariéry jsme se snažili vytvářet logické puzzle hry, ale bez úspěchu. Myslím si, že možná v budoucnu zkusíme nějaký jiný styl.


Dostali jsme se do kontaktu díky vašim aktivitám na Game Access 2010 v Brně a Game Developers Session v Praze 2011. Co je v pozadí sponzoringu a pomoci těmto dvou speciálním událostem pro Českou republiku?

V tento moment jsou našimi hráči hlavně lidé z Evropy a USA. Zrovna uvažujeme o otevření pobočky někde v Evropě. Česká republika je centrem Evropy a tím i nejlepším místem. Krom toho si myslíme, že čeští programátoři a umělci mají velký potenciál. A co více, Česká republika má a používá svou vlastní, stabilní, měnu, což rozhodně hraje svou roli.

Myslíte si, že herní tvůrci a designéři z České republiky a Ruska mají mnoho společného?

Dobrá otázka. Víš …. současný svět globalizace nemá žádné hranice. Nezáleží na tom, odkud je tvůrce, může to být Rusko, Česká republika nebo jakákoliv jiná země. Pokud je někdo talentovaný, pak bude schopný i uspět. Absolutně bez nadsázky mohu říci, že žijeme v multikulturním světě.
Přesto si také myslím, že typ kultury, ze které tvůrce pochází, může ovlivnit výsledný produkt. Například v roce 2006 jsme vydali hru Nuclear Beasts. Téma, humor, charaktery, názvy lokací, atd. jsou velmi jasné a lehce pochopitelné rusky mluvícím hráčům nebo hráčům z Východní Evropy, kteří mají podobně kulturní kořeny.

Existují stále příležitosti na trhu casual her pro začínající tvůrce?

Obávám se, že nikoliv. Tento trh je už hodně zasycen a úroveň konkurence vysoká. Pouze výrazné a kvalitní projekty s velkým rozpočtem mohou získat velké peníze. Začátečníci by se hlavně měli soustředit na přenosné platformy, chytrou TV a online hry. Možná by mohli přemýšlet o platformách, jako 3DS nebo PSPVita. Jejich prodej není tak silný v porovnání s mobily, ale není zde tolik her a velká konkurence. Je to šance na dobrý odbyt.

Na jaké hře teď pracujete?

Na další adventuře! Její vydání je plánováno na další měsíc. Krom toho některé hry přeportujeme na přenosné/mobilní platformy.

Budete pokračovat s adventure hrami nebo překvapíte s nějakým novým žánrem?

Pokusíme se. Přemýšlíme o logickým a time management hrách. Ovšem v této chvíli budeme rozšiřovat počet platforem, na které budeme vyvíjet než experimentovat v jiných žánrech.

Chcete něco sdělit našim čtenářům?

Milí čtenáři, hrajte naše hry, tvořte je a získávejte radost ze samotné tvorby! Pokud jste talentovaní, máte nápady a chtěli byste s námi pracovat, pak nás kdykoliv kontaktuje. Jsme vždy otevřeni spolupráci. Náš e-mail je contact@jetdogs.com

Pod tímto rozhovorem je podepsán Artem Kirillovskii. JetDogs a jejich hry objevít klinutím na tento odkaz.



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 17.12.2011


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 5 =

voky15

voky15 | 23.09.15 v 13:09

zajímavý to je

Goldenpig

Goldenpig | 30.06.15 v 19:30

Zajímavé


naše databáze obsahuje: 26 941 her

nejnovější komentáře

Docela to ujde
16.12.2017 v 21:32:16

jo tak :)
16.12.2017 v 21:13:00

Ale nezastavil nad 300 :D
16.12.2017 v 21:09:10

šak sem skákal postupně
16.12.2017 v 20:51:47

text příspěvku
16.12.2017 v 20:49:57

Jistě že každej umí nahrát největší skore , ale nikdo není takový aby hral od min do víc bodu.....
16.12.2017 v 20:49:55

Sponzoři ligy

inzerce