článek
Inputwish
Až do vítězství v Becherovka Game nebyl tým Inputwish příliš známý. Pak však přišlo vydání Becherova a následné ocenění v Becherovka Game a Inputwish se stal známějším a uznávanějším.
Nám se podařilo získat tento tým k rozhovoru a samozřejmě vám jej přinášíme
Můžete nám představit váš tým?
Laďa: Pod názvem Inputwish děláme hry my čtyři (Lukáš, Laďa, Radka, Libor) už přes rok a půl. Lukáš a Libor programují, já dělám hlavně grafiku a Radka kreslí obrázky. Krátká historie je na našem webu.
Jak jste se vlastně dostali k programování her?
Libor: Každý z nás jsme začínali s programováním, grafikou, hudbou už dávno.
Lukáš: Myslím, že se to u všech táhne už od začátku devadesátých let.
Nyní jste známi hlavně díky Becherovu, ale naprogramovali jste něco určitě i dříve? Můžete nám některé předchozí hry představit?
Laďa: Do předloňské Becherovka Game jsme poslali logickou hru Streamy, na které jsem dělal jen já s Lukášem. Tehdy ještě nebyly hry rozdělené do kategorií, a tak 6. místo celkově nebylo špatné.
Před nedávnem jste vydali vánoční edici Becerova, uvažujete i vydání některých dalších verzí?
Laďa: Vánoční verze byla jasná volba vzhledem k roční době, navíc se jednalo z části o sázku. Žádná další verze ale nebude, chceme se soustředit na nové věci.
Libor: Ne.
Lukáš: Je čas se posunout dál a trošku jinam.
Programujete nebo plánujete nějakou novou hru? O čem bude?
Laďa: V současnosti Libor pracuje na dokončení nového herního enginu Inge, a všichni se usilovně připravujeme na náš nový projekt. Bude to hra se sportovní tématikou. Víc bohužel neprozradím.
Chcete se zúčastnit i dalšího ročníku Becher Game?
Laďa: Zatím nemáme žádné konkrétní plány.
Lukáš: Rozhodně teď o tom nepřemýšlíme.
Jaké technologie vlastně využíváte? Programovací jazyk, 3D modeláře, apod.
Laďa: Na grafiku Photoshop a Cinema4D.
Libor: Becherov je naprogramován v delphi, ale jinak C++.
Programujete i jiné aplikace kromě her? Nebo plánujete se dostat i na tuto scénu?
Libor: Ne všichni jsme programátoři. Ti, co jsou, se živí programováním jiných aplikací.
Laďa: Ovšem jako Inputwish se chceme zaměřit jen na hry a související tvorbu.
Které typy her máte rádi?
Laďa: Nejvíc auta a letadla.
Libor: Osobně moc hry nehraju.
Lukáš: Asi budovatelské
A které typy zase hrát zrovna nemusíte?
Laďa: Nemám takový typ, pokud je hra dobře udělaná a jsem aspoň trošku v cílové skupině, tak na žánru nezáleží.
Máte nějakou oblíbenou freeware hru z Česka a z cizí země?
Laďa: Na odreagování Frozen Bubbles, OpenTTD - open source verze Transport Tycoonu, z česka naposledy Dispečer.
Libor: Líbil se mi nápad a jednoduchost Porrasturvat od finských tAAt.
A co si rádi zahrajete z komerčních her?
Libor: Získal si me System Shock2 a Settlers.
Laďa: Když se podíváte na Becherov, je to myslím celkem jasné :). A v poslední době nové NFS:U2, Burnout3 nebo SSX3.
Uvažujete o práci programátora i v budoucnu nebo je to pouze váš koníček?
Libor: Živím se programováním.
Laďa: Ne, u mě už zůstane programování asi jenom koníčkem.
Lukáš: Programuji v práci.
Chcete prorazit i na komerční scénu nebo se budete věnovat pouze freeware?
Laďa: Chceme dělat především stále lepší a lepší hry. Až dosáhneme jisté úrovně kvality, rádi bychom za to dostali zaplaceno.
Jistě máte i své webové stránky. Můžete nám sdělit, na jaké adrese váš web sídlí a co na nich můžeme najít?
Laďa: Samozřejmě - www.inputwish.com. Web je stále ve vývoji, v současnosti tam najdete především naše hry a vše co s nimi souvisí, třeba žebříček nejlepších řidičů, kteří hrají Becherov Xmas Party, a posílají nám své časy.
Chtěli byste něco vzkázat čtenářům Freegame.cz?
Laďa: Do nového roku bych chtěl všem čtenářům a potažmo hráčům popřát vše dobré, herní scéně pak méně hype a více příjemných překvapení.
autor
/ Jirin
Publikováno: 05.02.2005
další články této kategorie