článek

Inputwish

Inputwish

Dnes si můžete přečíst rozhovor s vývojářským týmem Inputwish, který je známý hlavně hrou Becherov, jež se stala absolutním výhercem Becherovka Game. Pokud vás tedy zajímají jejich plány do budoucna, zda bude mít Becherov pokračování nebo jakou novou hru připravují, pak rozhodně čtěte dále...

Až do vítězství v Becherovka Game nebyl tým Inputwish příliš známý. Pak však přišlo vydání Becherova a následné ocenění v Becherovka Game a Inputwish se stal známějším a uznávanějším.



Nám se podařilo získat tento tým k rozhovoru a samozřejmě vám jej přinášíme



Můžete nám představit váš tým?



Laďa: Pod názvem Inputwish děláme hry my čtyři (Lukáš, Laďa, Radka, Libor) už přes rok a půl. Lukáš a Libor programují, já dělám hlavně grafiku a Radka kreslí obrázky. Krátká historie je na našem webu.



Jak jste se vlastně dostali k programování her?



Libor: Každý z nás jsme začínali s programováním, grafikou, hudbou už dávno.


Lukáš: Myslím, že se to u všech táhne už od začátku devadesátých let.



Nyní jste známi hlavně díky Becherovu, ale naprogramovali jste něco určitě i dříve? Můžete nám některé předchozí hry představit?



Laďa: Do předloňské Becherovka Game jsme poslali logickou hru Streamy, na které jsem dělal jen já s Lukášem. Tehdy ještě nebyly hry rozdělené do kategorií, a tak 6. místo celkově nebylo špatné.



Před nedávnem jste vydali vánoční edici Becerova, uvažujete i vydání některých dalších verzí?



Laďa: Vánoční verze byla jasná volba vzhledem k roční době, navíc se jednalo z části o sázku. Žádná další verze ale nebude, chceme se soustředit na nové věci.



Libor: Ne.



Lukáš: Je čas se posunout dál a trošku jinam.



Programujete nebo plánujete nějakou novou hru? O čem bude?



Laďa: V současnosti Libor pracuje na dokončení nového herního enginu Inge, a všichni se usilovně připravujeme na náš nový projekt. Bude to hra se sportovní tématikou. Víc bohužel neprozradím.



Chcete se zúčastnit i dalšího ročníku Becher Game?



Laďa: Zatím nemáme žádné konkrétní plány.


Lukáš: Rozhodně teď o tom nepřemýšlíme.



Jaké technologie vlastně využíváte? Programovací jazyk, 3D modeláře, apod.



Laďa: Na grafiku Photoshop a Cinema4D.


Libor: Becherov je naprogramován v delphi, ale jinak C++.



Programujete i jiné aplikace kromě her? Nebo plánujete se dostat i na tuto scénu?



Libor: Ne všichni jsme programátoři. Ti, co jsou, se živí programováním jiných aplikací.



Laďa: Ovšem jako Inputwish se chceme zaměřit jen na hry a související tvorbu.










Které typy her máte rádi?


Laďa: Nejvíc auta a letadla.


Libor: Osobně moc hry nehraju.


Lukáš: Asi budovatelské



A které typy zase hrát zrovna nemusíte?



Laďa: Nemám takový typ, pokud je hra dobře udělaná a jsem aspoň trošku v cílové skupině, tak na žánru nezáleží.



Máte nějakou oblíbenou freeware hru z Česka a z cizí země?



Laďa: Na odreagování Frozen Bubbles, OpenTTD - open source verze Transport Tycoonu, z česka naposledy Dispečer.



Libor: Líbil se mi nápad a jednoduchost Porrasturvat od finských tAAt.



A co si rádi zahrajete z komerčních her?



Libor: Získal si me System Shock2 a Settlers.



Laďa: Když se podíváte na Becherov, je to myslím celkem jasné :). A v poslední době nové NFS:U2, Burnout3 nebo SSX3.








Uvažujete o práci programátora i v budoucnu nebo je to pouze váš koníček?



Libor: Živím se programováním.



Laďa: Ne, u mě už zůstane programování asi jenom koníčkem.



Lukáš: Programuji v práci.



Chcete prorazit i na komerční scénu nebo se budete věnovat pouze freeware?



Laďa: Chceme dělat především stále lepší a lepší hry. Až dosáhneme jisté úrovně kvality, rádi bychom za to dostali zaplaceno.



Jistě máte i své webové stránky. Můžete nám sdělit, na jaké adrese váš web sídlí a co na nich můžeme najít?



Laďa: Samozřejmě - www.inputwish.com. Web je stále ve vývoji, v současnosti tam najdete především naše hry a vše co s nimi souvisí, třeba žebříček nejlepších řidičů, kteří hrají Becherov Xmas Party, a posílají nám své časy.



Chtěli byste něco vzkázat čtenářům Freegame.cz?



Laďa: Do nového roku bych chtěl všem čtenářům a potažmo hráčům popřát vše dobré, herní scéně pak méně hype a více příjemných překvapení.




Jirin

autor
/ Jirin

Publikováno: 05.02.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 2 =