článek

ECSP & MHD Simulator 2007

ECSP & MHD Simulator 2007

Nejraději pracuje sám, nad profi businessem zatím spíše ohrnuje nos a jeho největším snem je vyrovnat se ve své tvorbě peckám typu Traffic Giant. Kdo? Viktorin Daniel aka RammsteinCZ, v těchhle měsících horlivě pracující na hře MHD Simulator 2007. Pokud vás tento v českých vodách poměrně nevšední projektík zajímá více, než by bylo zdrávo, čtěte určitě dále…

Autoři




Já osobně si s tebou na Freegame povídám úplně poprvé, takže – mohl bys letmo představit sebe, tvé kolegy, vaše počátky, nejbližší cíle a podobně?



Zdravím tě. Jmenuji se Viktorin Daniel a programování se věnuji od 7. třídy základní školy. Začínal jsem s nástrojem C++ Builder 6, se kterým pracuji dodnes, avšak žádný extra velký projekt za sebou ještě nemám. Vytvořil jsem (respektive úspěšně dokončil) před pár lety strategii Business Giant a posléze jsem se chystal kvůli velkému úspěchu vytvořit i dvojku, ale nakonec jsem přestal mít čas, začal jsem psát recenze, a tak jsem hru nedokončil. Hlavní etapa mého života je však účinkování v revivalové kapele Rammstein CZ a tomu dodnes věnuji nejvíce času. Sleduji však hodně dlouho simulátory jako SimTr nebo Virtual Bus a napadlo mne, že bych také něco sesmolil. Kód je již ve finále a nyní přichází na řadu grafika a ozvučení. Pokud tento článek čtou grafici a zvukaři bylo by skvělé, kdyby přiložili ruce k dílu. O naší hře je vedena diskuze na stránkách. Pokud jde o nejbližší cíle, tak především dokončit tuhle hru. Do budoucna bych samozřejmě chtěl udělat MHD Simulator 2008, který by se začal podobat Traffic Giant.




Jako vývojářům volně šiřitelných her se vám o nějaké kanceláři, designérských sezeních, poslíčcích běhajících do Mekáče a podobně asi jen zdát. :-) Jak se vám přes internet spolupracuje – přizpůsobili jste se tomu, nebo je to stále velká komunikační brzda?



Když jsem tvořil výše zmiňovanou hru Business Giant 2, tak jsem spolupracoval s jedním programátorem a grafikem z druhých konců republiky a musím říci, že komunikace po internetu kór u složitého projektu dokáže všechno po nějakém čase i pohřbít. MHD Sim a jeho kód jsem dělal celý sám. Nyní je zcela na fanoušcích hry zdali si pohrají a pomohou mi s grafikou a zvuky (zájemců je však naštěstí mnoho). Následně přijde i betatest a konečně vydání do světa (cca Březen).













MHD Simulator 2007



Simulátor řidiče autobusu je v českých končinách relativně raritou, ať už se podíváš kamkoliv. Považuješ to za jeden z trumfů ECSP? Čí to byl vlastně nápad?



Po simulátorech hromadné dopravy prahne celý svět. Ačkoliv se to možná nezdá, troufnul bych si tvrdit, že kdyby někdo udělal opravdu dokonalý a realistický simulátor v komerčním měřítku, prodával by se stejně dobře jako Doom. Prozatím nemám finanční prostředky ani zkušenosti s programováním, abych dokázal vytvořit komerční simulátor (brzy by měl vyjít Bus Driver od SCS Soft čili uvidíme co z toho bude). Určitě bych ale jednou rád investoval přebytečné peníze (pokud budou … hahaha) do vývoje nějakého pořádného simulátoru. Je to po celém světě nedotčený zlatý důl.



Poskočme ke tvorbě samotné. Kde jste se při výrobě inspirovali? Každý vývojář má někoho, komu sem tam „hledí přes rameno“…



U tohoto žánru se prozatím nikomu moc přes rameno hledět nedá, protože není ani pořádně komu. Celý koncept jsem si vymyslel sám a pokoušel jsem se do hry implementovat věci, které dokážu naprogramovat. A kde jsem se vlastně inspiroval? Všude za celý život. Odmalička jsem zbožňoval hromadnou dopravu a chtěl jsem býti řidičem ba přímo ředitel celého dopravního podniku. Také by mne hodně bavilo vymýšlet dokonalé a přesné jízdní řády. Procestoval jsem v různých městech a v různých dopravních prostředcích tolik času až z toho těžím pro svou hru.



Na svých stránkách jste prezentovali několik komplexních vychytávek (když už jsme u nich, osobně bych přivítal možnost vyhodit z vozu halekající opilce :-)), kterými by hra měla disponovat a píšete, že by nás měla zabavit na celých deset hodin. Za tolik času se dá ale projet třeba Max Payne a takový datadisk do Half-Life 2 třeba hned dvakrát. Nemyslíte, že je to na malou freewarovku až až? Že se nedostaví klasický pocit stereotypu a otravný pocit hraní pořád dokola?



Profesionální a důležitá otázka. :-D U freeware her, kór u takového žánru je snazší si do hry implementovat třeba nové autobusy, skiny, textury a podobně. Když hrajete Maxe Payna, tak vás prostě po dvou dohrání přestane bavit, protože už nepřináší nic nového. Pokud jde o simulátory hromadné dopravy, tak s nimi si lidé dokážou natolik vyhrát (představují své autobusy a skiny, které si vytvořili), že u nich vydrží hodně dlouho. U samotné hry samozřejmě nevylučuji, že se brzy dostaví stereotyp. Předcházím jím však tím, že bude hra rozdělena na levely. Po několika odemknutých levelech se trasa postupně otevírá a řekl bych, že je určitě zajímavé objevovat nový svět mého virtuálního města. Těch 10 hodin je však již zastaralá informace (kterou mám tedy zřejmě ještě pořád na webu), protože nakonec to nebude tolik, ale několik hodin určitě. Pakliže se ale hráč dostane přes kampaň do Sandbox módu, tam si právě může dělat co se mu zlíbí. Jakmile budou na internetu ke stáhnutí různé modifikace a doplňky, hra vydrží a zabaví i na několik stovek hodin. Je to však věc individuální.



Grafika hry vypadá jako pár čar vybarvených v Paintbrushi. :-) Za pomoci jakých programů hru vlastně vytváříte? Co hudební doprovod, plánujete nějaký?



Krása spočívá v jednoduchosti a toho se držím jak u her tak u muziky i v životě. Uznávám, že grafika je teď nic moc, ale celá grafika samozřejmě přijde ještě předělat čili žádný strach. Paintbrush bude postupně likvidován. :-) Pokud jde o hudbu tak tu naleznete hlavně v menu. Při hře si nejsem jist že je žádoucí. Celá hra je jinak vyvíjena v programu C++ Builder 6.



Co třeba rádio? Bez rádia si takový řidič – podobně jako řidič kamionu – dokáže svoji směnu beztak jen stěží představit.



To je pravda, avšak zde je problém, že neumím s Direct Sound. Nejsem schopen přehrávat zvuky a do toho ještě mixovat hudbu. Hráč si ale určitě může pustit hudbu z Windows a poté spustit bez problémů hru.













Pár dotazů mimo mísu…



Určitě máte všichni rádi hry. Můžeš prozradit jméno Vašich konkrétních oblíbenců s nějakým krátkým vysvětlením, proč zrovna oni? :-)



To je inu na hodně dlouhé povídání. Před 10 lety jsem trávil hodně času u her jako Prehistorik, Ducktales nebo Transport Tycoon. Postupně jsem přecházel na GTA a dneska už hraju skoro všechno, co mi přijde pod ruku. I když mám nejradši tycoonovky, tak jsem samozřejmě ujížděl i na hrách jiného žánrového zaměření. Mé nejoblíbenější hry: Vegas Make It Big, Max Payne, Serious Sam, 18 Wheel of Steel, Hitman, Need for Speed, Roller Coaster Tycoon, The Movies, No One Lives Forever, Traffic Giant, Prey, Chronicles of Riddick, Return to Castle Wolfenstein apod.




Je mezi českým freewarem nějaká hra, u které si říkáte „sákryš, tihleti vývojáři jsou fakt machři, ti budou jednou působit na profiscéně…“? A pokud jde naopak o profiscénu – máte nějaký idol, studio, které je ti svým působením na trhu sympatické nebo tak něco…?



Abych se přiznal u žádného vývojáře jsem si neřekl, že jednou bude machr. I když jeden mě svými výtvory docela překvapil. Jde o 3Division a jejich freewarový Plane Arcade. Teď jim vyšla komerčně hra Air Conflict, ale není to o moc lepší než Plane Arcade a navíc to má brutálně vysokou cenu. Na profi scéně samozřejmě sleduji Johna Carmacka, Sida Meyera, Willa Wrighta apod. Rozhled docela mám, jelikož mě sledování herní scény baví. Navíc mám v úmyslu po této hře udělat něco na styl The Movies, ale hráč by vytvářel hry. Takže třeba The Games. :-D



Chtěli byste se v budoucnu něčím podobným živit? Nebo děláte jen „z legrace“ a ten kolotoč velkých prachů nahoře se Vám hnusí… (i takoví tady jsou, a to dokonce v nemalé míře)



Když jsem byl hodně malý, tak jsem samozřejmě chtěl dospět k vrcholu herní scény, ale když se dnes dívám na to jaké je to svinstvo (snad horší než showbusiness) tak si radši budu hledět něčeho jiného. Mojí prioritou je do budoucna zejména muzika, ale jak jsem říkal, mít peníze tak bych do pořádného dopravního simulátoru rozhodně zainvestoval.



Díky za tvůj čas, za celou redakci Vám přeji hodně štěstí do vývoje a co nejvíc spokojených hráčů, ať už se vrhnete po čemkoliv. Jestli chceš za sebe nebo tým vzkázat nějaké poselství lidem, kteří navštěvují Freegame, udělej to právě teď…



Teď nebo až teď? :-D Co tedy dodat? Budu se snažit s kolegy grafiky hru dodělat co nejrychleji a myslím, že bude mít určitě co nabídnout a to na hodně dlouho. Koncem zimy hra bude určitě k mání. Jinak taky díky za rozhovor a všichni mějte se. Jo a hezký nový rok především.





Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 29.01.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 3 =

anonim | 06.07.09 v 23:16

mohlo to bejt 3Dčko protože to má dobrej námět ale hrozný zvuky

domo | 20.12.08 v 14:33

blbost na ultimum

koloko | 22.11.08 v 17:23

to je take trapne

fhdhfg | 22.11.08 v 17:23

somaruna

anonimus | 18.11.08 v 21:46

jak se to sakra ovlada

Lokutus74 | 19.04.07 v 09:25

Ovládání:

P – Plyn
B – Brzda
D – Dveře
A – Alarm

askub | 19.04.07 v 08:42

asi jsem blbec, sice s autobusem jezdím jako řidič, ale tady jsem se nerozjel, čím se to ovláda ? Jen vím, že klávesou A se zapína houkáni na dveře ale to je všecko, Prosím pomoc.

daglousek | 07.04.07 v 13:55

určitě to bude dobrý a jak se to bude ovládat??

Jardis86 | 03.04.07 v 13:11

at uz to vyjde!!!

K-r-u-p-i- | 02.02.07 v 12:52

Hele kdý to vyjde se docela těšim takovýhle hry mě baví

emperor5 | 31.01.07 v 15:55

Hmmm........cca brezen

Tomis | 31.01.07 v 13:32

hele pospěš s tím ať už to vyjde docela se na to těším

Pavlik | 31.01.07 v 06:15

už se ma to těším...:D

pato915 | 29.01.07 v 19:30

tak sa snaž nech to vijde

Toshio | 29.01.07 v 15:52

šup sem s tým...

pato915 | 29.01.07 v 15:24

super len to sem dajte