článek

aiR Captains - Hry, na které se vyplatí čekat I

aiR Captains - Hry, na které se vyplatí čekat I

Ambiciózní letecký simulátor pořád ne a ne přistát ve správných zeměpisných šířkách. Přesto nám stálo za to získat zajímavé nové informace.

Když jsem přesně před rokem dával dohromady tento subjektivní seznam deseti nejočekávanějších českých a slovenských freeware projektů, tak nějak jsem tušil, že velká většina z ono inkriminovaného listu vypadá jednoduše příliš dobře na to, abychom se jí (zadarmo) dočkali v nějakém rozumném časovém horizontu. To velmi dobře platí i pro aiR Captains, odvážný simulátor modelů letadélek, který si mezitím prošel vším, jen ne vydáním, oslavnými reakcemi a vítězoslavným poplácáváním se na zádech. Podle webu autorů se ale s příchodem jara blýská na lepší časy:



Dobrá zpráva! Na hře se intenzivně pracuje :-). V první řadě máme další hudbu do hry, která se opravdu povedla! Odstranili jsme problémy s vykreslováním animovaných objektů, odhalili řadu bugů, na jejichž odstranění pracujeme, finalizujeme první 4 mapy, vkládáme animované objekty a actory. Nemá asi smysl přidávat další obrázky. Hra se po vizuální stránce moc nemění. A ty z vás, kteří zde volají po demu, taky bohůžel zklamu. Demo se zatím nechystá. Teď se skutečně soustředíme jen na odstranění chyb v tom, co je zatím hotové, abychom mohli s čistým štítem pokračovat v další tvorbě. Začátkem měsíce března budeme mít menší season, kde budeme řešit menu, herní systém a ostatní důležité části hry. Děkujeme za vaší přízeň a trpělivost.


V pátek přijel Aleš (programátor) do Prahy a tedy jsme mohli na hře pracovat 4 dny v kuse, což byl celkem záhul:). Ale zase jsme udělali velký kus práce. Za tyto čtyři dny jsme vyrobili celé funkční menu, které se napojilo na hru, takže co nevidět půjde spustit hru z menu, kde si můžete vybrat letadlo, jeho texturu, či herní mód. Sice to zatím ješte nefunguje, jak bychom chtěli, ale nevadí:). Také jsme začali pracovat na mapě 5 a už teď můžeme říci, že je skoro hotová.






Kdo jsou SGAMES a co dělají www.sgames.cz

Čtyřčlenné české freewarové studio s více než šestiletou historií, mající za sebou mj. miniaturní závodní drandírnu eXtreme Race nebo ponorkové simulátory z rodiny Sub Hunter. V současnosti se rozhodli soustředit „pouze“ na jedinou hru, zbylé dva projekty byly pozastaveny. Portfolio kluků ze SGAMES najdete tuhle.


JENŽE – čím více nezávislý vývojář optimisticky básní, tím více ve freewarové scéně protřelý čtenář čím dál kroutí hlavou. Vývojář mu to samozřejmě nemůže mít za zlé, byl tato vychován dlouhodobou situací kolem podobných „projektů s velkýma očima“. Nedalo mi to a vydal jsem se pro hrst nových střípků přímo ke zdroji – team leaderovi Martinu Henychovi. Výsledkem jsou následující řádky:


Na podzim jste se nechali slyšet, že chcete Air Captains mezi lidi vystřelit do půl roku. To nyní na jaře asi dvakrát neplatí, což?


Ano, máš pravdu, slibovali jsme, že hra bude do půl roku hratelná. Nicméně termín byl dost nereálný… jak se později ukázalo. Jak už mnohokrát zaznělo, chceme hru kvalitně zpracovat a to si vyžaduje hodně práce. Každý detail hry důkladně promýšlíme, občas se zasekneme na věcech se kterými jsme nepočítali, ale pokračujeme dál. Všem se tedy můžeme jen omluvit, protože hra zatím skutečne není hratelná.









Jak moc je složité pracovat a simulátoru letadélek ve čtyřech lidech a ještě k tomu ve volném čase? Kde vás právě nejvíc tlačí bota?


No složité to moc není, jen je to časově náročné. Hru děláme protože nás to baví, ale asi jsme si vzali příliš velké sousto. Nechceme ale z našich požadavků na hru slevit a vše co ve hře mělo být tam také bude. A kde nás nejvíce tlačí bota?? No, mě osobně tlačí to, že jsme lidem slíbili už několikátý předběžný termín vydání a zatím jsme ho nesplnili. A je mi jasné, že už všichni pochybují zda-li nějaké vydání hry vůbec bude. To je takové nepříjemné, ale nedá se s tim nic dělat. Čtyři lidi, to je jen 8 rukou, a ty nestihnout udělat hru stejně rychle jako profesionální tým, který nemá nic jiného na práci a v týmu X lidí pracují intenzivně každý den.


Zabudovali jste do kódu v posledních měsících něco, na co jste obzvlášť pyšní, něco, co vás pomůže udržet v kurzu, "keep in"? Ony ty roky letí...


Je jasné, že hra není postavena na nejnovějších technologiích. To bohužel nejde změnit, na to už je příliš pozdě. Snažíme se naplno využít možnosti DX9, což by nác mělo v kurzu udržet. :) Dále se snažíme hru precizně propracovat, aby nevznikly žádné chyby v grafice, aby hra nebyla nelogická atd... To si myslím, že ocení každý hráč.


Každopádně hodně štěstí a ať jednou, za mnoho let, všechno tohle mladické úsilí považujete za rentabilní. :)


Děkujeme – a nezanevřete na nás. Snažíme se na hře pracovat jak jen to jde a určitě vás hra překvapí. Jinak co se týče rentability tohoto usilí tak doufám, že to přijde mnohem dřív než za mnoho let. :)








Starší informace nejen o tomto projektu můžete načerpat z našich SGAMES interview z minulých let (rozhovor 1, rozhovor 2)


Otázka do diskuze: je podle vás aiR Captains vzhledem k 3+ letému vyčkávání dostatečně zajímavým produktem?







Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 05.04.2008


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 2 =

pikota | 19.04.08 v 08:22

užij si jí

Sgames - Martin | 18.04.08 v 14:36

Míro průlet mezi stromy je uz vyresen. A tlacitko nonlogical ve hre nebude to se muzes spolehnout.. Ale kdyz by si byl zase na invexu tak ti tam muzeme vypnout kolize a muzes si zaletat. Ale jde jeste o to jestli budeme na invexu :)

Míra Konopásek | 11.04.08 v 20:18

no já bych do té hry udělal takové tlačítko "nonlogical" a to by umožňovalo prolétat vodou,tam bych dal i nějakou tu rybičku a hlavně bych tam dal skryté brány pro průlet:-)jo a zapracoval bych na tom průletu mezi stromy...heheh

Tarquinius | 09.04.08 v 23:04

Věřím, že to dobře dopadne, jste podle mě celkem frajeři, že na tom tak makáte.

:) | 09.04.08 v 08:58

ale vzdyt prulet skrz h2o delal tu hru KULTOVNI! :)

sgames | 07.04.08 v 22:54

nojo miro, tvoje nejoblibenejsi cinnost byla navzdy zablokovana :)


neboj,urcite najdes mnohem zajmavejsi bugy :)

Míra Konopásek | 07.04.08 v 22:01

zdar pánové,já doufam že budete na dalším invexu abych měl co hrát,mrzí mě jen,že už nejde lítat pod vodou:-)jinak všechny zdravím a přeji hodně úspěchů:-)

short - sgames | 06.04.08 v 11:15

No ona hra není ve vývoji 3 roky ale v podstatě necelý rok. Protože po minulém Invexu jsme ji začali dělat celou znova. Tak se má situace.

Mečislav Kozel | 05.04.08 v 17:38

Já si raději počkám déle na kompletní verzi. Vypouštět do světa nedodělek nemá smysl.