článek

Nejočekávanější hry roku 2007

Nejočekávanější hry roku 2007

Rok se s rokem sešel a my vám opět přinášíme výčet toho nejšťavnatějšího, co se na vás v českých vodách chystá. Dobrou zprávou bezesporu je, že počet takových titulů roste skoro geometrickou řadou. Poněkud horší je fakt, že se spoustou dnes zmíněných her jsme se měli na svém PC potkat už v minulém či dokonce předminulém roce. A winner is…!

Until I´m Gone



„Příběh se odehrává v malebném zapadlém horském městečku/vesničce okolo vánočních svátků. Hlavní hrdina Nathan, zmožený celoroční prací, se těší na příjemné prožití vánočních svátků se svou rodinou u tepla rodinného krbu, zatímco venku budou utěšeně padat sněhové vločky. Plány na tuto idylku se mu začínají hroutit když mu zničehonic zavolá jeho milenka, mluví zmateně a tajemně, bez toho aniž by mu vysvětlila proč, chce aby za ní okamžitě přijel do jedné horské vísky, do místa jež dostalo jméno po zdejších horách, do Pitfall mountains…“








Takhle nějak začíná dle mínění samotných autorů Until I´m Gone, zasněžená „Coloradská“ adventura, která se pyšní třemi obrovskými devizami – mnohostránkovým scénářem, velkou zásobou šikovných zvukařů/grafiků a milým tiskovým vystupováním, takže hra vypadá i po dlouhých měsících živě a v čiperném progressu. Pokud si k tomu přičtete fakt, že čeští free developeři adventury prostě umí, nemohl jsem volit jinak.



V kostce:








De Morte



„Kamarádi o něm říkali, že je to dobrý chlap. Svou vlastní realitní agenturu si vypiplal od základů a byl na to pyšný. Během života se šťastně oženil, zplodil syna, agenturu, najal si sekretářku, na které pak v práci ukájel své tělesné touhy. Nic nemohlo být lepší, práce mu šla od ruky a podnik prosperoval. V lednu roku 1999 se všechno skončilo. Pozdě v noci zavřel kancelář a firemním autem jel domů. O den později už leželo jeho tělo v márnici, studené jako kovový stůl pod ním. To, že byl mrtvý, ho už sralo ze všeho nejmíň. Chtěl vědět KDO! Kdo ho zabil?! Kdo mu to udělal a jak se zdálo, anděl temnot proti jeho záměru nic nenamítal. Dokonce mu sám nabídl osobního průvodce, podivného chlapíka s belhavou chůzí, který mu ukázal cestu.“








Tolik k depresivnímu úvodu do neméně depresivní, skoro až psychedelické záležitosti volného pokračování Mrtvého Města, které je postaveno především na spolupráci Narca a Tonyho Sawera. Projekt se dlouho držel jako „neoficiální české #1“, nicméně rozčeřená voda se brzy nepříjemně ustálila a dnes si jen málokdo dovolí odhadnout, jak na tom De Morte vlastně je… Já ale vím, že Narco je natolik šílený, aby svou šíleností v dobrém nakazil další svůj optimistický produkt. :o)



V kostce:








Sinful Night



Poměrně česrtvounce oznámená, parádně se tvářící point&click kombinace adventury a RPG, odehrávající svůj part ve městě, tyranizovaném neznámým morem. Hra vypadá atmosférou ne nepodobná Mrtvému Městu, podle slov autorů by ale měla evokovat spíše postarší RPG klasiky typu Ishar či Star Trail. Bohužel, snad krom našeho podzimního interview není o hře více známo, stejně jako je nejisté autory uvedené datum vydání…








V kostce:








Air Captains



„O čem vlatně hra Air Captains je? Jedná se jen o další nudný simulátor, kde hodiny letíte shodit bombu na cíl a pak zpět? Tak to opravdu ne!! Jedná se o RC modely, se kterými budete závodit jako opravdový modelář!“








Takto zvesela se o své horlivě vyvíjené pilotní hře, která – stejně jako první dva kousky nahoře – „přežila“ náš loňský výběr, sami autoři. Hra nedisponuje podobně kvalitní grafikou jako vítězný adventurní trojlístek, nicméně samotná myšlenka Air Captains je poměrně originální a složitá na vývoj, takže moje volba byla jasná a nevyvratitelná.



V kostce:








First Encounter



„Píše se rok 1914. Rozpory mezi velmocemi vrcholí a sílí snaha Německa o hospodářské a politické přerozdělení světa. Celý počátek 20. století je ve znamení přeskupování sil a zbrojení. Dne 28. 6. je v Sarajevu spáchán atentát na následníka rakousko-uherského trůnu Františka Ferdinanda d’Este. Válka je nevyhnutelná…“








First Encounter je (překvapivě taktéž dlouho vyvíjená…) multiplayerová akcička na způsob MoH / CoD / DoD. Autorům bylo pravděpodobně hned od samého začátku jasné, že se pouštějí na proklatě tenký led, který už pod nejedním zelenáčem prasknul, a tak na hráče vyrukovali se třemi velkými pozlátky – detailní grafikou, relativně „neostříleným“ prostředním 1. Světové války a nulovou pořizovací hodnotou. Na stránkách autoru přítomný beta klient naznačuje, že moc dlouho už nejspíš čekat nebudeme…



V kostce:








Cardhalia 2: Tales of the Kingdom



„Po úspěchu Cardhalie se objevilo několik dalších možností, kudy dál. Přízpěvky na Cardhalia fóru mě ovšem nakonec přesvědčily, abych začal tvořit další dungeon, pokračování Cardhalie. Projekt byl zahájen na podzim roku 2005 na základě seznamu "features", které by se ve "dvojce" mohly objevit. Ten seznam obsahoval pár stovek věcí, a svou podobu si uchoval v podstatě do dnes, jen pár věcí zmizelo a pár jiných se objevilo. Vězte, že tohle je mnohonásobně rozsáhlejší projekt, než jakým byla Cardhalia, takže se dá očekávat i mnohem delší doba potřebná na vývoj…“








Ačkoli to spousta lidí předpovídalo už delší dobu, oficiálního oznámení se pokračování po umělecké stránce asi nejlepší hry roku 2005 dočkalo až koncem loňského podzimu, sotva pár dní po Sinful Night. Pokračování by mělo nabídnout zbrusu nový příběh a prozkoumat herní svět více do hloubky. Jelikož už předchozí Cardhalia nepatřila po herně-mytologicky-příběhové stránce k žáným troškařům a v interview The_P naznačil, že C2 v tomhle rozhodně nezůstane C1 nic dlužna… Což může pochopitelně nepříjemně protáhnout dobu vývoje.



V kostce:









Edward Fogg



"V zapadlém anglickém městečku kdosi naporcoval nejmladšího člena zdejšího šlechtického rodu. Proto místní policie neváhá přivolat z Londýpna podivínského patologa Edwarda Fogga, která má sehrát klíčovou roli při vyšetřování. Nikdo však netuší, že další podivné událotsti na sebe nenechají dlouho čekat. Plné jméno tohoto dílka zní Edward Fogg aneb podivuhodný případ řezníka ze Shakesbury a jedná se o černou komedii s prvky hororu v prostředí staré dobré Viktoriánské Anglie. Hráči se vžijí do role zmíněného patologa těžce závislého na opiu a pokusí se přijít na kloub nejpodivuhodnější události, jakou obyvatelé Shakesbury dosud nezažili a nejspíš už ani nezažijí.“








Ačkoli za sebou Sosáci nemají žádnou pecku světových rozměrů, jedno je jisté – na co sáhnou, tomu vtisknou nezaměnitelný styl. A jelikož patří k jejich dobrým zvykům „doplácat“ většinu her v rozumném čase do vydatelné podoby, nemohl jsem v případě svérázného černobílého výletu do stovky let vzdálené Anglie volit jinak.



V kostce:








World in War



„Píše sa rok 2032 a na našej planéte boli skoro všetky nerastné náleziská vyťažené. Posledným miestom sa stala Afrika, a tak Americká vláda podpísala zmluvu s Africkou vládou o ťažbe nerastných surovín na ich území. To sa však nepáčilo Africkému hnutiu odporu, a preto vznikla otvorená vojna. Američania si priviezli svoju najmodernejšiu techniku, aby zničili Africké hnutie odporu a mohli pokračovať v ťažbe. Bohužiaľ k smole Američanov nebolo Africké hnutie odporu až také slabé ako sa na prvú chvíľu zdalo, a tak čo sa im zo začiatku zdalo ako ľahký boj sa rýchlo zmenilo v nemilosrdnú vojnu. Africká vláda čoskoro pochopila, že sa musí vložiť do vojny, ktorá vznikla na ich území, pretože pochopili ako by sa konečne navždy mohli zbaviť Afrického hnutia odporu, a tiež získať ešte nejaké peniaze od Američanov za ich pomoc v tejto vojne. Na tebe je, aby si sa pridal k jedným z nich a vybojoval túto vojnu k víťazstvu. Trúfaš si na to?!“








Tak praví více než rok starý zástin originální, leč trošku nepravděpodobné situace v patrně nejočekávanější RTSce posledních dvou let. Projekt je bohužel již drahnou dobu neaktualizovaný, takže fandům podobně laděných záležitostí nezbývá než držet mladým slovákům palečky...



V kostce:








STALKER Alternative



Vsadím své nejlepší botky, že megalomanského Ukrajinského Stalkera zná každý víceméně gramotný hráč. Jak Kyjevské GSC svého miláčka odkládalo a odkládalo rozhodi se Kurátor a ještě pár dalších lidí vzít situaci tak nějak „do svých rukou“. Zpočátku celkem růžová situace se ale mezitím stačila několikrát zvrtnout, takže zatímco „opravdový“ Stalker se v těchto dnech vesele válí na pultech obchodů, STALKER: Alternative je ve někde fázi velkého předělávání…








V kostce:




  • Vývojář: Wolf a spol.


  • Homepage: není momentálně dostupná


  • Přibližné datum vydání: 2007






Bezzemí



„Bezzemí je postapokalyptické RPG odehrávající se v bezčásí na nespecifikovatelném místě. Primitivní způsob života a chudá kultura obyvatel této oblasti by nabízely situovat hru několik století před to naše. Jazyk užívaný obyvateli, architektura některých míst a zejména nevysvětlitelné artefakty (Rozumějte technické výdobytky jako rychlopalné zbraně a jiné mechanismy.) však dokazují opak. Veškeré vědění pohltili čas a nejasná katastrofa, toto vědění však v průběhu hry můžete znovu nabýt...“








Bezzemí se dlouhé měsíce tvářilo jako svižně psaný vlajkový projekt One Eyed Child, navíc s atraktivním Fallout-like prostředím, nicméně rok se s rokem sešel, vývojáři upřednostnili Becherovkový shon v podobě solidního Faux Pa, leč po Bezzemí jako by se slehla zem. Vše má být ale údajně napraveno během druhé půlky letošního roku…



V kostce:








Těsně pod čárou či v propasti zapomnění…



Co nám tedy uvízlo těsně pod? Třeba ambiciózní Xixi, pořád ještě tak nějak v začátcích, humorně podané Pjestnavoko, které utřelo z důvodu opravdu nemalé kondenzace adventur nebo rovněž poněkud komplikované Nieflheim / 310. Czechoslovak squadron. Neradno by bylo podceňovat i různé pomenší projekty FiolaSoftu či Radegsoftu, v jejichž čele stojí jeden redaktorů, resp. jeden z ex-redaktorů Freegame…





Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 31.03.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 5 =

phanka

phanka | 18.04.15 v 07:55

bojovky ne

Kunda Pojebaná | 02.06.08 v 17:39

máš to tady pekně POJEBANÝ!!!!Vy všichni jste posraný čuráci a pomrdaný kundy.Už sem nikdy nepodu.Takovy PORNO stranky.čuss vy MRDKY

Inaricus | 21.04.07 v 13:35

Zdravím!

Celkom rád by som uviedol niektoré veci, ktoré sa týkajú DeMorte na správnu mieru.

1. NaRCo to síce nikde oficiálne nepovedal, ale tým NiHiLiS Games sa proste rozpadol, a s tým padla šanca na dokončenie prác na DeMorte. NaRCo však pripravuje niečo,o čom sa bude chcieť podeliť, keď to bude hotové - treba len čakať.

2. V tejto dobe pracuje na DeMorte úplne nový tým, Obliqued Dreams, ktorý robí na celej hre ÚPLNE odznova! Naši grafici tvoria vlastné scény. Príbeh hry je stále Tonyho Sawera, takže dúfame, že hru sa nám podarí dokončiť. Vzhľadom nato, že príbeh DeMorte je pomerne rozsiahly, a projekt sa začal úplne od nuly, nie som si istý, či vám náš tým túto hru doniesie na net už v tomto roku.

Všetky informácie budú publikované na stránke http://obliqued-dreams.xf.cz

Péťa | 06.04.07 v 14:50

Zajímavý článek: těším se zejména na World in War. budu sledovat vaše novinky!

sgames | 03.04.07 v 08:35

no na jednu stranu jsem rad,ze jsme se tu dostali,na druhou skoda jen,ze az tak casto neaktualizujeme stranky, protoze by pak neplatila veta s grafikou, ktera se posunula o velmi hodne kupredu.(obrazek ze hry je cca 3 mesice stary,coz sveci samo o sobe :) )

i tak diky


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce