článek

sgames & Air Captains

sgames & Air Captains

V poslední době jsme vám přinesli řadu novinek, které se týkaly očekávaného prokektu Air Captains. Před jistou dobou jsme vám také nabídli rozhovor s leadrem týmu sgames - Alešem Krátkým. Protože o Air Captains se v poslední době mluví hodně, položili jsme i několik otázek grafikovi Martinu Henychovi. V perexu zmíněný rozhovor s Alešem Krátkým můžete najít zde. Nyní nás čeká ale něco trošku jiného. Martin Henych, jeden z grafiků, si na nás udělal pár minut času a prozradil několik velmi zajímavých informací. Nebudeme vás proto dále napínat a pustíme do samotného interview.

O teamu



Ahoj, můžeš letmo představit sebe a své (pravděpodobně stále tři) kolegy?



Ahoj já se jmenuju Martin Henych a v teamu dělám grafiku s Michalem Vojákem. Složení teamu se trochu změnilo. Od invexu, kde jsme byli prezentovat naši hru, se k nám připojil David (dave), který pro nás skládá hudbu do hry. Takže současné složení temamu je: Já a Michal (grafika), Aleš (program) a David (hudba).



V soudobém složení fungujete již poměrně dlouho. Na screenech vás dokonce často vidím pohromadě. Scházíte se třeba jednou za čas, nebo jste vyloženě „kamarádi z jedné čtvrti“?



Scházíme se hodně málo. Co si pamatuju tak to bylo asi dvakrát a teď někdy plánujeme další setkání. Problém je ve vzdálenosti Já a Michal jsme z Prahy, Aleš z Ostravy a David z Brna. To znamená, že komunikujeme jenom přes internet a tím se i prodlužuje vývoj. Scházím se jen já s Michalem a děláme intenzivně na modelech, grafice atd. Snažíme se vymýšlet jak hru vylepšit a to pak probíráme se zbytkem teamu.
















Air Captains



AC vypadají na dlouhodobý ambiciózní projekt, který nechce a nebude kopírovat stokrát viděné věci. Teď už jste pravděpodobně relativně za vodou, ale nebylo třeba období, kdy jste o sobě pochybovali, jestli na takový projekt vůbec máte?



Tak to rozhodně ne! Nikdo z nás nepochyboval, že bychom na hru neměli. Víme, co chceme a za tím se snažíme jít. Myslím si, že pokud bychom pochybovali, že se nám to povede tak by se to nikdy nepovedlo. Podle mě když o sobě někdo pochybuje, tak daleko nedojde a rozhodně nechceme, aby to byl náš případ.




Kdopak s tím nápadem přišel? Nemáte mezi sebou třeba nějakého náruživého modelářského úchylu? :-)



No jeden úchyla by tu byl. Aleš je modelář už několik let a hrozně to žere. Kdysi dávno přišel s tím, že by se dal takový RC závod udělat jako hra. Vysvětlil nám jak by to mohlo fungovat a od té doby se snažíme a na hře pracujeme. Původně byl projekt určený pro becher game, ale nestihli jsme termín odevzdání a postupně jsme se rozhodli pro větší projekt. A po mnoha přepracování jsme hru dostali do této podoby.




Nabídne singleplayer nějakou hlubší kampaň, nebo se to ponese čistě v upgradovacím/levelovacím rytmu řekněme FlatOutu nebo Death Rally (stařičká, obzvláště vypečená shareware hra od Remedy) nebo NFS? Jinými slovy, bude se hra snažit rozvíjet nějaký pořádný příběh?



No, popravdě hra bude spíše v rytmu Flatout a NFS. Žádný extra příběh hra nenabídne. Začnete jako začínající modelář s trochu peněz koupíte první modely, vyhrajete první závody a vypracujete se postupně až na modelářského experta. Hra má být spíše jednoduchá odreagovávačka při které se pobavíte, než promyšlený titul, který vám bez pořádného vnímání děje nic neřekne.




V komerční sféře prakticky každá podobně stavěná hra disponuje alespoň základním multiplayerem. MP složka už nějaký ten rok není nic vzácného ani na amatérské scéně. Co na tomto poli považujete za vaše největší esa v rukávě?



Naše hra bude obsahovat multiplayer, který bude hratelný, jak po síti což asi málo kdo využije, nebo v dnešní době mnohem lákavější po internetu. Budete si moci založit na serveru vlastní hru, nastavit si pro kolik lidí, případně ji zaheslovat, filtrovat podle odezvy a mnohé další standardní věci. Navíc plánujeme zajímavé vylepšení, ale to je závislé na tom jak hra zaujme a kolik lidí ji bude hrát. Pokud se to povede, tak je na co se těšit.




Není tomu zase tak dlouho, co se u nás objevilo výborné a tematicky ne nepodobné Plane Arcade. Dá se tato hra považovat za váš počáteční impuls, inspirovala vás nějak?



Ano pravda je, že tato hra vyšla nedávno, ale s naší hrou nemá nic společného. V době kdy se začalo o Plane arcade mluvit, tak na naší hře se už pracovalo. Bohužel jejich hra už dávno vyšla a naše pořád nic. A jestli nás to inspirovalo? Rozhodně nás to inspirovalo udělat lepší hru, aby se o nás nemluvilo jako o chabém pokusu je napodobit, ale jako o minimálně stejně dobré hře.

















Offtopic…




Které žánry her nebo přímo konkrétní ságy / tituly / rodiny her jsou vám nejbližší a proč? Dle vaší dosavadní tvorby bych vsadil na simulátory, ale ruku do ohně bych za to zase nedal…



Tak co se týče mě, tak já moc nehraju. Rád si s kamarádama zahrahju Call of Duty po netu, ale nemám moc času si hrát. Nejbližší je mi teď aiR Captains. Tu hraju skoro každý a pořád mě baví. Fakt doporučuju.




Je mezi českým freewarem nějaká hra, u které sis říkal „no k!@#a, tihle vývojáři jsou fakt machři, ti rostou pro profiscénu…“?



Tak tohle jsme si říkal o buláncích ty sou supr.




Kde vidíte sami sebe za pět, deset let? Leží tvoje / vaše priority právě tady na monitoru, nebo tím prostě jen dočasně zabíjíš / zabíjíte přebytek středoškolského, popř. vysokoškolského času… :-)



Za deset let nás vidím jak konkurujeme EA. Ha ha ale špatný by to nebylo ne? :-). Co se týče našich priorit, tak je to dostat se do podvědomý lidí, udělat další větší projekty postupně se přesunout na profesionální úroveň a kdo ví co dál…



Trochu zmírním horizont dohledu – co s váma bude ihned po Air Captains? Rozjedete další úlet, nebo se vrhnete na sequel nějaké ze starších týmových věcí?



Uvidíme jak to dopadne. AC ještě nějakou dobu potrvá a pak by nebylo špatné vrhnout se na extreme race II, protože o tom už máme taky docela jasno. Ale těžko říct záleží jestli AC bude propadák nebo nás posune zase o kousek dál. Protože pokud hra, kterou děláme tak dlouhou dobu bude propadák, tak si asi řeknu, že něco není v pořádku a zvážím jestli by nebylo lepší věnovat se něčemu jinému.









Díky za tvůj čas… Za celou redakci přeji tobě a celému teamu hodně štěstí do vývoje a co nejvíc spokojených hráčů, ať už se vrhnete po čemkoliv. Jestli chceš za sebe nebo tým vzkázat nějaké poselství lidem, kteří navštěvují Freegame, udělej to právě teď…



Rozhodně sledujte naši hru, myslím že vás překvapí a pokud vás zajímá v jaké je teď podobě a chcete si ji osahat, tak ji budeme opět předvádět na invexu v Brně, takže pokud pojedete v té době okolo tak se určitě zastavte.




Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 09.09.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 3 =

DoDoTom68

DoDoTom68 | 09.06.14 v 08:59

krásna grafika pozadia hry ©