článek
První dojmy z české webovky Infinitum - Battle for Europe
Jenže čas jde dál a tvůrci se rozhodli expandovat. Jejich Infinitum Battle for Europe byla v našem hledáčku už od začátku a s velkou chutí jsme se vrhli do Closed Bety. Vždyť místo mapky naší republiky se zde naskýtala možnost provádět boje na celém území Evropy. A první dojmy jsou velmi příjemné.
V zásadě se moc nezměnilo, hra jednoznačně čerpá ze své předchůdkyně většinu základního kamení a dodává několik maličkostí. Opět se zhostíte role vůdce v Evropě, která prošla takovou krizí, že nezůstal kámen na kameni a vy se ujímáte vedení jedné vísky, města nebo velkoměsta (podle toho, který flek ještě není zabraný, musíte být rychlí). Ekonomický systém zůstává stejný, možná byl mírně zjednodušen, ale vše se opět točí kolem získávání zdrojů jako dřevo, beton, ocel pro stavbu nejenom dalších budov, ale i jednotek. Přitom je zachován reálný proces suroviny – dřevorubci vám dají dřevo, ale vy potřebujete pilu na jejich zpracování a prostory na skladování. Tak je to u všeho. Budovy ale potřebují energii, dostatek lidí a lidi zase ubytování a jídlo. Tím vzniká příjemný management vaší základny, kdy si musíte hlídat opravdu dostatek věcí, hlavně pokud jde o produkci jednotek, kterých je tu solidní hromada.
Infinitum je real-time strategie. To znamená, že svět jede nepřetržitě, nic se nezpomaluje nebo nezastavuje a i samotné souboje na mapě, nebo dokonce o města můžou vypuknout kdykoliv. Samotné armády nabízí různorodou směsku strojů, tanků, bitevníků, přičemž ale opět platí pravidlo, že každá jednotka nabízí něco jiného a vy musíte reagovat na dění kolem vás. Není výjimkou, že z prvního pohledu slabší armáda si dokáže poradit se silnějším soupeřem, pokud obsahuje jednotky po vzoru „kámen tupí nůžky, nebo nůžky stříhají papír“. Prozatímní testování prokazuje, že alianční boje budou opět špičkové a pouze výborná souhra hráčů bude stačit k získání speciálních základen, které slouží jako „winner points“.
Zatím se nedá nic hodnotit, hra je stále testována, ale je cítit určitý posun k širší komunitě a snaze být přístupný k většině hráčů, ne pouze české kotlině. Izometrický pohled zůstává, hra je v podstatě stejná, ale přeci jenom je z ní cítit poučení z předchozího dílu. Jakmile bude hra v recenzovatelné fázi, můžete očekávat naše hodnocení a ještě větší prozkoumání hry.
Hru naleznete zde.
autor
Štěpán Plachý / Twister
Publikováno: 20.10.2014
další články této kategorie
diskuze
Drticka | 27.05.18 v 05:53
každý má rád něco
lubkoo | 15.07.16 v 07:59
toto neni pre mna bhvie ak zaujimave
LubomirOffertaler | 29.12.15 v 16:26
nic premna
3K171 | 04.12.15 v 09:48
pre mna moc nezaujimave
phanka | 11.04.15 v 08:19
pro mě ne
happy157 | 20.02.15 v 21:29
hodně zajímavá
majki19 | 27.10.14 v 02:54
tak som to skusil a zatial mi to pride ako zaujimava hra