článek

Eco City Software Productions

Eco City Software Productions

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor, který nám poskytl Dan Viktorin - vedoucí programátor týmu Eco City Software Productions. Hry vydané tímto týmem jste mohli vidět i u nás. Interview je vám plně k dispozici, proto neváhejte a čtěte více o této nadějné firmě.

Čau Dane. Pro začátek bych tě poprosil, jestli by ses mohl těm, kteří o tobě třeba ještě neslyšeli (o čemž pochybuji) stručně představit.



Takže jsem patnáctiletý, teď již bývalý student pardubické základní školy a tvorbou her se zabývám už nějaký ten pátek (něco přes 2 roky). Náš tým ECSP se skládá z jednoho zkušeného programátora, grafika a manažera (to jsem já :-)). Já náš aktuální projekt vždy tak nějak slepím, sepisuji scénář (BG2 bude mít věřte nevěřte příběh) a vykládám své představy o hře, jelikož jak z prvního dílu Business Gianta, tak z betaverze druhého pokračování vím, co si mohu k (Vám) hráčům dovolit (také se na tomto projektu snažím trochu více pochopit OOP (programátoři vědí oč jde)). Nejlépe však vynikám ve vedení týmu a dotáhnout kvalitní hru až na onen „vrchol“ není neřešitelný problém, z čehož vyplývá, pokud někdo umíte programovat, přidejte se k nám. :D



Co nám povíš o prvním dílu Business Gianta, který u nás nedávno vyšel? Splnil tvoje očekávání?



Kolik myslíš (myslíte), že mi zabral první díl času? Bez legrace, 4 dny. :) Musel jsem v té době totiž rychle něco splácat pro jeden server a jelikož se hra u mnoha lidí až nečekaně chytla, rozhodl jsem se začít makat na druhého dílu. V prvním dílu musíte za co nejkratší dobu vydělat sto miliónů korun a přicházelo mi mnoho pochvalných mailů. Chcete-li se zapojit do překonávání rekordu, tak prozatím činí 16 dnů (bez cheatů).



Jak je na tom již rok připravované druhé pokračování Gianta? Zaslechl jsem, že jste ho museli kompletně předělávat.



Vede si zatím výborně. Je sice pravda, že po roce práce (to jsem ještě dělal BG2 sám) jsme ho museli celého přetvořit (lépe řečeno začít zcela od začátku), ale přidali se zkušení lidé a tak se mohu konečně věnovat propagování našeho projektu, což mne baví. :) Co se týče Business Gianta 2, bude se od prvního dílu radikálně lišit (tak o 95%). Pracuje se na editoru, takže mod-makeři si budou moci tvořit vlastní mise, a také třeba měnit skin celé hry (hodláme taktéž vytvořit fandovské stránky a finančně je podporovat). Dále začíná šlapat multiplayer (LAN + net), celé to bude mít příběh rozdělený do 10 kapitol a také si budete moci vytvořit nekonečno vlastních výrobků. Jako v jedničce budete obchodovat s PC komponentami a to je asi tak vše, co se bude shodovat. Sice ještě nemám povoleno šířit informace a další naše „fámy“ o hře, ale mohu prozradit, že se vše bude odehrávat v Americe, dle uvážení bude možno stavět vlastní továrny pro výrobu PC komponent a snažíme se vytvořit hru co nejreálnější. Hlavně dáme důraz na boje mezi konkurenty nebo protihráči, na což se těšíme (a vy se také můžete těšit) úplně nejvíce. Chystáme i různé soutěže na téma BG2, ale času prozatím dost.



Chystáte vypustit do světa nějakou betaverzi Business Gianta 2?



Beta samozřejmě přijde, ale tak za 2 měsíce. Prozatím není titul příliš hratelný, ale zatím jde vše jako po másle (ťuk ťuk).











Myslíš i na budoucnost? Chtěl by ses pohybovat v herní branži i jako dospělý programátor? :-)



Tak to je sen každého začínajícího programátora. Někdo ale bohužel znechucením odpadne (což se stává čím dál častěji) a v dnešní době není programování jednoduchá záležitost (je třeba tomu hodně obětovat, možná i svůj život chcete-li dosáhnout velkých výšin), avšak úspěch se po těch létech „snad“ dostaví. V dospělosti být programátor ani nechci. Chci velet nějakému týmu a co nejvíce propagovat jejich hry. Rád bych ale pokračoval ve vedení ECSP. :)



Každý má nějaký svůj vzor, kdo je ten tvůj a proč?



Tak asi určitě John Carmack, protože to je bez pochyby bůh a vždy přijde s něčím novým nebo zase posune technologii her o mnoho stupňů dopředu. Má tak trochu výhodu, že je hardware (grafické karty) dnes vyvíjen defacto pro něj, takže je ve výhodě. Jednou ale nebude normální člověk rozumět grafickým akcelerátorům i kdyby chtěl. :)



Chystáte v blízké budoucnosti nějaký nový projekt? Třeba pokračování střílečky Double Operation?



Jak jsem řekl na začátku, Double Operation 2 samozřejmě v plánu máme, ale nikdo neví, kdy se na něm začne pracovat, či snad dokonce kdy vyjde. Možná bude ve 3D, možná to bude FPS, to zatím nikdo neví. Příběh je v půlce a podle několika přátel je velice chytlavý, avšak scénář není ani v plenkách. Samozřejmě mám i další náměty a nápady na hry, ale nyní je prioritou Business Giant 2: Commercial War!



Co byste nakonec vzkázal těm, kteří chtějí s programováním her začít?



Nejprve bych chtěl všechny pozvat na naše stránky ECSP.cz a na server pro vývojáře her GameCode.cz, kde se toho dá prozatím ze všech podobných serverů zjistit až na tutoriály Directu X nejvíce. Jinak pro vás, kdo ještě nic neumíte, ale chtěli byste začít: Dobře zvažte zdali si chcete jen tak z legrace vytvořit hru nebo jestli to chcete dotáhnout s vývojem her co nejvýše. Možná neuděláte špatně, když se dáte na jinou cestu, protože tahle určitě není a nikdy nebude snadná. Smiřte se s tím, že pokud chcete být hodně dobří, budete muset u PC sedět roky a společenský život táhne do pryč (čemuž se já snažím zamezit). Couvnout ale můžete vždycky. ;)




Windy

autor
/ Windy

Publikováno: 10.09.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 1 =