recenze

Silent in the Dark

Silent in the Dark

Dnešní hru je třeba vidět ze dvou úhlů pohledu. Pohled freeware freaka řekne: „je to super!“, pohled komerčního „fraggera“ řekne: „ co to tu je za …?“… Jakožto autor recenzí na Freegame.cz mám jasno. Hřejivá, něžná i krutá 3D bombička :-)
Možná si někteří z vás po přečtení mého následujícího chvalozpěvu řeknou, že jsem se utrhl ze řetězu. Máte možná pravdu, možná utrhl.

Před spuštěním Silent in the Dark jsem přesně v korelaci s názvem očekával spíše decentní remake 3D akční adventury „odkojitelky“ Alone in the Dark. Mýlil jsem se, protože tu dnes máme přímočarou 3D akci jako řemen u kalhot zlobra Shreka. Ihned po spuštění jsem jakožto grafik half-profesionál ocenil vizuální stránku. Moc se mi líbí, navozuje mi atmosféru prvních Unrealů či druhých Kvejků, na freeware kousek je to cosi málo viděné. Náš příběh počíná v komůrce s dvojpostelí, kulatým okénkem, které nejde otevřít a kterým vidíme na uličku futuristického městečka plnou aktivních postaviček. Po chvíli očuchávání komnaty najdeme tajnou (hmmm, triviálně tajnou!) cestu ven z místnosti, po pár sekundách svou první mazlivou zbraň a… pak hurá za tím pravým dobrodružstvím! Hermetické prostředí, kterým jsem se na nějaký čas obklopil při hraní této hry, moje žena zkousla se zaťatými zuby a umožnila mi tím prožít pár pěkných chvil ve smrtelném objetí oponentů.

Upřímně jsem se pobavil a i když se kvalitativně nemohu řadit ke špičkovým 3D playerům, prokřižoval jsem si kus zdejšího virtuálního světa křížem krážem. Možná, že mi část hráčské populace omlátí mé pozitivní rozpoložení o mou bujně vlasatou hlavu, ale to je asi tak jediné, co se s tím dá dělat. Pokud jde o hodnocení, pak bych byl určitě rád přidělil více než 89% vezdejších, nicméně i když se během hraní tu a tam něco dozvíme, absence jednoznačného příběhu je přece jen mírně determinující.

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 2 =

tqs | 13.11.06 v 13:21

Přijde mi to spíš jako nějaké hratelné grafické demo než plnohdnotná hra. Vždyť projít ten jeden level trvá asi tak minutu...

Mirek Michalek | 10.11.06 v 13:46

Kravina!!!!!!!!!!

Dave | 06.11.06 v 23:55

vlastne 10 mrtvol...

Dave | 06.11.06 v 22:23

môžte tu niekto napísať ako sa v tejto hre pokračuje..? 6 mrtvol a to je koniec...?

K.O.B.L.O.N | 05.11.06 v 08:22

Hele ja tu hru teď stahuji a chci se zeptat jestli to má cenu je ta hra good pls odepište buď tady nebo na e-mail jetrichak2@seznam.cz

JohnyEnglish | 04.11.06 v 10:00

Víš co mi to dost připomíná, jeden tutoriálový level. A navíc bude ještě upravený, poznal jsem to podle toho, že tam psal triviální věcí se dostat z tý uvodní místnosti je odšoupnout skříň a za ní je tunel.

leeter_game_developer | 03.11.06 v 23:42

já jsem ale nemyslel kvalitou ale spíš tím,že jich tam zrovna moc neni -teda alespoň podle toho,co jsem viděl.To nejdůležitější bylo z knihovny a těch pár sloupů (pokud nebyly taky z knihovny) se dá celkem přehlídnout.

JohnyEnglish | 02.11.06 v 20:19

"kdo je inteligentí,použije modely z knihoven", tak tuhle větu jsem nepužil a ty tvoje modely nejsou zrovna tak valný žhavý

leeter_game_developer | 02.11.06 v 16:13

ne neboj já se nezbláznim ale taky netvrdim,že jsem programátor :D.Jenom sem reagoval na tu tvojí větu "kdo je inteligentí,použije modely z knihoven".Grafiků,co vytvářejí vlastní modely se to netýkalo,pro ně je to dobrej program.Aspon se naučí dobře optimalizovat modely a zjistí,na jakym principu to asi tak funguje.A po tom,co sem viděl na foru,myslim,že to s těma tvýma modelama zase tak žhavý nebude...

JohnyEnglish | 01.11.06 v 20:49

"přirovnal bych to k vytváření map do flashpointu v 3d"
já myslim, že kdybyses podíval na komunitu kolem FPSC, tak by si žasnul, já ti klidně pošlu screeny modelů i já přispívám svýma modelama, takže já nevim co to tady kvákáš za nesmysly.

JohnyEnglish | 01.11.06 v 20:36

Abyses z toho tvýho Petříka nezbláznil :D.

leeter_game_developer | 01.11.06 v 19:57

http://www.fpscreator.com/ ... stáhněte si video a myslim že neni třeba nic jinýho dodávat. všechny hry v fpsc vypadají skoro stejně,jsou špatně optimalizované a jsou příšerně velký. Ale musim říct,že autoři programu jsou hodně velký husťáci i přes jeho nedostatky...patří jim můj obdiv.Ale o fpsc komunitě se to samí říct nedá...

leeter_game_developer | 01.11.06 v 19:50

Jestli nechceš bejt za úplnou lamu,tak uděláš aspoň vlastní grafiku,když už to prakticky fpsc dělá všechno za tebe (připadá mi to jako lego a od tvorby hry to má sakra daleko) přirovnal bych to k vytváření map do flashpointu v 3d :D

Johny English | 01.11.06 v 15:53

Jestli jste inteligentní, tak aspoň co v nejmenší míře použijete objekty z FPSC.

Marian | 01.11.06 v 15:24

Hmmm, pokud je to pravda, pak tvůrcům fpsc patří dík! :-) To, že to autoři hry "vykradli", to jsem nevěděl. Nepohybuji se tak hluboko v fpsc komunitě.

leeter_game_developer | 01.11.06 v 15:10

ano,to mě trklo hned když sem viděl screeny a kouknul na velikost souboru.Věta:"Ihned po spuštění jsem jakožto grafik half-profesionál ocenil vizuální stránku." nepatří ani tak autorům hry,kteří použily grafiku z knihoven fpsc ale apíš autorům fpsc.

Johny English | 01.11.06 v 14:34

Tady je adresa pro forum: http://www.sixoft.com
A proč jste nedali LWoS do novinek?

Johny English | 01.11.06 v 14:13

Tak, abyste věděli je to dělaný v FPS Creatoru a proto doporučuju se podívat na český forum o něm.

Doggy | 01.11.06 v 10:28

Hraješ to blbě... :)

Augustin | 01.11.06 v 08:48

Hraju to blbě, nebo je ta hra tak extrémně krátká? Čtyři mrtvoly, nástup do výtahu a konec.


galerie

Silent in the Dark Silent in the Dark Silent in the Dark Silent in the Dark Silent in the Dark

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce