recenze

ChainSpace

ChainSpace

Střílíme a zase střílíme. Tentokrát však něco jiného než doposud, takže...co pro nás autoři přichystali? Vcelku originální a zábavnou střílečku, která v sobě spojuje nutnost kombinování rychlých reflexů a trochu toho matematického myšlení.
Je až s podivem, proč se stal arkádový žánr na poli freeware her králem v početnosti. Teď jen nastává otázka, zda kvantita není na úkor kvality a zda výtvor podobného tažení může ještě hráče něčím zaujmout. Mohu jen odhadovat, že většině z vás (nás) hráčů, se již hry podobného typu zprotivěly. V našem případě se ale nejedná přímo o klasickou a okoukanou střílečku s vesmírnou lodí, nabízí se totiž pár menších zpestření.

Autoři pro nás připravili velmi pěknou a klidem nadýchanou atmosféru, při které se každý lehce odreaguje od každodenního stresu. Na svědomí ji má jak hudební provedení, tak i příjemně působící barevnost pozadí a na něm se pohybujících objektů. Byla by ale škoda, pokud by se ve hře zapomnělo na trochu té originality a hratelnosti. To ale není dnešní případ, zmiňovaný titul se totiž hraje bezvadně. Hluboký smysl zde však nehledejme, jedná se pořád o arkádovou hru, kde máte za úkol ničit nepřátele pohybující se po herní ploše – v tomto případě tvary objektů spíše uměleckého nádechu, které do prostředí skvěle zapadají.

Nyní přejdu k pojetí celé hry, které nepatrně spojuje tituly „Every Extend“ a historický automatový trhák „Galagu“. Z posledně jmenovaného titulu si hra vzala základ, tj. pojetí hry, kde po obrazovce létají nepřátelské objekty v systematickém rozpoložení a vy získáváte body jejich likvidací. Po následném vybití všeho, co se hýbe, však nepřichází přímo další level, jak by bylo zvykem. Tato hra je stvořená především pro závodění s jinými hráči v počtu nasbíraných bodů. Na řadu se dostávají prvky z výše jmenované hry „Every Extend“, které dodávají hře zcela jiný nádech. Jsou zde totiž zakomponované řetězové reakce, které se vyvolají v případě zásahu nepřátelského objektu, a čím více těchto těles „zřetězujete“, tím více vám naskáče bodů (jedná se o mocniny bodů s počtem zřetězených). Vrátím se zpět k levelům. Jak jsem psal, systém je koncipován trochu jinak, než je obvyklé. Zde začínáte s maximálním počtem řetězových reakcí, tj. čtyři. Pokud splníte určitý limit na postup, tedy tím, že dosáhnete vysokého „reakčního“ čísla, postoupíte do další etapy, kde budete moci takto zřetězovat například 5,6,7,8 objektů a tím i získat více bodů. Inovace také spočívá v tom, že pouze nestoupáte, ale v případě, že se vám vedlo špatně, můžete dokonce i o level klesnout a tím naopak dostávat z nepřátel méně bodů.

Pravděpodobně jsem vám v předešlém odstavci trochu pomotal hlavu s oním řetězením a mocninami, ale nebojte, není to vůbec tak komplikované, jak se zdá. A pokud si hru hodláte stáhnout, alespoň snáze pochopíte, o co v ní jde.

stáhnout hru
Stynak

autor
/ Stynak

Skóre

65 %

další recenze tohoto autora


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 3 =


galerie