článek

II. sraz redakce FG

II. sraz redakce FG

Přesně čtvrt roku po prvním oficiálním srazu redakce Freegame jsme se sešli na srazu druhém. A opět se bouřlivě diskutovalo, probíraly se změny na našem webu, a to i ty, které se teprve chystají. Mluvilo se o minulosti, přítomnosti ale hlavně o tom, co nás čeká a nemine. Pokud vás zajímá, jak vypadá naše redakce zevnitř, co přesně se na srazu událo a o čem se mluvilo, v tomto článku se dozvíte téměř vše.


Bohužel, Matka Příroda je mnohdy nevyzpytatelná, a i protentokrát se rozhodla zkřížit nám plány. Nečekaná sněhová nadílka totiž způsobila, že dva redaktoři museli svou cestu do hlavního města kvůli počasí zrušit, a sraz tedy probíhal bez nich. Smutno ovšem nebylo, i přes jejich absenci se nás sešlo celkem deset kousků. Kromě klasické sestavy, která se znala již z prvního srazu se dostavili i dva dva noví, čerství, recenzentským větrem neošlehaní redaktoři.








Sice bylo řečeno, že sraz je ve třináct nula nula před prodejnou Kentuckých smažených kuřátek, čtyři z nás se však sešli už v dopoledních hodinách, aby prodiskutovali konkrétní téma, a to projekt Freegame developer team. Jedná se o vizi, ve které se server Freegame začne angažovat v samotném vývoji her. Šéfredaktor Hynek Žalčík, jeho pravá ruka Radek Tomášek (Artman), Jan Jirkovský (Sosol) a moje maličkost Kahi jsme se tedy posadili do internetové kavárny a mluvili o tom, jak do vývoje jednoduchých hříček zapojit veřejnost, jak vývoj projektu odstartovat, nebo jakým způsobem oslovit a zaujmout ty aktivní čtenáře, kteří by měli ochotu přiložit ruku k dílu a nějakým způsobem se podílet na tvorbě freewarové hry.








Čas uběhl jako voda - než jsme pořádně rozhýbali čelisti, už kukačka hlásila třináctou hodinu, a tak jsme se vydali k bodu setkání. Marián Melíšek, rarita redakce, jakožto nejstarší pisatel v celé naší historii již netrpělivě vyhlížel náš příchod, obklopen hloučkem „mlaďochů“. A pod paží držel tašku s veledůležitým obsahem, a to projektorem, díky kterému i slepci z protějšího domu mohli vidět to, o čem že si povídáme. Pozdravili jsme se členy novými i starými, vyměnili jsme si pár zdvořilostních frází, a směřovali k místu, jež se zve redakcí.



Od nejmenovaného fast-foodu jsme udělali jen pár kroků přes křižovatku, a už jsme se ocitli v naší kanceláři, ze které řídí chod Freegamu sám Hynek. Zkušenější z nás zaujali místo u stolu, který byl po chvíli pokryt občerstvením všeho druhu. Nutno podotknout, že chvíle to byla kapičku delší, neb právě tady se projevila naše nezkušenost v oblasti servírování, a s radostí bychom přivítali jakoukoli ženskou ruku, která by nám ukázala jak na to.








Startovní výstřel nezazněl, ale na zdi se objevilo světlo z projektoru a za moment jsme již četli první slajd prezentace, na němž bylo napsáno: „II. sraz redakce Freegame.cz“. Vzápětí bylo nakousnuto první velké téma, a to „Jak jsme na tom a co se událo v minulých měsících“. Byly zmíněny pozitivní změny na serveru, mezi které patří třeba nové logo nebo nové funkce, které usnadňují práci redaktorům i čtenářům. Hynek také připomněl úspěšné spuštění Novinek, díky kterým můžete vědět o připravovaných projektech dřív než kdykoli předtím. Dále se mluvilo o soutěžích – nejen o těch ukončených, ale i o těch, co se teprve chystají. Například jedna bude vyhlášena už v nejbližších dnech ;). A neopomenutelným tématem byl také vztah českých freeware vývojářů k našemu serveru.




Padlo i pár slov na téma návštěvnost. A ta, stejně jako počet registrovaných uživatelů utěšeně roste, i přes silnou konkurenci. Důležitou novinkou bylo také jmenování Honzy Hinka firemním programátorem. Právě díky tomuto člověku může probíhat další vylepšování našeho webu rychleji a flexibilněji. Takže naše i vaše nápady mohou být v řádu několika dní prodiskutovány a převedeny do praxe, což dřív nebylo možné, jelikož o programátorské věci se musel starat vysokou školou zaneprázdněný šéfredaktor Hynek.








Dále jsme projednávali změny ve věci rezervování si her k recenzi. Možná tě, milý čtenáři, zajímá, jakže to rezervování u nás v redakci funguje. Nuže takto: Redaktor si najde na internetu hru, a pokud ji ještě nemáme v archivu anebo pokud ji nemá rezervovanou již někdo jiný, může si ji zarezervovat on sám. Do tabulky rezervací, která se nachází v našem redakčním systému, a je tedy přístupná pouze redaktorům, zapíše jméno hry a datum, do kterého stvoří a přidá kompletní recenzi.



Dalším velkým diskutovaným tématem bylo hodnocení her. Na jedné straně barikády se uhnízdil Jan Jirkovský, který tvrdil, že je možné hodnotit hry (v určitých mezích) objektivně a na druhé straně stál Marián Melíšek, který tvrdil, že hodnocení redaktora je v každém případě subjektivní, a že hra, kterou jeden člověk vidí jako propadák, může být pro druhého skvělá zábava. Po uklidnění „flejmu“ jsme došli k závěru, že pokud mají redaktoři nějaké námitky k hodnocení ostatních, je možné to na redakčním fóru prodiskutovat, ale pouze do doby, dokud je hra spolu s recenzí ještě běžným čtenářům nedostupná.



Nadšená diskuze neutichla ani o přestávce, na této fotografii můžete například vidět Hynka (tváří k objektivu) jak se „hádá“ s Janem Jirkovským, neboli Sosolem, pravděpodobně nejmluvnějším účastníkem srazu :-). Jak si můžete všimnout na fotografii poslední, všichni zúčastnění jsme obdrželi krásné tričko s logem našeho webu. Snad jen chudák Marián nenašel velikost, která by mu pasovala, no alespoň bylo o fotografa postaráno. Pokud vás zajímá, kdo je kdo, otevřete si poslední foto sledujte horní řadu zleva do prava: Ladislav Nosákovec, čili Nosi, napravo od něj je šéf Hynek, vedle je Jan (Sosol) Jirkovský a úplně vpravo Artman – Radek Tomášek z dalekého kraje Ostravského. Ve spodní řadě vlevo programátor Jan Hink a napravo Jirka Grulich.








Trička byla rozdána, hromadné foto uděláno a napůl přednáška a napůl diskuze o budoucnosti Freegame byla ukončena Hynkovým výrokem „Já jsem optimista“. Lidé se pomalu začali trousit domů, koneckonců z Prahy je nás jen malý zlomek. Snad díky jídlu a pití, které bylo vlastně darem „od Freegamu pro Freegame“, vydrželi někteří z nás diskutovat až téměř do půl sedmé večer, kdy se rozutekli i ti nejvytrvalejší. Příslib, že srazy se budou konat každého čtvrt roku, nás přirozeně velmi potěšil, jelikož i přes mnohahodinové trvání tohoto srazu jsme si nestihli říct zdaleka všechno, co jsme měli na srdci. Pokud vše půjde podle plánu, za tři měsíce se u nás objeví reportáž ze třetího sjezdu členů redakce Freegame.cz – do té doby na přečtenou, milí čtenáři!




Kahi

autor
/ Kahi

Publikováno: 21.12.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

phanka

phanka | 20.04.15 v 16:55

určitě super akce