článek


V tématech:
Casual Connect Amterdam 2014 – den první

Casual Connect Amterdam 2014 – den první

Aktuální novinky přímo z Amsterdamu, kde probíhá devátý ročník konference Casual Connect. Přinášíme resumé z prvního úžasného nadupaného dne. Nemohli jsme si nechat ujít svým způsobem unikátní a naprosto bezvadnou akci Casual Connect. Po několika letech se vrací z Hamburgu zpět do Amsterdamu, kde se původně Evropská část konala. Je dobré si říci, že setkání probíhá rovnou čtyřikrát do roka, a to v USA, západní i východní Evropě a Asii. Na již devátý ročník jsme se obzvlášť těšili. Nejen, že se koná v kouzelném Amsterdamu, ale navíc v bývalé budově peněžní burzy. Tato nádherná budova, nacházející se v těsné blízkosti centra, skýtající bohatou atmosféru, je perfektním místem pro konání akce.

Po zahájení jsme si užili „chat“ s Peterem Molyneux, legendou mezi vývojáři, jenž stojí za vývojem mnoha kultovních titulů, například: Populous, Dungeon Keeper, Magic Carpet a dalších. Neslyšeli jsme ho mluvit poprvé a opět to bylo velmi inspirativní. Příjemný start konference.

Následoval šálek kávy a příjemné zjištění, že desítky stánků nejlepších firem v herní „casual“ branži jsou rozmístěny mezi nezávislé (indie) vývojáře a jejich prezentace nápaditých her. Uvědomili jsme si, že o toto tu právě jde, propojení tvrdého byznysu se zatím mnohdy nezkušenými vývojáři. Zatímco ve velkých sálech probíhalo navazování kontaktů mezi těmito skupinami, v oddělených sálech se odehrávaly zajímavé přednášky.

Každý si mohl přijít na chuť svým preferencím, přednášky jsou rozděleny podle charakteru:

- Industry Insights and Emerging trends
- Game as a service: Growth
- Social Casino and Real Money Gaming
- Audio and international markets

Vzhledem k nejasnému překladu necháváme původní znění, nicméně česky bychom mohli kategorie shrnout jako: Trendy a vychytávky trhu, provozování hry jako služby, kasino hry, audio a mezinárodní trhy. Rozsah témat byl tedy skutečně bohatý.

Dále jsme navštívili přednášku Erika Goossens, CEO Spill Games. Povídání na téma alternativní monetizace počítačových her nás lehce zaskočila. Z pohledu hráče nám není příliš sympatický trend rozšiřování reklamy, a to přímo až do samotného průběhu hraní hry. Skoro tak, jak to známe z televize. Násilím přerušit hru a zobrazit reklamu se nám nemusí líbit. Nicméně stále se jedná o způsob, jak si autor hry vydělá na vývoj hry a zároveň může ponechat hru zdarma. A to je jistě pro nás všechny dobře.

Poté následovala přednáška o tom, jak lze vyvíjet a publikovat hru na vlastní pěst od Target Gamers. Jednalo se o příjemné zjištění, že i v tomto složitém systému vývoje a distribuce her, je stále možné vytvořit vlastní hru a poměrně bez komplikací ji dostat na trh. Co musí taková hra splňovat a jak musí její vývoj vypadat, nám řekl Oliver Kern.

Dozvěděli jsme se také mnoho zajímavostí o vývoji her na Smart TV, o alternativách k oficiálním obchodům iTunes a Google Play, o podvádění marketingových agentur při získávání klientů a mnoho mnoho dalších zajímavostí z tohoto odvětví.

Podrobný rozvrh přednášek na všechny tři dny: http://casualconnect.org/europe/content.html
O dalších dnech vám brzy přineseme reportáž.

Přečtěte si také: Reportáž z druhého dne Casual Connect v Amsterdamu 2014.



UnHynek

autor
Hynek Žalčík / UnHynek

Publikováno: 11.02.2014


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 5 =

NS1NO

NS1NO | 31.05.22 v 12:54

text příspěvku

Drticka

Drticka | 09.05.18 v 10:20

škoda že jsem to neviděla

frodopipin

frodopipin | 08.02.16 v 15:04

super :) chtěl jsem to vidět ale nějak to nevyšlo

betamorgan

betamorgan | 31.10.15 v 19:01

super akce :)

HAL

HAL | 19.09.15 v 21:47

bylo to velky

Weslycz

Weslycz | 21.07.15 v 07:58

mega akce

phanka

phanka | 13.04.15 v 14:51

může to být super

elf

elf | 01.03.15 v 17:15

vidět to by byl splněný sen


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce