článek
V tématech:

Casual Connect Amterdam 2014 – den první
Po zahájení jsme si užili „chat“ s Peterem Molyneux, legendou mezi vývojáři, jenž stojí za vývojem mnoha kultovních titulů, například: Populous, Dungeon Keeper, Magic Carpet a dalších. Neslyšeli jsme ho mluvit poprvé a opět to bylo velmi inspirativní. Příjemný start konference.
Následoval šálek kávy a příjemné zjištění, že desítky stánků nejlepších firem v herní „casual“ branži jsou rozmístěny mezi nezávislé (indie) vývojáře a jejich prezentace nápaditých her. Uvědomili jsme si, že o toto tu právě jde, propojení tvrdého byznysu se zatím mnohdy nezkušenými vývojáři. Zatímco ve velkých sálech probíhalo navazování kontaktů mezi těmito skupinami, v oddělených sálech se odehrávaly zajímavé přednášky.
Každý si mohl přijít na chuť svým preferencím, přednášky jsou rozděleny podle charakteru:
- Industry Insights and Emerging trends
- Game as a service: Growth
- Social Casino and Real Money Gaming
- Audio and international markets
Vzhledem k nejasnému překladu necháváme původní znění, nicméně česky bychom mohli kategorie shrnout jako: Trendy a vychytávky trhu, provozování hry jako služby, kasino hry, audio a mezinárodní trhy. Rozsah témat byl tedy skutečně bohatý.
Dále jsme navštívili přednášku Erika Goossens, CEO Spill Games. Povídání na téma alternativní monetizace počítačových her nás lehce zaskočila. Z pohledu hráče nám není příliš sympatický trend rozšiřování reklamy, a to přímo až do samotného průběhu hraní hry. Skoro tak, jak to známe z televize. Násilím přerušit hru a zobrazit reklamu se nám nemusí líbit. Nicméně stále se jedná o způsob, jak si autor hry vydělá na vývoj hry a zároveň může ponechat hru zdarma. A to je jistě pro nás všechny dobře.
Poté následovala přednáška o tom, jak lze vyvíjet a publikovat hru na vlastní pěst od Target Gamers. Jednalo se o příjemné zjištění, že i v tomto složitém systému vývoje a distribuce her, je stále možné vytvořit vlastní hru a poměrně bez komplikací ji dostat na trh. Co musí taková hra splňovat a jak musí její vývoj vypadat, nám řekl Oliver Kern.
Dozvěděli jsme se také mnoho zajímavostí o vývoji her na Smart TV, o alternativách k oficiálním obchodům iTunes a Google Play, o podvádění marketingových agentur při získávání klientů a mnoho mnoho dalších zajímavostí z tohoto odvětví.
Podrobný rozvrh přednášek na všechny tři dny: http://casualconnect.org/europe/content.html
O dalších dnech vám brzy přineseme reportáž.
Přečtěte si také: Reportáž z druhého dne Casual Connect v Amsterdamu 2014.
další články této kategorie
diskuze

NS1NO | 31.05.22 v 12:54
text příspěvku

Drticka | 09.05.18 v 10:20
škoda že jsem to neviděla

frodopipin | 08.02.16 v 15:04
super :) chtěl jsem to vidět ale nějak to nevyšlo

betamorgan | 31.10.15 v 19:01
super akce :)

HAL | 19.09.15 v 21:47
bylo to velky

Weslycz | 21.07.15 v 07:58
mega akce

phanka | 13.04.15 v 14:51
může to být super

elf | 01.03.15 v 17:15
vidět to by byl splněný sen