článek
12th Annual IGF
Jak už to bývá každý rok, během konference vývojářů her na GDC se udílely i ceny za nezávislé, tedy indie games.
Jedná se vskutku o neuvěřitelně prestižní udílení a výsledky jsou vždy horlivě očekávány. Vydejme se tedy po stopách oceněných her a krátce si je popišme.
Hlavní cena v hodnotě 20 000 $ dolarů byla udělena hře: MONACO
MONACO je kooperativní hra pro čtyři hráče inspirována fracouzskými filmy o zlodějích celá hra se odehrává v nýnějším Monte Carlu. Hra byla vydána firmičkou Pocketwatch Games ze San Diega. Na trailer se můžete podívat zde.
Druhou hlavní cenu si získala puzzle/logická hra: Tuning
Tuning je hra od švédských vývojářů Cactus. Švédové v dnešní době patří ke špičkovým vývojářům moderní doby v poli freeware a indie games. Důkazem tomu je tomu i tato hra, kde doslova hráč musí rozpoznat co vidí a následkem toho i správně reagovat, na ukázku se podívejte zde.
Cena za visuální provedení připadla : LIMBO
LIMBO byla dlouho předlouho očekávané arkádologické dobrodružství. Tvůrci jsou skupina PLAYDEAD a pochází z Dánska. Už z prvních ukázek bylo zřejmé že půjde o vizuální orgie a tato cena je toho i důkazem. K vidění zde.
Za nejlepší Audio, tedy zvuk a hudbu byla ověnčena hra: Closure
Jedná se o puzzle hru, kde věcí existují pouze ve světle a ve tmě nic neexistuje. Tvůrci jsou Closure Team. Opět ukázka tady .
Cena za technické zpracování byla dána : LIMBO
Jako v každém udílení jedna hra si může odnést více ocenění a v tomto případě zvítězili opět Dánové.
Nejlepší design : MONACO
V poslední době, kdy je populární jednodušší design, tedy pod heslem v jednoduchosti je síla, získává jako by předurčním toto ocenění hra MONACO.
Ocenění za nejlepší studentské dílo : Continuity
Jak tomu bývá, jsou podporováni i začínající vývojáři a tudíž je na světě i cena Student Competition Entrant. Tu si přebrala Technologická Universita z Gothenburgu. Kouknout můžete zde.
Nejlepší hra pro mobil : Spider: The Secret Of Bryce Manor
V dnešní době již asi normální ocenění, hra je jednoduše o pavoukovi, který prozkoumává opuštěný dům. Hra je vskutku neskutečně propracovaná. Jednoznačný vítěz a opět ukázka click .
Diváckou cenu si odnesla hra : Heroes of Newerth
Tady se přiznám, že tato hra byl můj skrytý favorit a i když si neodnesla hlavní cenu, získala si jednoznačně srdce hráčů a ti ji zvolili jako jejich hrou roku. Hra je kompletně inspirovaná hrou Warcraft 3 a jedná se multiplayer strategii. Tvůrci jsou S2 Games , USA. K vidění zde.
A poslední cenou byla tzv. D2D Vision Award: Max & the Magic Marker
Další důkaz velké představivosti tvůrců a že nápady se stále rodí jako po dešti - hra, kde co nakreslíte můžete použít a stane se reálným. Tvůrci? Press Play, Dánsko. Ukázka opět tady.
Dvanáctý ročník je za námi a dokázal opět obrovský až nekonečný potenciál všech tvůrců Indie games. Příští ročník slibuje minimálně stejnou účast a již nyní jsou v plném proudu přípravy. Pokud budete mít cestu kolem San Francisca jednoznačně se zajděte podívat.
autor
Štěpán Plachý / Twister
Publikováno: 19.07.2010
další články této kategorie
diskuze
JYupWMLW | 08.04.24 v 13:19
1
NS1NO | 31.05.22 v 13:04
text příspěvku