článek

12th Annual IGF

12th Annual IGF

Během GDC 2010 se udělely i ceny za nejlepší nezávislé hry při příležitosti 12th Annual IGF. Celkové množství peněz rozdaných od sponzorů dosáhlo hravě 50 000 $. Hlavní cenu v hodnotě 20 000 $ si odnesla hra MONACO.

Jak už to bývá každý rok, během konference vývojářů her na GDC se udílely i ceny za nezávislé, tedy indie games.  


Jedná se vskutku o neuvěřitelně prestižní udílení a výsledky jsou vždy horlivě očekávány. Vydejme se tedy po stopách oceněných her a krátce si je popišme.


Hlavní cena v hodnotě 20 000 $ dolarů byla udělena hře: MONACO



MONACO je kooperativní hra pro čtyři hráče inspirována fracouzskými filmy o zlodějích celá hra se odehrává v nýnějším Monte Carlu. Hra byla vydána firmičkou Pocketwatch Games ze San Diega. Na trailer se můžete podívat zde.





Druhou hlavní cenu si získala puzzle/logická hra: Tuning



Tuning je hra od švédských vývojářů Cactus. Švédové v dnešní době patří ke špičkovým vývojářům moderní doby v poli freeware a indie games. Důkazem tomu je tomu i tato hra, kde doslova hráč musí rozpoznat co vidí a následkem toho i správně reagovat, na ukázku se podívejte zde.





Cena za visuální provedení připadla : LIMBO



LIMBO byla dlouho předlouho očekávané arkádologické dobrodružství. Tvůrci jsou skupina PLAYDEAD a pochází z Dánska. Už z prvních ukázek bylo zřejmé že půjde o vizuální orgie a tato cena je toho i důkazem. K vidění zde.





Za nejlepší Audio, tedy zvuk a hudbu byla ověnčena hra: Closure



Jedná se o puzzle hru, kde věcí existují pouze ve světle a ve tmě nic neexistuje. Tvůrci jsou Closure Team. Opět ukázka tady .





Cena za technické zpracování byla dána : LIMBO



Jako v každém udílení jedna hra si může odnést více ocenění a v tomto případě zvítězili opět Dánové.



Nejlepší design : MONACO



V poslední době, kdy je populární jednodušší design, tedy pod heslem v jednoduchosti je síla, získává jako by předurčním toto ocenění hra MONACO.



Ocenění za nejlepší studentské dílo : Continuity



Jak tomu bývá, jsou podporováni i začínající vývojáři a tudíž je na světě i cena Student Competition Entrant. Tu si přebrala Technologická Universita z Gothenburgu. Kouknout můžete zde.





Nejlepší hra pro mobil : Spider: The Secret Of Bryce Manor



V dnešní době již asi normální ocenění, hra je jednoduše o pavoukovi, který prozkoumává opuštěný dům. Hra je vskutku neskutečně propracovaná. Jednoznačný vítěz a opět ukázka click





Diváckou cenu si odnesla hra : Heroes of Newerth



Tady se přiznám, že tato hra byl můj skrytý favorit a i když si neodnesla hlavní cenu, získala si jednoznačně srdce hráčů a ti ji zvolili jako jejich hrou roku. Hra je kompletně inspirovaná hrou Warcraft 3 a jedná se multiplayer strategii. Tvůrci jsou S2 Games , USA. K vidění zde.





A poslední cenou byla tzv. D2D Vision Award: Max & the Magic Marker



Další důkaz velké představivosti tvůrců a že nápady se stále rodí jako po dešti - hra, kde co nakreslíte můžete použít a stane se reálným. Tvůrci? Press Play, Dánsko. Ukázka opět tady.





Dvanáctý ročník je za námi a dokázal opět obrovský až nekonečný potenciál všech tvůrců Indie games. Příští ročník slibuje minimálně stejnou účast a již nyní jsou v plném proudu přípravy. Pokud budete mít cestu kolem San Francisca jednoznačně se zajděte podívat.







Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 19.07.2010


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 3 =