článek

Vítězové a nominovaní ve světové soutěži Independent Game Festival 2012

Vítězové a nominovaní ve světové soutěži Independent Game Festival 2012

Rok 2012 bude na nezávislé hry obrovsky úrodný. Do hlavní soutěže se přihlásilo skoro 600 her a z těch byli vybráni finalisti. Hodnocení se účastní skoro 200 herních expertů. Dnes se podíváme na vyvolené tituly a ty, které si odnesly vítězství Než se pustíme do vyjmenování her, s příslušnými odkazy samozřejmě, tak se podíváme do historie Independent Games Festivalu.

Celý festival a soutěž začala v roce 1998, kdy ji založilo UBM TechWeb's Game Network, aby dodalo nějakou tu kuráž a motivaci pro nezávislé vývojáře a ocenilo ty nejlepší. V té době zrovna slovo "indie" nemělo velkou váhu a mnoho lidí ani netušilo, že tací tvůrci vůbec existují. Postupně se však situace začala zlepšovat a krom velkého respektu hráčů a společnosti se připojila do sponzorské aktivity taková jména jako Microsoft, Xbox LIVE Arcade publishing. Tvůrci z celého světa se každoročně účastní a to i z naší země. Minulý rok to bylo studio Hammerware se svou hrou Family Farm a tento ročník to je Botanicula od Amanita Design (zakladatel Jakub Dvorský jednou dokonce zasedal v porotě).


Pojďme si tedy představit finalisty a výherce (vítěz je zvýrazněn)

Cena za nejlepší umělecký dojem
Botanicula (Amanita Design) – ano, želízko z České republiky, opět ve stylu explorativního ražení a podivuhodné grafiky.
Dear Esther (thechineseroom) – duchové a minulost budou hráče provázet po ostrově, kde se bude hráč nejenom snažit přežít.
Lume (State Of Play Games) – nejspíše horký favorit, jelikož je celá hra dělána z papíru a poté nasnímána a filmována, styl je puzzle adventura.
Mirage (Mario von Rickenbach) – experimentální hra, kde snad nic nedává smysl, ovšem dobře to vypadá.
Wonderputt (Damp Gnat) – kdo nezná, nic tento rok nehrál, Wonderputt golf se objevil jak ve flashi, tak ve stažitelné verzi, golf nikdy nebyl zábavnější a zajímavější.

Technické zpracování
Antichamber (Demruth) – vše se jeví jinak podle pohledu, to je hlavní heslo hry, kde geometrie a visuální forma dostává nový rozměr.
Fez (Polytron) – 2D figurka se dostane do 3D světa, jak to může dopadnout?
Prom Week (Expressive Intelligence Studio, UC Santa Cruz) – hra je hodně popsána jako dokonalejší AI hry Sims 3, také jako visuální novela.
Realm of the Mad God (Wild Shadow Studios & Spry Fox) – popisek v angličtině říká toto - MMO bullet hell shooter – mlátička a střílečka až s tisíci hráči.
Spelunky (Mossmouth) – úrovně a levely jsou náhodně generovány. Že by nekončící hratelnost?

Cena za nejlepší design
Atom Zombie Smasher (Blendo Games) – vezměte své vojáky a žoldáky do toho pravého zombie-apokalyptického světa, od eliminace až po záchranné mise, čeká vás hodně práce.
English Country Tune (Stephen Lavelle) – překvapující puzzle hra.
Frozen Synapse (Mode 7 Games) – 55 misí, udílení rozkazů, strategické vlohy výhodou, to vše zabaleno v zajímavé grafice.
Gunpoint (Tom Francis, John Roberts and Fabian van Dommelen) – špión, který bude muset infiltrovat střeženou budovu, hlavní je zamotat strážím hlavu.
Spelunky (Mossmouth) – druhá nominace pro hru se stalé se generujícími levely.

To nejlepší z audia
Botanicula (Amanita Design) – skvělé, už druhá nominace pro Amanita Design.
Dear Esther (The Chinese Room) – to stejné platí pro záhadný ostrov a záhadný charakter hrdiny.
Pugs Luv Beats (Lucky Frame) – hudba, která se line z reproduktorů je tvořena vámi a vašimi činny.
To The Moon (Freebird Games) – můj osobní favorit a výborná hry, kde dva vědci dávají svým pacientům žit delší život v jejich vlastní hlavě.
Waking Mars (Tiger Style) – první výprava na Mars a už jde o krk, dokonce se zde hráč setká se životem.

To nejlepší pro mobily
ASYNC Corp (Powerhead Games) – hra, kde můžete zlepšit svět. Kdo by takovou možnost nevyužil?
Beat Sneak Bandit (Simogo) – co udělá člověk, když jsou všechny hodiny světa ukradeny? Ukradne je zpět.
Faraway (Steph Thirion) – padající hvězda nechce spadnout, ale pokračovat ve své cestě. Tou hvězdou jste vy
Ridiculous Fishing (Vlambeer) – povedená klasika ve stylu “nahoď, chytni, zpeněž, nakup, nahoď“.
Waking Mars (Tiger Style) – opět Mars a druhá nominace, ta hra nebude špatná.

Cena Nuovo
At a Distance (Terry Cavanagh) – zvláštní hra ve zvláštním prostředí.
Dear Esther (The Chinese Room) – třetí nominace, takže je jasné co budu hrát, až to vyjde.
Fingle (Game Oven Studios) - Kooperativní hra pro iPad a pro dva hráče, prsty budou hodně potřeba.
GIRP (Bennett Foddy) - QWOP, ale o lezení na skále a s vícerem písmen.
Proteus (Ed Key and David Kanaga) – minimalistická hra, kde průzkum a hudba znamenají totéž.
Storyteller (Daniel Benmergui) – logická a puzzle hra, která je založená na komiksové mluvě.
Way (CoCo & Co.) – hra, kde se setkají dva hráči a snaží se spolupracovat, aby vyřešili problém.

Seumas McNally Grand Prize
Dear Esther (thechineseroom)
Fez (Polytron)
Frozen Synapse (Mode 7 Games)
Johann Sebastian Joust (Die Gute Fabrik)
Spelunky (Mossmouth)

Také probíhala soutěž o nejlepší studentskou hru, zde zvítězila hra Way od The Way Team.

Pokud vás nějaká hra zaujala, nebo jste prostě zvědaví, rád vás odkážu na stránky, kde je kompletní (ano někdo si dal tu práci) seznam her a jejich obrázky s odkazy pro finalisty a registrované hry. Dobře se bavte.



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 27.03.2012


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 1 =

Drticka

Drticka | 09.05.18 v 10:18

to jsem taky neviděla