článek
Zemřel Honza Jirkovský, kolega a kamarád
Vzpomínám si, jak jsme s Honzou seděli v kanceláři Freegame o pár dní později a říkali si, jak tu soutěž okořenit. Honza navrhl: „Hele a znáš tu inteligentní plastelínu? Mohli bychom ji dát jako cenu, mohli bychom nějakou koupit“. Říkám na to: „To nemusíme kupovat, to nám do tý soutěžě daj, za logo nebo tak“. Honza mi moc nevěřil. Řekl jsem: "... hele, tak tam zavoláme hned". Zvedl jsem telefon, opsal číslo z webu a dohodli jsme se s firmou, že nám věnují 10 kusů za drobnou reklamu. Honza na mě kouká a diví se ... a víte co? O pár let později sám shání sponzory na svůj ambiciózní projekt, sérii knih Game Industry, velkolepou konferenci GDS (jako spoluorganizátor 2011 a 2012) a dále se aktivně angažuje v mnoha projektech – Miner Wars, DEX, Developers & Press Gathering.
Pojďme k projektu Game Industry. První knížku jsem Honzovi pomohl zafinancovat, než vůbec sehnal sponzory. Znělo to jako šílený nápad, dělat v Čechách knihu s tímto tématem, ale mě se to totálně líbilo. Jak jinak, téma shrnující spoustu zajímavého, od nezávislé, až k profesionální tvorbě her. Strávili jsme spolu hodiny povídáním o tom, kdo v knize bude mít články, jak to bude vypadat. Já hlavně poslouchal, samozřejmě to byla Honzova akce takhle kniha, pověděl jsem mu své nápady a pomohl s logistikou, Honza neměl auto. Jezdili jsme spolu do tiskárny a skladu. Byla to zábava. Teda né úplně vždycky, ono s Honzou někdy bylo těžký vyjít. Měl svou hlavu a v některých věcech si stál za svým, prostě až moc zarytě na můj vkus. Nakonec ty věci ale dopadly vždy dobře a po nějaké té vášnivější debatě jsme se oba zase uklidnili a zvolili kompromis. Právě díky té energické povaze dokázal Honza za tak krátký život zvládnout tolik projektů. Odhodlání, které do věcí dával, bylo neskutečné. Ty projekty prostě musely v jeho rukou vznikat. Honza dělal hodně věcí rád sám, protože věděl, že je udělá nejlépe. Tuto vlastnost však brousil.
Když jsme se potkali naposledy, před pár dny na Andělu u metra, tak jsem si uvědomil, o jak moc je zase dál a že se strašně těším, až spolu uděláme zase nějaký další projekt. Netušil jsem, že se vidíme naposled. Je mi fakt líto, že už žádný další společný projekt nebude. A je to pěkně smutný zjištění, protože Honza, ač toho měl tolik za sebou, byl ve svých 27 letech teprve na začátku. Odpočívej v pokoji.
autor
Hynek Žalčík / UnHynek
Publikováno: 03.11.2015
další články této kategorie
diskuze
lubkoo | 07.07.16 v 08:22
uprimnu sustrast prajem
LubomirOffertaler | 19.12.15 v 19:59
uprimnu sustrast
DoDoTom68 | 05.11.15 v 13:45
Vážena redakcia FG nedala by sa získať ,obnoviť alebo vytvoriť hra s rovnomeným názvom Geometry Madness na večnú pamiatku In memoriam Honzu Jirkovského ©©©
DoDoTom68 | 05.11.15 v 13:35
Verím, že naozaj dobrí ľudia skutočne neumrú.Aj keď odídu z tohto sveta,to podstatné čo sme na nich najviac milovali ako myslenie,názory,ochotu pomôcť inému tu zostane naveky.Je teda len na nás ,či si dokážeme uchovať živú spomienku na ich výnimočnosť v našom srdci.Česť jeho pamiatke , lebo na takého človeka sa len tak ľahko nezabúda a jeho životné posolstvo ostane v srdciach tých, ktorí mu verili a priali to najlepšie do poslednej chvíľe..©
janice11 | 05.11.15 v 13:16
Vážená redakce, upřímnou soustrast k umrtí vašeho kamaráda. Je mi moc líto, že odešel tak mladý člověk. Odpočívej v pokoji, Honzo.