článek

Leeter a střílečka K19 Army

Leeter a střílečka K19 Army

V poslední době je o dvoučlenném vývojářském týmu Leeter Games slyšet až podezřele často. Může za to především ohlášená střílečka K19 Army, která má potenciál i předpoklady k tomu, aby se stala naprostým trhákem. Podaří se? Tuto otázku jsme si položili také, snad nám na ní odpoví vývojáři samotní…

Ahoj. Nejdříve nám prosím představ sebe a svůj tým...




V týmu jsme dva. Já se jmenuji Lukáš Kahoun, a na internetu vystupuji jako"Leeter". Je mi 15 let, a bydlím kousek od Plzně. Jsem vedoucím projektu a dělám 2D/3D grafiku, program a animace. Mám zkušenosti s programy Petr, Cinema 4D, Corel Painter, určitě sem pochytil něco z HTML (které už jsem částečně zapomněl) a teď se hodně pozvolna začínám učit C++. Ze všeho nejvíce mě ale zajímá 3D grafika, se kterou pracuji "teprve" rok. Jinak se zajímám o vojenskou výstroj, výzbroj, taktiku a hraju airsoft.




_Motorka_ je ze Slovenska, je mu také 15 let a v týmu zastává funkci skladatele, zvukaře a dalo by se říci že i betatestera. Hraje na bicí a poslouchá skoro veškerou hudbu. S PC pracuje 2-3 roky a za tu dobu vyzkoušel spoustu věcí - shell konta, irc, boti, BNC, HTML, nějaké ty základy PHP a smíšené freeware hry v GM. Zajímá ho hudba a sem tam něco pomixuje.



Na scénáři pracujeme společně. Sídlíme na adrese (www.leetergames.wz.cz).



Nemáte v plánu někoho do svých řad přibrat? Mohou se vám zájemci hlásit?




Prozatím bych nikoho nepřibíral i když by se pomoc hodila. Nyní mám volné ruce a do hry mohu zabudovat to co chci, a nikdo se se mnou nehádá, jestli má být na objektu jiná textura, do kdy to má být hotové a tak podobně. Uvidíme, jak to bude vypadat po vydání K19 Army.




Kde a proč se zrodila myšlenka založit Leeter Games?




Při prohlížení CDčka jednoho nejmenovaného herního časopisu jsem narazil na rubriku "od čtenářů" a v záplavě webů se tam ocitaly i nějaké ty amatérské hry. Bylo to tak před 4 lety a já jsem se od té doby začal zajímat nejen o komerční hry, ale i o freeware a jejich vývoj. Začínal jsem v internetovém prohlížeči a učil se HTML tagy. Asi o rok později mi do ruky přišla hra Kota 236 od Miroslava Němečka. Zaujala mě její chytlavost, ale především jsem díky této hře nalezl odkaz na vizuální programovací nástroj Petr (shodou okolností rovněž od Miroslava Němečka), který jsem si ihned stáhnul.




Jak dlouho už váš tým Leeter Games existuje? A co máte již na svém kontě?




Leeter Games existuje asi tak jeden a půl roku, ale před tímto názvem jsem působil v týmech Game-Team a Lukasoft. Nyní bych chtěl opět název změnit, ale to nejspíše neudělám, jelikož bych musel změnit doménu a nastal by jenom zmatek. Na našem kontě je toho celkem dost, ale všechny hry jsem dávno stáhnul z oběhu, abych si nezkazil už tak dost pokulhávající pověst :-). S _Motorkou_ spolupracujeme od podzimu 2005.





V současné době se však nejvíce mluví o připravované akční hře K19 Army. Co nám o ní můžeš prozradit?





K19 Army bude 3D akce z pohledu vlastních očí odehrávající se v současnosti. Vžijete se do role příslušníka speciálního vojenského komanda s označením K19 – armádní jednotka sestavená z nejlepších elitních vojáků celého světa operující v Evropě a využívána pro boj s terorismem. V misích (odhaduju, že jich bude tak 6 a více) zavítáme hlavně do ČR a na Slovensko, kde chtějí teroristé použít nukleární a biologické zbraně. Příběhem by měli provázet i krátké in-game animace mezi jednotlivými misemi. Zbraní by mělo být 5 a více: M4 A1, Beretta 92f, AK 47, MP5 a M 60.Vážně se uvažuje také o jednoduché kooperaci s ostatními členy týmu. Chtěl bych do hry zabudovat nejen příběh ve stylu nějakého konfliktu, ale také příběh, který by se odehrával uvnitř jednotky. Prostě aby hlavní hrdina nebyl jenom krvechtivý řezník, ale aby komunikoval se členy jednotky, prožíval nějaké emoce a aby to na hráče nějak působilo. Přímo ve hře to asi s tímto nebude tak žhavé, ale v animacích by se to mohlo vyskytnout. Budu se o to snažit ale nic neslibuji. V betaverzi to rozhodně nehledejte. Také bych rád řekl, že nechceme nic kopírovat ale pouze se inspirovat např. CSkem, Flashpointem a SOF2. Hra má vlastní příběh a vlastní styl grafiky i hudby. Nechci aby to byl jenom horší klon CS ale "originální" hra, která by v sobě mohla mít nějaký nápad, popřípadě podobný level některé již zmiňované hry. Zatím jsou všechny levely tvořeny a
navrženy podle reálných míst v ČR.












Máte nějaké tajné trumfy, kterými byste srazili konkurenci do kolen?




Po hraní některých současných freeware o tom začínám hodně pochybovat. Ale jestli je něco, čím bychom mohli "zabodovat", mohla by to být grafika (která sice nemůže konkurovat Alien aréně, First Encounteru apod. projektům, ale do průměru se určitě zařadí), celková atmosféra hry, nebo pokud se nám to podaří, vtáhnutím hráče do nitra příběhu (již zmiňované in-game scény, dialogy postav, zvraty ve scénáři).





Na K19 Army pracujete už poměrně dlouhou dobu, otázka zní: proč?




Jako většina vývojářů se setkáváme s nedostatkem času. Škola a rodina musí jít stranou a vývoj hry je prioritou. Taky to bude tím, že celý program hry a všechnu grafiku dělám jenom já. Na žádném větším projektu jsem se zatím nepodílel, a chybí mi dost zkušeností. Naštěstí se i dnes najdou lidé, kteří se podělí se svými zkušenostmi a tak jsem požádal o pomoc s jedním problémem Jiřího Vratislavského (www.fuzzy3d.com), který mi ihned rád pomohl a za to jsem mu vděčný. Dalším problémem jsou nové nápady, které se většinou vyplatí. _Motorka_ jich má požehnaně, a já jich také nemám zrovna málo. Díky tomu se hra neustále předělává od základů (poslední dobou už díky bohu jen grafika nebo menší upgrade a nové nenáročné funkce jako skrčení hráče, sbírání munice apod.)




V jakém stádiu se titul nachází právě teď?




Vývoj bety na stránkách ukazuje sice 92% ale řekl bych, že tak 10% bych měl ubrat. Level betaverze je skoro hotový, ale mouchy se najdou; za všechny bych jmenoval rozdělané AI nepřátel. Jak dodělám druhou betaverzi,vývoj by měl jít o dost rychleji než dosud. Bude dodělán systém hry, a pracovat budu už jen na grafice a animacích.





Jak často na K19 Army pracujete? Denně?





Na hře pracujeme každý den, jen co máme trochu volného času. U mě je to spíše závislost na vývoji – delší dobu bez práce na K19 nevydržím.Ovšem i přesto se vývoj vleče. Hra se poslední dva měsíce měnila každým dnem, a netroufám si odhadovat jak bude vypadat po dokončení.




Kdy jste na hře začali pracovat?




Nápad vznikl myslím už v létě. Po vydání první bety (čehož dodnes lituji) jsem na hře moc nepracoval, a aktivně jsem se do ní pustil asi v říjnu. Původně to měla být hororová 3D akce, ale od toho jsem brzy upustil. Nakonec jsem pozastavil projekt Operace Vietnam, a začal dělat jen na K19. Jestli jste viděli první screenshoty, tak víte, jak se od začátku vývoje změnila.




Máte nějaké konkrétní plány po vydání K19 Army?




To se uvidí až po ohlasech na K19 Army. Pár rozdělaných projektů bych tu měl, nápadů ještě víc. Nejspíše začneme dodělávat Operaci Vietnam, a jestli se někomu bude líbit K19, mohli bychom uvažovat o pokračování – ale na takové otázky je ještě brzy. Nic stoprocentního nemáme. Člověk nikdy neví, co se může zítra stát.




Co technické problémy při vývoji – jsou nějaké? S čím se například
potýkáte právě teď?




S technickými potížemi se potýkáme už od začátku vývoje. Od první bety jsem musel předělat ovládání chůze, protože díky špatnému provedení hra běžela pokaždé jinak – teď už by to ale mělo být opravené. Nyní mě "straší" HW nároky, o kterých si myslím, že jsou přemrštěné a tak budu muset udělat nastavení i pro pomalejší PC. Hra šla v pořádku na CPU 800MHz, 32 MB grafice, a 256 MB Ram a určitě jí snese i sedmistovka. Ale i přes to je hra celkem dost náročná. Dalším problémem je již jednou zmiňovaná umělá inteligence nepřátel, která není dokončena a nepřátelé se při styku se zdí "zaseknou". Umělá inteligence nebude nějak výtečná… Bude spíš minimální – nepřítel bude obcházet objekty, bude reagovat na
vzdálenost kamery a bude jí následovat. V grafice je také pár "skluzů" s texturami, ale to není nic vážného, a určitě to opravím.












Na čem se aktuálně pracuje?





Kompletně předělávám některé 3D modely jako je zbraň, ruka, vozidlo hammer apod. Dále pracuji na úvodní animaci (která vás ovšem do příběhu moc nezasvětí), a neklonování nepřátel. V nejbližší době také změním některé animace postav, a dodělám menu, jelikož tam zatím moc aktivních tlačítek není, a jsou špatně umístěna.




V jakých programech hru vyvíjíte?




Programovou stránku hry vytváříme ve vizuálním programovacím nástroji Petr (www.gemtree.cz) díky kterému jsme nemuseli pracovat na 3D enginu, ale rovnou na hře. Veškerou 3D grafiku dělám v Cinemě 4D a 2D grafiku v Corel Painteru. Pár textur jsem stáhnul z netu, ale drtivou většinu jsem vytvořil nebo nafotil.




Co vaše další připravované hry? Co nám můžete prozradit o nich?




Nejpravděpodobnější je poměrně starý projekt Operace Vietnam, jehož kořeny sahají hodně hluboko a první verze byla moje úplně první 3D hra. O nějaké grafice se tam ještě nedalo mluvit, a všechny kolize a funkce mi byli cizí. Jediné, co tam fungovalo, byla chůze. Nyní je o pár úrovní výš – dokonce se tomu už dá říkat "grafika :-). A druhý projekt by mohl být zatím bezejmenný hororový labyrint odehrávající se na vesmírné lodi. Zatím mám jenom návrhy a pár modelů. Na HDD mi ještě leží kupa rozdělaných her jako např. SpaceF1 2 (závody aut ve stylu pátého elementu), nebo Afghanistan Conflict (2D akce která tu leží od roku 2003).




A co vydané hry? Pochlubte se…




Věta "pochlubte se" nejspíš není v našem případě na místě. Je tu kopa vydaných her, ale ty jsem stáhnul z internetu, a nerad o nich mluvím. Jsou to spíše takové začátečnické pokusy nebo hry hrozné kvality, které by nedostaly lepší hodnocení jak 20%. Možná je někdy někdo z čtenářů hrál, a zajisté mi dá zapravdu. Jsou to hry: Pilsen Street 1 a 2, Pikachu Sniper, Worms Sprint, Jak se honí Pankáči, Motoracer 2D, Český rallye a Soldier of Fire. Jsou to odporné 2D hry a rozhodně bych je nezveřejňoval (možná až na lehce upravenou Pilsen Street2). Jediný dokončený projekt který si nyní můžete na stránkách stáhnout je Space F1. Sice také není zrovna dvakrát nejlepší a špatně se hraje, nicméně alespoň se na to dá chvilku koukat...




Jaké jsou vaše plány do budoucna?




Stále se zlepšovat ve tvorbě freeware a nenechat se odradit. Neopomíjel bych také vydání K19 Army. Nemusíme být nejlepší ze všech, ale důležité je to nevzdat a vytvářet stále kvalitnější hry.




Souhlasím! Je něco, co byste chtěli čtenářům Freegame.cz vzkázat?




Všem děkujeme za podporu, která nás velmi těší. Doufáme, že se vám naše hry budou líbit. Dál bych řekl snad jenom jediné; "držte nám palce".




Díky za rozhovor. :-)




Potěšení je na naší straně. ;-)




Nosi

autor
/ Nosi

Publikováno: 25.01.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 4 =

voky15

voky15 | 31.10.15 v 19:02

pěkná hra

Risk | 25.01.06 v 15:37

Jo, Leetere, povedlo se ti to... ;-)


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce