recenze

Brány Zla

Brány Zla

Dnes máte možnost zahrát si po nějaké době další fantasy - textovku s fiktivním historickým jádrem. To nezní příliš dobře, ale o hře to přece stále nic nevypovídá - jaká je, dozvíte se v recenzi.
Není tomu dlouho, co jste si u nás mohli stáhnout hru Crypta, která se setkala nejen s kladnými ohlasy. Jedni jí vytýkali přílišnou obtížnost, ve které si ostatní libovali. Pokud jste Cryptu hráli a patříte do té první skupiny, přinášímé vám dnes textovku o dost jednodušší, bohužel už ne však s tak čarovnou atmosférou. Pojďme se ale podívat podrobněji, o co kráčí.

Než začnete hrát, můžete si zvolit výklad fiktivní historie herního světa, ve kterém se ocitáte. Dostáváte se do třináctého století našeho letopočtu někam do země, kde si pokojně žijí lidé a elfové, až do chvíle, kdy se klasicky něco zvrtne. Lidé touží po moci odnepaměti, liší se jen v tom, že někdo pro to něco dělá a někdo ne. Pan Wahtor rozhodně patří mezi ty, kteří si moc získat chtějí a jsou ochotni pro to udělat cokoli. Milý pan Wahtor tedy vybuduje roku 1284 jeskynní komplex, kde cvičí gigantickou armádu nemrtvých. Již o rok později se v oněch oblastech začnou podezřele ztrácet lidé a roku 1286 se spousta lidí přesunula raději o něco dál - na druhou stranu tzv. Barykády (opravdu netuším, proč je po r tvrdé y). 26.8., jak smolné datum, 1289 je Barykáda zavalena. To už dochází trpělivost i tamnímu králi a tak vysílá patnáctitisícovou armádu, aby zavedla pořádek, jenže ta je záhy poražena. Nakonec v roce 1297 jakási Velká rada rozhodla, že Wahtor musí být zničen. Tolik k příběhu. Zdá se vám dobrý? Upřímně řečeno, mně se zdá poměrně plytký a jalový. Každá podobná hra začíná tímhle stylem. „Někdo chce získat moc, tak se ho vydá zlikvidovat velká armáda, avšak bezúspěšně, tak to zachráníte vy.“ Dodat k těmto událostem data není nic složitého. Dobře, nejde jenom o příběh, daleko důležitější je hra samotná. Ale nitka hry, po které kráčíte, je stále stejně nenápaditá, bez špetky smyslu pro realitu. Na počátku vaší tajné a velice nebezpečné mise vůbec nikomu nevadí, že ať vejdete do jakéhokoli krámku, hned prodavači řeknete, kam se vydáváte.

A co navíc - on se k vám milý kovář s mastičkářem hned přidají, nedbajíce nebezpečí. Poněkud zvláštní utajení. Co mě zase poněkud, a řeknu rovnou, že nepříjemně, zarazilo, je naprosto logiku postrádající způsob vaší smrti. Dám příklad - jste na rozcestí a máte si vybrat, zda půjdete doleva či doprava. Bez jakéhokoli popisku, prostě si jen vyberte. Ani slovo o tom, co vás na té či které cestě čeká. Vyberete si doleva a hra končí, protože jste prý „šli a šli, byli jste unavení a chtěli si zdřímnout a už jste se neprobudili.“ Nejenom, že to je viditelná nedotaženost od autorů, ale hlavně to bere chuť hrát znova od začátku. A to se ještě nezmiňuji o pravopisu…Ukázkou budiž už ona Barykáda. To ale není zdaleka jediné, s čím se potkáte. V historii příběhu se dozvíte o bitvě „Na Rudém poli,“ proč je velké N? Naopak se dostanete třeba do „hospody U krkavce,“ tady mi zase nedochází, proč je krkavec s malým písmenem. Možná si pomyslíte, proč se do toho tolik šťourám, že jsem hnidopich, ale musíme si uvědomit, že když v textovkách není grafika, musí to být nějak nahrazeno. A jediné, co se zde od autorů vyžaduje (krom dobrého nápadu a zajímavosti příběhu - což zde i tak chybí), je správný pravopis, a proto se do něho tolik navážím, což bych třeba u akční hry nedělal.

Jak už jsem řekl, grafika hry veškerá žádná a zvuky, které se po zapnutí hry kvílivě linou z PC Speakeru, by bylo lepší neslyšet. V tomhle ohledu tedy nic zvláštního, ale to bych opravdu autorům nevyčítal. Kdyby se ale místo zaměření na grafiku zaměřili na propracování zápletek…

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 4 =

Okarina

Okarina | 02.10.16 v 01:28

Dobrá hra.

mabey | 22.08.06 v 18:41

jak se tato hra spouští???

Lushlife Software | 01.09.04 v 15:35

Zdravím všechny! Jak už návštěvníci stránek www.lushlife-software.com ví, tvoříme engine TGB Studio pro vývoj textových her. Bude to WIN aplikace založená na databázovém systému. Rádi bychom aplikaci formovali podle Vás, hráčů a vývojářů textových her. V diskuzi na našich stránkách nám v tom pak můžete pomoc.

Matouš Vencálek | 25.08.04 v 14:01

Já jsem programátorem této hry, chci Vám jen říct, že jsem tu hru dělal ve svých 12 (!!!) letech a bylo to to první co jsem vytvořil, souhlasím, je to pi*ovina, ale snažil jsem se. Přesto děkuji, že jste sem hru dali, díky.

Marky | 25.06.04 v 05:49

Ahoj Lidi!!!Lukáš má pravdu......krávovina až to bolí..auu au au auu auuu auuu auuua uaa auu au a u au au ua au au au

Lukáš | 30.04.04 v 11:18

no fuj.tohle je teda pitchovina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


galerie