recenze
Brány Zla
Než začnete hrát, můžete si zvolit výklad fiktivní historie herního světa, ve kterém se ocitáte. Dostáváte se do třináctého století našeho letopočtu někam do země, kde si pokojně žijí lidé a elfové, až do chvíle, kdy se klasicky něco zvrtne. Lidé touží po moci odnepaměti, liší se jen v tom, že někdo pro to něco dělá a někdo ne. Pan Wahtor rozhodně patří mezi ty, kteří si moc získat chtějí a jsou ochotni pro to udělat cokoli. Milý pan Wahtor tedy vybuduje roku 1284 jeskynní komplex, kde cvičí gigantickou armádu nemrtvých. Již o rok později se v oněch oblastech začnou podezřele ztrácet lidé a roku 1286 se spousta lidí přesunula raději o něco dál - na druhou stranu tzv. Barykády (opravdu netuším, proč je po r tvrdé y). 26.8., jak smolné datum, 1289 je Barykáda zavalena. To už dochází trpělivost i tamnímu králi a tak vysílá patnáctitisícovou armádu, aby zavedla pořádek, jenže ta je záhy poražena. Nakonec v roce 1297 jakási Velká rada rozhodla, že Wahtor musí být zničen. Tolik k příběhu. Zdá se vám dobrý? Upřímně řečeno, mně se zdá poměrně plytký a jalový. Každá podobná hra začíná tímhle stylem. „Někdo chce získat moc, tak se ho vydá zlikvidovat velká armáda, avšak bezúspěšně, tak to zachráníte vy.“ Dodat k těmto událostem data není nic složitého. Dobře, nejde jenom o příběh, daleko důležitější je hra samotná. Ale nitka hry, po které kráčíte, je stále stejně nenápaditá, bez špetky smyslu pro realitu. Na počátku vaší tajné a velice nebezpečné mise vůbec nikomu nevadí, že ať vejdete do jakéhokoli krámku, hned prodavači řeknete, kam se vydáváte.
A co navíc - on se k vám milý kovář s mastičkářem hned přidají, nedbajíce nebezpečí. Poněkud zvláštní utajení. Co mě zase poněkud, a řeknu rovnou, že nepříjemně, zarazilo, je naprosto logiku postrádající způsob vaší smrti. Dám příklad - jste na rozcestí a máte si vybrat, zda půjdete doleva či doprava. Bez jakéhokoli popisku, prostě si jen vyberte. Ani slovo o tom, co vás na té či které cestě čeká. Vyberete si doleva a hra končí, protože jste prý „šli a šli, byli jste unavení a chtěli si zdřímnout a už jste se neprobudili.“ Nejenom, že to je viditelná nedotaženost od autorů, ale hlavně to bere chuť hrát znova od začátku. A to se ještě nezmiňuji o pravopisu…Ukázkou budiž už ona Barykáda. To ale není zdaleka jediné, s čím se potkáte. V historii příběhu se dozvíte o bitvě „Na Rudém poli,“ proč je velké N? Naopak se dostanete třeba do „hospody U krkavce,“ tady mi zase nedochází, proč je krkavec s malým písmenem. Možná si pomyslíte, proč se do toho tolik šťourám, že jsem hnidopich, ale musíme si uvědomit, že když v textovkách není grafika, musí to být nějak nahrazeno. A jediné, co se zde od autorů vyžaduje (krom dobrého nápadu a zajímavosti příběhu - což zde i tak chybí), je správný pravopis, a proto se do něho tolik navážím, což bych třeba u akční hry nedělal.
Jak už jsem řekl, grafika hry veškerá žádná a zvuky, které se po zapnutí hry kvílivě linou z PC Speakeru, by bylo lepší neslyšet. V tomhle ohledu tedy nic zvláštního, ale to bych opravdu autorům nevyčítal. Kdyby se ale místo zaměření na grafiku zaměřili na propracování zápletek…
stáhnout hru
- velikost archívu
- zpracování
- pravopisné chyby
- vydáno:30.04.2004
- autor: Dragonware
- jazyk:cs
- požadavky:486
- platforma:MS-DOS
- status:Freeware
- zahráno:4253
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:0.086MB
diskuze
Okarina | 02.10.16 v 01:28
Dobrá hra.
mabey | 22.08.06 v 18:41
jak se tato hra spouští???
Lushlife Software | 01.09.04 v 15:35
Zdravím všechny! Jak už návštěvníci stránek www.lushlife-software.com ví, tvoříme engine TGB Studio pro vývoj textových her. Bude to WIN aplikace založená na databázovém systému. Rádi bychom aplikaci formovali podle Vás, hráčů a vývojářů textových her. V diskuzi na našich stránkách nám v tom pak můžete pomoc.
Matouš Vencálek | 25.08.04 v 14:01
Já jsem programátorem této hry, chci Vám jen říct, že jsem tu hru dělal ve svých 12 (!!!) letech a bylo to to první co jsem vytvořil, souhlasím, je to pi*ovina, ale snažil jsem se. Přesto děkuji, že jste sem hru dali, díky.
Marky | 25.06.04 v 05:49
Ahoj Lidi!!!Lukáš má pravdu......krávovina až to bolí..auu au au auu auuu auuu auuua uaa auu au a u au au ua au au au
Lukáš | 30.04.04 v 11:18
no fuj.tohle je teda pitchovina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!