recenze

Global Conquest

Global Conquest

Hráli jste si v dětství se svými kamarády na dobyvatele světa? Dnes vám nabízíme tu skvělou možnost si to zopakovat ve hře, která z vás udělá novodobého Napoleona - jen pozor, aby vaše Waterloo nezačalo dřív, než se nadějete!
Global Conquest je strategická hra poměrně netradičního zaměření. Když si projdete nabídku freeware strategií, narazíte nejspíše na takzvané budovatelské strategie, zmínit můžeme Lincity, gamesu karikaturující komunismus a jeho zápal pro budování Buduj Vlast!, nebo ty realtimové, jež mají nejvíce příznivců i v komerční sféře. Na Freegame najdete třeba CrossFire Reloaded nebo 93% oceněná Strategy 3: The Dark Legions. Jelikož se ale asi všichni shodneme, že hrát proti počítači je sice zábava, ale mnohem větší zábava je hrát proti lidskému protivníkovi, je samozřejmě větší poptávka po takových hříčkách, které nám hráčům tohle umožní. To platí jak v komerčním světě, tak ve světě her zdarma. Samozřejmě, že velké vývojářské firmy mají na to, aby zaplatili a zřídili servery, kde se mohou odehrávat velkolepé bitvy, totéž ale neplatí o všech autorech free her. Takže před nimi logicky vzniká otázka, jak vzniklou situaci řešit. A vítězně z toho většinou vyjde nápad udělat hru pro více hráčů na jednom počítači. Těžko ale technicky provést a zebezpečit real-time strategii pro více lidí u jednoho počítače. Proto je logické, že když vznikne dílko takového ražení, jde častěji o turn-based tahovou strategii. Takový je i Global Conquest. Ale pozor, tím nechci říct, že by hra nenabízela možnost zahrát si proti počítači! Nabízí!

Princip hry je překvapivě jednoduchý. Na počátku si zvolíte, kolik vás bude o nadvládu nad světem bojovat. Minimálně můžete být samozřejmě dva, nejvýše vás však dělit svět může přijít pět. Pokud jste sami a chcete si zahrát jen proti počítači, ten za vás může klidně obstarat všechny čtyři soupeře. Pak si navolíte svá dobyvatelská jména a můžete se vrhnout na chudinku Zemi a začít ji vesele znásilňovat svými tanky, jadernými zbraněmi a dalšími skvělými obscénními praktikami :-). Nejdříve si vyberete své počáteční teritorium. Ta jsou vyznačena na mapě a ač ne zcela odpovídají současným hranicím, jsou pro lepší orientaci pojmenována dnešními názvy států. V teritoriu se odehrává to nejdůležitější pro každé bojové tažení, vytvářejí se tu totiž peníze, které můžete utratit za tanky, vojenské jednotky, ale také za podobné vychytávky, jako je ekonomická reforma, jež má vliv na schopnost a možnost teritoria produkovat peníze (takže se jedná o velmi důležitý krok), nebo například reforma jaderná. Její účel si asi dovede odvodit každý sám.

Když tedy nakoupíte tanky a vojenské jednotky, zbývá vám jediné. Začít obsazovat sousední území vašeho teritoria. Každý hráč bude své území rozšiřovat tak dlouho, dokud jeho imperiální snahy nenarazí na snahy stejného ražení jiného hráče. Pak vypukne tvrdý boj, ve kterém může zvítězit jen ten s lepší ekonomickou základnou, dostatkem továren, paliva do tanků, větší vojenskou základnou. Teprve tehdy začíná ta pravá bitva, jež potěší srdce stratégovo. Ovládání je velmi jednoduché. Vše se řeší z menu pod mapu světa. Prodat, koupit, transportovat, zaútočit, vylepšit, zkontrolovat stav, v jakém se vaše rostoucí nebo rozpadající se říše nachází, ukončit tah a uložit. S těmito osmi nabídkami si velmi dobře vystačíte.

Global Conquest není hrou grafickou. Jediným grafickým projevem, se kterým se setkáte, je mapa světa, ony zmíněné tabulky a zápisy na mapě. Nic víc, nic míň, ale v tahových strategiích nebývá nikdy grafika příliš důležitým ukazatelem kvality. Zvuky hra neobsahuje vůbec, ale jak jsem řekl, mnohem důležitější je zde něco jiného. A já věřím, že hratelnost, o níž tu prvoplánově jde, vás zaujme! Zvláště pokud jste nadšenec do turn-based strategií, je Global Conquest povinností!

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 1 =

kingoftheworld | 13.05.07 v 19:00

Zajimava hra, ale graficke prostredi nicim nepritahuje, bohuzel jsem ani tuto hru poradne nehral, hry vetsinou hraju pro odreagovani, a to mi tato hra opravdu neposkytla...

Pavel | 12.04.05 v 20:01

Tak jsem čekal víc, vubec mě to nak nechtlo.. snad příště (Blbost)

feryk | 09.09.04 v 16:17

jasně,nechme toho,prostě každej z nás mluvil o něčem jinym...
Teda si mě popíchnul,asi tu hru dodělám....až bude čas....

budulinek | 09.09.04 v 14:43

kua! Precti si to poradne. Hodnotil jsem tvoji 'nikdy nevydanou a nedokoncenou ' hru s timhle. S nicim jinym. Jestli to nechapes tak nic. V kazdem pripade uz toho nechme,nikoho to nezajima a me vlastne taky ne.Ja uz reagovat nebudu...

feryk | 09.09.04 v 02:53

...to,že bych nedal 75% se nevztahovalo k tomu co sem napsal,to s tim nemělo nic společnýho a napsal sem to jen proto,že mě zaskočilo,jak je ta hra podobná(herně),ale to hodnocení s tim nesouvisí.....
A ty bys dal každý vydaný hře 100%??? 8-o

feryk | 09.09.04 v 02:49

ježiš,ty si fakt budulinek,já to nehodnotil podle mojí hry,ale tys to asi nepochopil... :-((

Budulinek | 08.09.04 v 15:10

Protoze tahle je hotova a zverejnena,kdezto ta tvoje hotova nikdy nebyla. Kdyby se hodnotili lidi podle toho co uz SKORO meli hotove,tak je to na svete samy genius.

feryk | 07.09.04 v 17:28

??? nemůžeš porovnávat cos neviděl a já nehodnotil hru s tou mojí,ale pokud máš co říct,tak řekni... proč 100% ???
PS: s tim vykradenim sem si dělal srandu,snad si to pochopil... :)))

budulinek | 07.09.04 v 14:42

feryk->kdyz to porovnam s tvoji(urcite vykradenou :)) ) hrou,kterou jsi SKORO dokoncil ,tak tehle musim dat 100%.Hadej v cem je rozdil?

Ondřej Szalonnás | 06.09.04 v 18:36

žádnej problém, nemusíš přece říkat, že bys jí nedal 75%, klikni pod článek, kde můžeš sám hodnotit :-)

feryk | 06.09.04 v 04:29

no,tak skoro úplně stejnou hru sem udělal už před dvěma lety,bohužel nikdy nespatřila světlo světa,kvůli grafice,ale jak koukám na tohle,tak sem se za nic nemusel stydět. Skoro jako by mou hru vykradli,taky bez grafiky,taky na hlavní ploše mapa světa,taky na tahy,taky stejnej způsob pohybu jednotek,taky šlo hrát s počítačem nebo s kamarádem u kompu atd... možná ta moje byla ještě lepší,mapa byla rozdělena na políčka a ne na státy=více soubojů i z moře... je to fuk... :) jen bych 75% nikdy nedal...


galerie