recenze
Medieval Clash
Veškerá podobnost s ACD spočívá v základním principu - dva znepřátelené hrady, různé druhy jednotek s odlišnými vlastnosti a cíl zničit soupeřův hrad. Tím ale opravdu jakékoli shodné prvky končí a ve všem ostatním má ACD výrazně navrch. Zde nemůžete stavět žádné budovy či upgradovat jednotky, není tu žádná kampaň, pouze jednotlivé mapy, a samotné hraní je neuvěřitelně zdlouhavé a nudné. K dispozici máte několik, nutno říci nepříliš se lišících, jednotek od pěšáků přes rytíře a lučištníky až po katapulty a kanóny. Bohužel, vše je totálně zmršeno tím, že jednotky hned po zasažení nepřátelského hradu umřou. Jinými slovy není to jako v ACD, že si uděláte na poli převahu a pak již jen drtíte protivníka. Zde když se jednotka dostane k nepřátelské tvrzi, tak jí uštědří zranění v závislosti na své síle. Stejná situace je s katapulty a kanóny jen s tím rozdílem, že ty se nemusí nijak hýbat a vystřelí přímo z hradeb vaší citadely. Jedinou menší vyjímkou jsou lučištníci, kteří přijdou doprostřed hracího pole a vystřelí 6 šípů, pokud je však někdo mezitím nesejme.
A za co jednotky nakupujete? Každých pár sekund dostanete automaticky jeden zlaťák (nebo peníz, kdo ví, jak to správně nazvat...). Na tento "důchod" se však rozhodně nemůžete spolehnout, protože penízky přibývají opravdu velmi pomalu. Hlavním zdrojem příjmu jsou stromy a dosud nezmíněná jednotka dřevorubec. Ten je nejslabší jednotkou ze všech a nemá žádnou útočnou sílu. Jeho úkol je prostý - když jde přes hrací pole a narazí do občas náhodně vyrostlých stromků, pokácí je a zamíří zpět do vašeho hradu. Pokud ho do té doby nikdo neeliminuje, vám na kontě hned přibude nějakých dvacet penízků (samotný dřevorubec stojí pět). Jen mi trochu nejde do hlavy, jak z těch klád udělají třeba rytíře na koni. :o)
Jak jsem již řekl, základní princip je dobrý a originální (hra vyšla cca rok před ACD), ale žádnou jinou podobnost bych s Anakinovým výtvorem neviděl. Nemožnost stavět budovy a vynálezy dělá z Medieval Clash strategickou rubanici. Kdyby vše bylo trochu svižnější (nebo spíš o dost svižnější) a jednotky by zůstávaly na poli i po zasažení nepřátelského hradu, bylo by to asi opravdu o něčem jiném. Dobrým neshledávám ani ono kácení stromů, konkrétně to, že rostou naprosto náhodně a nelze ohledně nich výrazněji taktizovat. Ozvučení je spíše podprůměrné, grafika jednoduchá, ale přesto celkem slušná (i když přiznejme si, že ACD také grafikou zrovna nevynikal...). Pokud se vám ACD líbil a chtěli byste alespoň vyzkoušet něco podobného (jako já), přeji dobrou zábavu. Ale upozorňuji, že po jedné či dvou
mapách vás tento titul přestane bavit (jako mě :o)...
stáhnout hru
- originální námět
- hratelnost
- jednoduchá vizuální stránka
- podprůměrné ozvučení
- stereotypnost
- vydáno:23.08.2004
- autor: Karel Pool
- jazyk:en
- požadavky:400 MHz, 64 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:13072
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:1MB
diskuze
peky | 06.01.06 v 13:37
řekl bi mi někdo jak seto hraje.
ggggg | 24.08.04 v 14:44
Presne.Tohle ma potencial,ale hratelne to prakticky neni.Ja jsem nevydrzel ani jednu mapu.
Sosol | 23.08.04 v 19:57
Hmm, tak si zkus zahrát ACD a pak tohle, je to DOST výraznej rozdíl
LnicJ | 23.08.04 v 19:41
neřek bych že je mezi těma hrama výraznej rozdíl, určitě ne 45% a 92 % ... to je blbost
LnicJ | 23.08.04 v 19:38
neřek bych že je mezi těma hrama výraznej rozdíl, určitě ne 45% a 92 % ... to je blbost
LnicJ | 23.08.04 v 19:38
neřek bych že je mezi těma hrama výraznej rozdíl, určitě ne 45% a 92 % ... to je blbost
seny | 23.08.04 v 15:01
Oproti ACD fakt bída s nouzí.