článek

Minirozhovor: Sykynx poprvé

Minirozhovor: Sykynx poprvé

Na svůj debut v herním průmyslu se právě chystá nadějný mladý programátor Sykynx alias Tomáš Sýkora. Toto je krátký rozhovor o jeho začátcích v programování. V následují novince se dozvíte o jeho první připravované hře.

Co tě přivedlo k programování her?

Byl to fakt, že mě přestalo bavit hraní her samotných. Sem tam odtahnu nějakou tu on-linovku, ale to je tak všechno. Z časových důvodů jsem si nemohl dovolit sedět přes 3-4 hodiny u Diabla dvojky, jak tomu bývalo dříve.
Dalším důvod byl ten, že mě omrzelo dělat Hello Worldy a podobné srandičky. Chtěl jsem začít dělat něco, kde by byla vidět moje práce a v rámci možností se podělit s ostatními. A určitě v neposlední řadě je to taky výzva, abych zjistil na co mám a nebo nemám...

Jaké máš očekávání od svých her? Čeho chceš dosáhnout?

Zatím neočekávám nic, asi ani nemám co. Jsem teď zcela na začátku a neslibuju si od toho nic jiného, než že se možná pobavím a naučím pár nových věcí. A taky zaměstnám svoje dvě mladší sestřičky jako betatestery :-D.....

lol...Jak jsi na tom s programováním? Jaké byly začátky? Co máš už za sebou?

Ono je docela těžké hodnotit sám sebe. Něco málo umím a víc se chci naučit právě při tvorbě her.
Začínal jsem v kroužku programování, který začal v prváku u nás na gymplu. Ze třinácti jsme tam nakonec zůstali jen dva. Začínal jsem s Pascalem (k Céčku jako takovému mě to nějak netáhne). V Pascalu jsem začal pronikat do strukturovaného programování a začal se seznamovat s algoritmy. Poté FreePascal, Delphi a nakonec C#. A to všechno proto, že mě okouzlilo Objektově Orientované Programování. A za seznámení s tímto stylem programování a za mnoho dalších věcí vděčím jednomu úžasnému člověku. Společně s učitelem, který vedl kroužek, ze mě stvořili to, čím teď jsem.
Co mám za sebou ?
Řeším KSP - Korespondenční Seminář Programování, který mají ve své kompetenci studenti MFFUK. Také jsem pravidelným účastníkem místních soutěží v programování.

Děkujeme za rozhovor.

pozn. screen je pouhý náhled na základní kostru připravované hry. Pořádné vyumělkování a osazení kvalitnější grafikou teprve příjde na řadu.



MaJur

autor
/ MaJur

Publikováno: 04.04.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 3 =


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce