recenze

Columns

Columns

Legendární stejnojmenná logická hra z roku 1989 byla skoro o dvacet let později téměř věrně předělána ve vývojářském nástroji DarkBasic a vznikla tak verze pro operační systému Windows, kterou vám zde nyní předkládáme. Jedná se o zábavný logický rychlík na bázi Tetrisu, který své hráče chytne a nepustí, dokud nenahrají dostatečný počet bodů.
Richard Davey z týmu DarkForge velmi věrně předělal klasickou 2D segáckou arkádovku z počátku devadesátých let do kódu vývojového nástroje DarkBasic, zkompiloval ji a nyní ji předkládá jakou učebnicový příklad toho, co lze (mimo jiné) v Dark Basicu vytvořit. Jedná se o zábavnou arkádovou nebo chcete-li logickou hru z videoherních zařízení Sega Megadrive / Genesis, ovšem podobné hry se objevily i na přístrojích Nintendo pod názvem Jewels nebo Jewelery. Hra má mnoho společného s populárním tetrisem a první verzi hry Columns vytvořil v roce 1989 vývojář Jay Geersen, od té doby pak byla hra překládána a předělávána pro další platformy i jinými vývojáři a z komerční sféry se později dostaly její remaky i mezi volně šiřitelný software.
O co vlastně ve hře COlumns jde? Ze shora obrazovky padají jakési tyčky složené ze tří různé barevných políček, pořadí těchto políček můžete měnit až do chvíle, než tato tyčka dopadne na dno kýble nebo na nějakou jinou tyčku. Pokud se po tomto dopadu nachází v nějakém ze směru osmisměrky vedle sebe políčka stejné barvy, tak tato políčka zmizí a políčka nad nimi se posouvají o jednu úroveň směrem dolů. Úkolem je takto spojit nejvíce stejně barevných políček a tím získat maximum bodů.
Gameska patří mezi tzv. logické rychlíky a jistě umí zabavit na hodně dlouho, pamatuji si, kolik času jsem u hry Jewels (varianta hry Columns na videohrách NES) dokázal v dětství strávit. Hra ani s odstupem času nedokázala ztratit své kouzlo. Jen to zkuste!

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 3 =


galerie

Columns Columns