recenze

Pamidama

Pamidama

Tahle hra je z Japonska, je anime, je logická, je rychlá a hlavně velmi zábavná. Čtyři postavy (dvě holky, dva kluci) se spolu utkávají v jedné hře. Každá má svou speciální schopnost a svou šanci na výhru. Stanete se jednou z nich?
Když mé oko padlo na Pamidamu a popis „logický rychlík“, nevydržel jsem a rychle ji stáhnul, protože logické rychlíky já rád. Po chvíli, když už si ležela rozbalena v adresáři a očekávala spuštění, jsem zjistil hroznou věc. Celý readme byl v japonštině a co víc, Pamidama také. Po spuštění a proklikání se všemožnými menu (hlavně metodou pokusu a omylu) jsem dospěl ke hře samotné. A hle! Ono to proklikání není zas tak složité, a na pochopení hry mi stačilo pár pokusů (a omylů :)). Jde o ukládání barevných kuliček, které padají shora dolů, do stejně barevných dírek. Kuličky padají po předem určených drahách, které vidíte a které se předem určeně kříží. Jakmile kulička míjí „křižovatku“, poslušně přejde na jinou dráhu a jede dál. Obvykle ještě několikrát změní dráhu než se dostane dolů. Tam na ni čeká vámi přehozená stejněbarevná dírka, do které spadne. Dírky vždy přehazujete dvě, které spolu sousedí.

Zní to složitě, ale věřte mi, že není. Pokud ale kulička spadne do díry jiné barvy přiijdete o energii, násobení skóre a hlavně o místo ve „vystrkujícím obdélníku“. Energii dostáváte za každé správné umístění kuličky. Pokud takhle umístíte správně 10 kuliček, dostanete 1 bod, který můžete použít na přidání 1 kuličky do protihráčovy spleti drah. Pokud těchto bodů budete mít třeba 5, přidá to soupeřovi 5 kuliček. Navíc, za správné umístění kuličky se vám zvedá násobení o 1, tzn. poprvé dostanete za kuličku 4 bodíky, podruhé 8, pak 12, 16, 20....Vystrkující obdelkník je symbolické zobrazení, zda prohráváte nebo vyhráváte. Když kulička spadne do špatné dírky, tak kus místa ztrácíte a soupeř získá, když spadne soupeřovy, je to naopak. Samozřejmě, že nesmíte být vystrčeni z obdélníku ven, jinak prohrajete. Kuličky (hlavně v pozdějších fází hry) navíc si létají z dráhy na dráhu i když nejsou na „křižovatce“, někdy vůbec přes ni vůbec nepřejdou. Grafika je správně komiksová, zvuky... takové umělé, hudba dětinská a hratelnost 87%. Proto i 87% Pamidama ode mě dostává.

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 1 =

Agent X | 12.11.02 v 12:50

pochopí jen důchodci


galerie