recenze

The Cube

The Cube

A zavládnul strach! Byl to strach doprovázený pocitem beznaděje, jenž je znát na každém vašem kroku. Kroku tak velikém a zároveň tak malém, jak se mnohdy ukázalo. Ptáte se co tohle všechno znamená? Odpověď je jasná – The Cube..
Na dnešek jsem si pro vás přichystal jednu velice zajímavou gamesku. Když jsem totiž tak projížděl archív starších titulů, jež máme na freegame, zjistil jsem, že zde máme žalostně málo gamesek, plných napětí, strachu a husté atmosféry. Rozhodl jsem se tedy tuto situaci trošičku zlepšit a sáhl jsem proto po starší, leč velmi zajímavé a originální gamesce, splňující výše popsané vlastnosti na výbornou a ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, rozhodně není tahle gameska určená pro slabší povahy, neboť i chvilička hraní této gamesky na nich může zanechat velice nepěkné následky.

Možná vás předchozí věty trošičku vyděsily, přesto je podle mě dobré, už z úvodu vědět, do „čeho jdete“. Dle názvu jste jistě usoudili, že se vše bude točit okolo nějaké kostky. A máte pravdu. Nejde sice o klasickou kostku, přesto jako nástroj k ztrýznění jedné lidské duše to rozhodně stačí, protože právě v takové se totiž ocitnete s vaší postavou. Něco velmi nepěkného se vám totiž přihodilo a poslední, na co si pamatujete bylo, že jste ulehli do své postele. Následné probuzení bylo ale hodně krušné. Bez jakéhokoliv bližšího vysvětlení jste se ocitli ve čtvercové místnosti, jež má po stranách plechové čtvercové dveře, představující pomyslný východ z místnosti. Bohužel jak záhy zjistíte, nic není takové jak se na první pohled možná zdálo. Při vstupu do kterýkoliv dveří se totiž ocitáte v naprosto totožné místnosti. Po stranách si tedy opět můžete všimnout identických průchodů, jež ale představují pouze další z mnoha vstupů do naprosto totožných chodeb v již zmíněné kostce. Bohužel neustálé bloudění dokola vám jistě nebude příjemné a hned vám můžu říci, že tohle nebude váš jediný problém. V některých místnostech totiž je pro vás nachystaná past, znamenající pro vás automaticky smrt. Těchto pastí je několik a můžu vám na rovinu říci, že rozhodně bych nechtěl být v kůži toho, kdo do nich spadne. Narazit totiž můžete jak na zaplavení celé místnosti, kde se nemilosrdně utopíte, tak i na smrt upálením, propíchnutím, či udušením plynem. Vše přitom znamená automaticky konec.

Jak ale tuto skutečnost předvídat, když předem nevíte, do jaké části kostky vstupujete? Odpověď je velice jednoduchá. Před vstupem do každé z těchto místností si jistě všimnete číselného kódu, jenž je znázorněn na zelené tabuli. Tento kód je sice různý, přesto má své společné charakteristické vlastnosti a přesně ty se musíte naučit rozpoznat. Já vám tady raději nebudu nic prozrazovat, neboť bych vám v podstatě dal návod, jak hru dokončit a přišli byste o to nejlepší, co tahle gameska nabízí. Drobnou pomoc se můžete dočíst v nápovědě, kde figuruje číslo 23, jež má právě něco společného s již zmiňovaným číslem na zelené tabuli. Toto číslo totiž značí smrt! Jde tedy o to, zjistit souvislost. V nápovědě se rovněž dozvíte, že číslo 6 značí exit – vaši jedinou spásu, jak se vyhnout této živoucí noční můře. Průchod touto kostkou totiž doopravdy není žádný med. V průběhu hry se vám totiž nesčetněkrát stane, že se vám zjeví podivné obrazce, jež dokáží nejednomu hráči vehnat hrůzu do očí, obzvláště, pokud tenhle počin hrajete někde v temném zákoutí, před půlnocí a se sluchátky naplno, jak to ostatně doporučují sami tvůrci. Atmosféra je pak tak hustá, že i tituly jako Doom 3, či AvP si z ní mohou v mnoha ohledech vzít příklad. Mnohdy také pocítíte lehké otřesy, jež vás na malý okamžik „znehybní“. Tohle značí, že se ocitáte na konci okraje kostky a bez jakéhokoliv dotázání jste přemístěni zase někde blíže středu. Rozhodně to nepotěší, ale tak co naděláte?

Samotní tvůrci se dále netají tím, že je hra nedokončená, neboť dali přednost lepším titulům. Přesto se tvůrcům podařilo do hry protlačit vše co původně zamýšleli a rozhodně toho není málo. Samotné technické zpracování je totiž na velmi dobré úrovni a skvěle se to projevuje na dech beroucí hratelnosti, protože ani na minutku si nemůžete být jistí, že máte situaci pevně pod kontrolou. Vaše trápení totiž skončí v případě, kdy naleznete východ. Ovšem i v tomhle jsem byl mile překvapen, neboť závěr je dost netypický :). Nebudu to tady ale zbytečně natahovat. Pokud máte rádi netradičně pojaté gamesky s parádní atmosférou a jestli se rádi bojíte, pak si s klidným svědomím tenhle počin dopřejte. V opačném případě ale zcela určitě sáhněte po něčem jiném…

stáhnout hru

diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 5 =

Hanis | 25.03.05 v 12:32

To je neskutecna cipovina, trikrat jsem kliknul a byl jsem venku.

Maaat | 22.03.05 v 22:26

Nevrete, je mi to jedno, ale hned som to prešiel je to hooooovadina pár krve a to je všechno.

Oahgh | 22.03.05 v 22:12

To číslo šest se ani vypočítat nedá. Prostě lez do dveří, jejichž součet čísel nebude 23 a až objevíš dveře označené 666666 tak to je východ. Vždycky jsem ho našel jenom na dně kostky.

Oroborus | 22.03.05 v 21:12

Ok - sekol som sa 6:4=1.5

Oroborus | 22.03.05 v 20:47

Nie, ze by to suviselo s hrou,
ale ked uz sme pri tej matematike.

Cislo 6 patri medzi dokonale cisla.

Dokonale cisla su prirodzene cisla,
ktore sa rovnaju suctu svojich delitelov.

6:2=3 n
6:3=2 n
6:4=0.16_ (ma desatinne miesto)
6:5=1.2 (ma desatinne miesto)
6:6=1 n

1+2+3=6

help | 22.03.05 v 18:31

jak se dá vypočítat číslo 6?

Oahgh | 22.03.05 v 18:21

Jedna drobná oprava k recenzi - hráčům se nezjevují obrazce, ale obrazy. Obrazec je třeba pentagram, nebo tak podobně, zatímco obraz je kterýkoli výjev.
A já čekal, co se to tam na mne v té hře bude zase chystat za logiku, jelikož hry s obrazci si jako vždy spojuji s přemýšlením. No, ono je to takhle lepší.

Radek Tomášek | 22.03.05 v 11:05

No recenzi jsem nechtěl podkládat nepodloženými fakty. Film Kostka (jeho dva díly) jsem bohužel neměl ještě tu čest vidět, takže jsem popsal pouze hru dle svého nejlepšího uvážení ;)...

Oahgh | 22.03.05 v 11:04

Teda doufal jsem spíš, že to bude jako adventura, ne jen bezduché sčítání čísel a klepání na dveře. Kdyby to bylo právě adventurní a bylo by možno potkat jiný lidi a pasti nějak fikaně zdolávat, bylo by to milionkrát lepší.

Mr.Andrew | 22.03.05 v 08:25

No a že je to podle filmu kostka jsem se nikde nedočetl, no snad bude hra dobrá


galerie