recenze

Nathan's Second Chance
Úvodní slova jsem zde samozřejmě nezmínil jen tak, dnešní adventura totiž má trochu jiné ambice a nesnaží se upoutat skvostným grafickým zpracování nebo dokonce délkou. Její kouzlo je úplně v něčem jiném. Mám na mysli samozřejmě příběh. Nemyslete si ovšem, že budeme zachraňovat svět, od toho tu máme přeci tituly jako King's Quest: Quest for the Crown nebo Hero of Infamous Kingdom. Dnes půjde úplně o něco jiného. Ocitnete se v kůži jednoho postaršího muže, který žije docela nudný život a hledí si pouze svých zájmů. Jeho ignorace pak způsobuje stále větší úbytek přátel z jeho okolí, což vyústí až k náhlému infarktu a ke smrti tohoto hlavního aktéra na infarkt. Možná si nyní říkáte, že co je na tom zajímavého, když hrdina zemře ještě v době, než stihne cokoliv zajímavého vykonat. Odpověď naleznete o pár chvil později, kdy se mu osud pokusí udělit druhou šanci a po menší zajížďce na vesmírnou stanici a seznámení se s místními jedinci, budete mít dost příležitostí na to, vše špatné odčinit.
Tolik k příběhu. Váš úděl je tedy více než jasný. Musíte se tedy snažit napravit svoji špatnou pověst, což ale nebude zase až takový problém, protože obtížnost zde není skoro žádná a na konec se i méně zkušený adventurista probojuje poměrně rychle. Na svědomí to má zejména až možná přílišná linearita, která vás prakticky během chvíle dovede ke správnému řešení a mám-li charakterizovat úroveň této obtížnosti, pak bych řekl, že je na úrovní starších komerčních her typu Putt-Putt se sympatickým vozidlem v hlavním roli. O tom, že se nebude jednat o zapeklitou záležitost svědčí i poměrně prostý interface a fakt, že některé akce se budou za vás provádět automaticky. I když délka není to, čím by se mohla hra chlubit, přesto narazíte na několik zajímavých momentů, které vás rozhodně potěší a troufám si říci, že i donutí zapřemýšlet se nad celou pointou. Zde si autor zaslouží pochvalu. Za co si ji ale nezaslouží, je stabilita celého projektu. Občas se stane z ničeho nic, že vám hra proste spadne a objeví se kritická chyba. V tomhle ohledu doporučuji hru často ukládat, abyste nemuseli začínat pokaždé od začátku. Pro doplnění jen dodávám, že hnacím motorem je skriptovací jazyk SLUDGE.
Celkově lze tento titul považovat za nadprůměrný. Ne že by sice měl vlastnosti, kterými oplývají některé další nadprůměrné tituly, přesto má něco do sebe, a proto doporučuji všem hráčům, kterým není tento žánr cizí, zkusit to něco objevit. Rozhodně stahujte.
stáhnout hru
- zajímavý příběh
- zpracování
- délka
- jednoduchost
- slabší vizuální stránka
- vydáno:06.04.2006
- autor: Tim Knauf
- jazyk:en
- požadavky:P 300 MHz, 64 MB RAM
- platforma:Windows
- status:Freeware
- zahráno:1012
- multiplayer:Pouze jeden hráč
- velikost:6.9MB
diskuze
Tomus | 06.04.06 v 00:15
Mno, Cubert Badbone už přece jenom pár let za sebou má. Za "nedávný" bych označil spíš nový titul z Deirdra Kiai Productions - The Game That Takes Place On A Cruise Ship. Ale jinak jsem rád, že nejen mně se Nathanova druhá šance líbila :).