recenze

Deep Magic

Deep Magic

Zdá se, že se v GameMaker scéně blýská na lepší časy, poslední dobou se na nás konečně začalo sypat více originálních a hratelných her. Jednou z nich je i Deep Magic, plošinovka, ve které se v roli kouzelníka budete proplétat rozličnými cizími světy.
První hra, na kterou jsem si při hraní Deep Magic vzpomněl, byl The Cleaner. Stejně jako v něm hrajete za jakéhosi blíže neurčeného člověka se speciálními schopnostmi, v průběhu hry získáváte nová kouzla a procházíte různými poměrně pěkně ztvárněnými levely. I grafický styl je na první pohled trochu podobný, stejně jako zvuky. Nicméně to je asi tak všechno, protože hlavní výhody z Cleanera tady chybí – celková atmosféra je taková nijaká, příběh neexistuje a postup ve hře je silně lineární.

Měl bych ale začít hezky polopatě. Deep Magic je naprosto tradiční plošinovka, kde čtyřmi směrovými šipkami a myší ovládáte fádního panáčka, skáčete skrz levely, sbíráte expy, které z potvor vypadávají v podobě bublinek, získáváte další a další kouzla a snažíte se probojovat až na konec. Jednotlivá kola jsou poměrně hezky zpracovaná a mají relativně vyváženou obtížnost – většinou je projdete napoprvé, maximálně napodruhé, ale to jen v tom případě, že si dáváte dobrý pozor a máte štěstí. Hra hezky odsýpá a i když není nijak akční a neřekne vám ani proč to všechno vlastně děláte (což by u další variace na tetrsis bylo úplně jedno, ale tady to dost bije do očí), zpravidla u ní chvíli vydržíte. Jenže v tu chvíli autorovi došly nápady na nové prostředí a tak zařídil jednu zajímavou věc – teleportovat do dalšího levelu se můžete až poté, co váš kouzelník postoupí na určitou úroveň. Do čtvrtého kola to vychází tak, že prostě lineárně postupujete, jenže páté a šesté kolo má laťku nastavenou tak vysoko, že musíte kola několikrát opakovat, což je sprosté a hlavně nudné umělé prodlužování hratelnosti, kvůli kterému naprostá většina hráčů prostě a jednoduše Deep Magic odinstaluje.

Jedná se o velmi zbytečné neduhy, kdyby si autor dal trošku záležet, může být z Deep Magic silně nadprůměrná a relativně originální hopsačka. Jenže takhle? Zpracování je hezké a prvních pár kol určitě stojí za zahrání, ale nutnost zběsile levelovat pro zpřístupnění nových kol vás dřív či později prostě omrzí.

stáhnout hru
Vozka

autor
Vojtěch Vozáb / Vozka

Skóre

77 %

další recenze tohoto autora


diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 5 =

Pavlínka2C

Pavlínka2C | 18.02.15 v 04:18

hra mě příliš nenadchla


galerie

Deep Magic Deep Magic Deep Magic