článek

Nejočekávanější hry roku 2006

Nejočekávanější hry roku 2006

Minulý rok je ten tam, a pomalu je třeba připravovat se na pecky, které nám nabídnou následující měsíce. Kdo se stane králem na poli adventur, akčních, RPG či simulátorů? Odpověď nenaleznete v tomto článku, nicméně vám představíme ty z domácí scény, které by to s trochou štěstí mohly být…

Není tomu tak dávno, co se zde můj redakční kolega Radek Tomášek rozepisoval o nejlepších, nejkvalitnějších či jinak výjimečných freewareových hrách vydaných za uplynulý rok – k dispozici je první a druhá kapitola článku. Nyní je na pořadu dne něco trochu jiného…



First Encounter



Bez debat. First Encounter je jedním z nejočekávanějších (ne-li vůbec tím nejočekávanějším) titulů na domácí scéně. Jedná se o multiplayerovou střílečku z První světové, která se svým zpracováním a stylem „pravidel“ boje podobá nejvíce klasice Call of Duty. Na přelomu tohoto roku vydali autoři na několik týdnů klienta, jenž byl určen především pro závěrečný betatesting. I tak jsme ale měli možnost (první dojmy z hraní jsou k dispozici v tomto článku) vidět přednosti hry v praxi na vlastní oči – ruku v ruce s perfektním technickým zpracováním jde i výborná hratelnost. Titul se po více než dvou letech vývoje konečně ocitá v poslední fázi vývoje a dočkat bychom se ho měli v řádech několika měsíců…



Výrobce: Element Studio, Předpokládané datum vydání: V příštích měsících






Until I´m Gone



Ačkoliv konkurence na poli adventur bude pro tento rok mimořádně kvalitní, mnozí předpovídají vítěze tohoto oblíbeného žánru už nyní. Until I´m Gone se jeví po všech stránkách vskutku povedeně – grafika nás svojí krásou dohání k údivu (nelze se divit, že titul několik herních webů považovalo za čistě komerční), příběh a počet lokací pak minimálně uspokojuje. Hlavní roli této 3D hororové adventury obstarává manažer Nathan, který je nucen kvůli sněhové bouři zůstat v jakési vesničce, jenž se od těch ostatních liší několika zvláštnostmi… Hráči se mohou těšit na více než padesátku graficky zpracovaných scén, spousty hádanek a především pak provařenou hororovou atmosféru.



Výrobce: Faraway Studio, Předpokládané datum vydání: Duben 2006






310. Czechoslovak Squadron



Jednoznačně hlavní černý kůň letošního roku. Ačkoliv se o 310. Czechoslovak Squadron v médiích nemluví příliš často, jedná se o projekt velice kvalitní a zajímavý. 310. CS bude klasickým leteckým simulátorem zasazeným do realistického prostředí Velké Británie, kde za Druhé světové války pomáhali také naši zkušení letci z 310. československé stíhací perutě. Hráč bude mít k dispozici spousty letadel (Spitfire, Hurricane, Tutor…). Kromě kampaně, jež nabídne plno úkolů, bude k dispozici i několik originálních módů – určené především těm, kteří si chtějí zalétat pouze pro pobavení. Celá hra bude běžet na vlastním 3D enginu s podporou OpenGL, jenž zařizuje detailní a povedenou grafickou stránku. Titul by měl obsahovat i podporu multiplayeru a editor map.



Výrobce: Refraktory Games, Předpokládané datum vydání: Konec roku 2006






DeMorte



Pamatujete na Mrtvé město? Jednu z nejúspěšnějších freewarových adventur české scény? Předpokládám, že vaše odpověď je kladná, a že jste již něco málo slyšeli i o projektu právě zmiňovaném. DeMorte je druhým adventurním pokusem z dílen lehce kontroverzního vývojářského týmu NiHiLiS. Opět by se mělo jednat o osobité dílko plné pochmurné atmosféry, drsných scén a depresivních lokací. Příběh nás zavádí do roku 1999, do role člověka, který byl bůhvíkým a bůhvíproč zabit. Na vás je, abyste zjistili příčinu. Technicky půjde o klasickou point & click adventure hru, která využívá WME Engine. Grafika je již od pohledu mimořádně kvalitní, ukázky hudby si pak můžete pustit na oficiálních stránkách. Víc se toho však bohužel prozatím neví a proto nezbývá než čekat.



Výrobce: NiHiLiS,
Předpokládané datum vydání: Do konce roku 2006






Bezzemí



Bezzemí je jedním z mála ohlášených RPG projektů na české scéně. Přitom by bylo pořádně nezodpovědné nezařadit tento již drahnou dobu vyvíjený projekt do dnešního tématického článku. Bezzemí je postapokalyptické RPG odehrávající se v bezčasí na nespecifikovatelném místě – alespoň tak ho charakterizují samotní autoři. Princip hry bude stejný jako u většiny ostatních RPGček: s předem vybranou postavou budete plnit zadané úkoly, vést rozhovory, bojovat, obchodovat či jinak trávit svůj „volný“ čas. Pokud vás blíže zajímá technické zpracování, není jednoduší možnosti než vás odkázat na nedávno vydanou demoverzi hry (stahovat můžete odsud). Titul je v současné chvíli v polovině vývoje, nezbývá tak než čekat – prozatím to ale vypadá více než parádně.



Výrobce: One Eyed Child, Předpokládané datum vydání: Do konce roku 2006






Pět vražedných démonů



Off Studio, které má na kontě kupříkladu povedenou adventuru Pět kouzelných amuletů, oznámilo před nedávnem další připravovaný projekt – Pět vražedných démonů. Mělo by se opět jednat o ručně kreslenou 2D adventuru, tentokrát se však můžeme těšit na trochu odlišné dílko – půjde o parodickou adventuru. Hra nebude nijak zvlášť rozsáhlá, a její tvorba je brána spíše jako odpočinek od Kamene Moci (pokračování 5KA, o kterém však mnoho informací prozatím není známo). Technické zpracování vypadá úžasně: Grafika na první pohled zaujme svou osobitostí, kvalitní technické zázemí by pak měl zajišťovat Mnemonicův WME Engine.



Výrobce: Off Studio, Předpokládané datum vydání: Do konce roku 2006






Air Captains



Air Captains je zřejmě největším konkurentem výše zmiňovaného 310. Czechoslovak Squadron… Jednoduše proto, že oba spadají do stejného žánru. Po téměř půlroční "přestávce" se konečně znovu práce na zajímavě vypadajícím leteckém simulátoru rozběhli. V Air Captains půjde o RC závody letadel, které budete moci upgradovat různými způsoby od změny serv, přijímačů až po nové modely s lepšími letovými vlastnostmi. Kromě osmičky rozsáhlých map se můžeme těšit na celkem patnáct modelů, rozřazených do různých kategorií; od slow flayerů až po akrobatické F3A speciály, a také polomakety vojenských letadel. Titul je hotov téměř z poloviny...



Výrobce: SGames,
Předpokládané datum vydání: Není známo






Pjestnavoko



Pjestnavoko je další z veřejností velice očekávaných adventurních kousků. A nutno podotknout, že zcela oprávněně – titul by se měl ve výsledku pyšnit mimořádně povedenou grafickou stránkou hry (koneckonců už samotné in-game obrázky dávají něco málo tušit), dostatečným počtem lokací a především vcelku zajímavým příběhem. Hra bude rozdělena na pět dní a situována bude do města Podhošť, ve kterém se můžeme těšit na patnáctku lokací – uvažuje se dokonce i o zařazení druhého města Falmez. Sliny se nám však sbíhají nejvíce v souvislosti s grafickou kulisou, která je ručně kreslená a prozatím se jeví více než parádně. Ostatně jako celá hra…



Výrobce: Nightmare Studios, Předpokládané datum vydání: Do konce roku 2006






World in War



Kyller Studio (jeden z mála slovenských týmů zařazených v článku) pracuje již nějakou dobu na poměrně zajímavě vypadajícím projektu World in War. Bude se jednat o klasickou real-time strategii, která se odehrává v blízké budoucnosti na území Afriky. Hra by měla nabízet desítku misí za každou stranu – to jest za USA, Africkou vládu a proradné rebely. Ačkoliv se projekt nachází teprve v raném stádiu vývoje, k dispozici jsou už první ukázky – ty vypadají díky novému grafikovi celkem pěkně. Strategií moc není, těšte se!



Výrobce: Kyller Studio, Předpokládané datum vydání: Do konce roku 2006








Na koho se nedostalo?



Existuje spousta projektů, které jsou ohlášeny na tento rok a vypadají zajímavě. Více než parádně vypadá chystané pokračování strategie Ruler Empire, stejně tak sedmé pokračování oblíbené adventurní série Život není krásný či stále dokola odkládané pokračování Zahrádky, Nieflheim. Za zmínku určitě stojí i adventury Brána do budoucnosti, In da School, Franta Skála, Alternativa či Henry: Tunel pod světlem. Pokud holdujete erotice a erotickým hrám, určitě zbystřete nad chystanou hrou Nadržení, příznivci arkád se potom mohou těšit na PacIna. Milovníci RPGček už určitě netrpělivě čekají na Lovce Krys nebo na zajímavě vypadající dílko Kalaten. Z akčních her stojí za pozornost určitě K19 Army. Těšte se!




Nosi

autor
/ Nosi

Publikováno: 19.03.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 1 =

phanka

phanka | 19.04.15 v 17:09

:-) (-:

kurator | 25.03.06 v 18:34

Hele já si myslím, že s tou grafikou jste vedle..dělám ji já..a v podstatě už máme po dvou týdnech skoro celou 2d grafiku a asi 7% budov a terenu..

sgames | 21.03.06 v 08:06

budou ? se poddam a rad vypustim nejake info :)

Ladislav Nosákovec | 20.03.06 v 22:54

Snazil jsem se pokryt vsechny zanry (tedy i strategie ;-)) - jedna z mala dobre vypadajicich strategii je prave WiW...

Martin /Jelzin/ Mikloš | 20.03.06 v 22:05

tak ja si myslim, ze chmatakov je mnohem ocekavanejsi nez nejakej "world in war" ve stadiu vyvoje nula nula nic (2 spatne renderovany baraky na divnym podkladu)...a s realnou sanci na dokonceni 5% ;-)

Jinak jsou hry podle me vybrany dobre...

Ladislav Nosákovec | 20.03.06 v 22:01

Budou... Vsechno bude :-))

sgames | 20.03.06 v 21:08

a co dalsi zajmave info o AC ? :)

Hynek Žalčík | 20.03.06 v 15:01

Konys, to co jsi napsal, to je opravdu ošklivé. Pokud máš ty jeden oblíbený projekt, který se zde neobjevil, je to důvod pro odsouzení všech zmiňovaných her? Nedokážu si totiž představit, co jsi myslel tou lacinou reklamou. Takovéhle osočení je urážlivé pro nás a pro autory zmíněných her. Nechápu, jak můžeš takhle nařknout lidi, kteří pro tebe dělají spoustu usilovné práce zadarmo.

Co se týče Chmatákova, v době přípravy článku bohužel nešel stáhnout ze stránek vývojářů. Ambiciozní projekt ale sledujme a již brzy vám přineseme další zajímavé informace.

Ladislav Nosákovec | 19.03.06 v 19:42

Och, tak toto mi ostudne uniklo, priznavam... Stale dokola ozivovane a umrtvovane pokracovani SubQuest 2 se tedy zrejme jiz nedockame..

petrbd | 19.03.06 v 19:36

Jen poznámka k Subquest 2. Vy píšete "zčistajasna oživlé", ale na stránkách tvůrců této hry se píše, že s tímto projektem je konec. Jak to tedy je?

Ladislav Nosákovec | 19.03.06 v 09:13

Dovolil bych si Vas opravit, ale ocekavane hry tu skutecne mame... Lacinou reklamu opravdu nedelame - tak trochu nechapu co jste tim myslel. Pochopitelne ze temto vyse uvedenym hram urcitou (ne vsak lacinou) reklamu delame. Jednoduse proto, ze si to zaslouzi...

Co se tyce Vaseho druheho poznatku, dovolil bych si opet nesouhlasit; nic oficialniho ohledne vyvoje druhych Hradu znamo verejnosti neni (vse ostatni jsou tedy logicky ciste jen spekulace, Chmatakov uz do sveta vypusten je (byt jen jeho testovaci klient). Preji prijemny den...

P.S. Posledni vetu jsem pochopitelne chapal ironicky ;-)

Konys | 19.03.06 v 08:45

.že skutečně očekáváne hry tu nemáte- děláte snad lacinou reklamu? Hrady 2 nebo Chmatákov, kteří jsou tisickrát populárnější než to co tu máte, o nich se ani nezmiňujete. Autor očividně neví, co je česká freeware scéna.


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce