článek


V tématech:
GDS - Brněnští Hammerware a jejich Family Farm

GDS - Brněnští Hammerware a jejich Family Farm

S hrou Family Farm a potažmo s jejich tvůrci z Hammerware je dobré se obeznámit hned z několika důvodů. Co všechno bude obsahovat jejich (takřka) dokončená nová indie hra? Na konferenci GDS bylo řečeno mnoho informací a my se o ně s vámi teď podělíme.


Vývojářské studio Hammerware je nezávislé, které navíc sídlí v Brně, takže… z mého pohledu další pozitivní bod. Na svém kontě mají i nějaký ten freeware. V souvislosti s hrou Family Farm je také zajímavý fakt, že titul dostal část peněz od Evropské unie z fondu k tomu určeného. O této problematice a jak podporu získat pojednáváme v jiném článku, takže se budu raději zabývat samotnou hrou.



Úvodem

Koncept „mít vlastní zahrádku“ byl na stole u Hammerware delší dobu, ale k jeho uskutečnění došlo až s projektem Family Farm. Podobnost s enormně oblíbenou hrou FarmVille se samozřejmě nabízí, ale, jak říkal přednášející  Martin Procházka, inspirace tímto titulem neproběhla.  To už spíše lze sledovat podobnost s Harvest Moon.





Zahrádka - rodinná farma jako symbol a jako tycoon

V této hře to není jen pár záhonků, které zalijete jednou za den a nazdar zase zítra. Je to celá farma, rodinná farma, která potřebuje vás a vaše myšlení, umění a činy. Budete spjati s rodinou, zelenou přírodou a retro stylem, který představuje jak samotné prostředí, tak i hratelnost, která opět čerpá inspiraci ze starých klasik Theme Hospital nebo The Sims.



Game design

Vývojáři si především dali za úkol, aby všechno dění působilo reálně. To je nakonec trend dnešní doby. Dle slov Martina Procházky to znamená například, že unavený dělník pracuje pomaleji, jeho schopnosti ovlivňují prováděnou práci.



I přes velkou rozmanitost zachovat jednoduchost. Jen při nejhorším postupujete (dost) pomalu, pokud hrajete špatně. Naopak při dobrém hraní rostete rychleji, máte větší potenciál, morálku pracovníků a tak všelijak podobně.





Nechybí ani různé vychytávky, „mňamůvky“ jak já říkám, na které jsou v týmu pyšní. Jedná se o empatii se členy rodiny, to znamená spolupráci, sounáležitost a pomoc. Dále pak také vaření jídel, sázení kytek a aranžování dekoračních objektů.



A v druhé řadě koně. Podle tvůrců by tento aspekt mohl zaujmout především počítačové hráčky.



Grafika

Hammerware kladli důraz na detail – animace, stavy objektů, efekty, chytání předmětů přesně do ruky. Z hlediska dynamiky grafiky pak hraje roli světlo a stíny. Hezký pohled, který si budete moci dopřát i vy v následujícím videu.





 



Distribuce

Distribuce tohoto díla bude primárně digitální (GamersGate, Steam), což je opět něco, co se dneska takříkajíc nosí. A samozřejmě bude na stránkách týmu.  Další informace pak jsou, že hra vyjde v mnoha regionech v krabicové podobě (i v ČR). Výhoda digitální distribuce je v otázce příjmů a dalšího vývoje.

Vyvinutí ale první verze není konec. Vize do budoucna v rámci Family Farm jsou takové, že se chce tým zaměřit na větší propracování sociální složky vztahů, fyziologie a další.



 



Datum vydání



Datum vydání Hammerware posunuli na začátek roku 2011 (nejspíše leden). Spektrum platforem představují Windows PC, MacOS a Linux. Hardware nároky by měly odpovídat třeba takovým The Sims 2.





Děkuji Martinovi Procházkovi za přednášku o projektu Family Farm a do vhledu této hry, kterou jsem se vám pokusil přiblížit. Další informace, videa a obrázky jsou k dispozici na webových stránkách.



pozn. obrázky jsou převzaty z oficiálních stránek autorů





Kacirek_Donald

autor
Dominik Wetter / Kacirek_Donald

Publikováno: 01.11.2010


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

NS1NO

NS1NO | 31.05.22 v 11:59

text příspěvku

phanka

phanka | 16.04.15 v 14:58

to jsou hlavičky

DoDoTom68

DoDoTom68 | 11.06.14 v 07:15

Záhradka - rodinná farma a super grafika, hraje tu rolu svetlo a tieň©