článek


V tématech:
Game Developer Session 2011 - střípky z nabitého programu

Game Developer Session 2011 - střípky z nabitého programu

Game Developers Session v Praze se kvapem blíží a my už si pomaličku děláme poznámky koho navštívit a co vůbec celkový program nabízí. Ukázalo se totiž, že drtivá většina přednášejících má opravdu co říci a to k tomu ještě nepočítám předváděčky a workshopy. Hned začátek nabízí takovou malou bombu v osobě jménem Dan Vávra, který má hned první přednášku v sobotu.

10.00 – 10.40 Dan Vávra, Warhorse Studios: Zakládání firmy
“Vážený pane Vávro, píši vám, protože mám geniální nápad na hru, kterou ještě nikdo neudělal, ale nevím jak ho zrealizovat. Nemůžete mi poradit jak zařídit aby hru někdo vyrobil? P.S.: Nikomu to neukážu, aby mi to neukradli!”, aneb jak zařídit realizaci vlastního geniálního nápadu – ultimátní odpověď jednou provždy.

Počet webovek a MMO her z našich luhů a hájů (včetně bratří ze Slovenska) rapidně přibývá a jednoznačně může zaujmout i jméno Projjol Banerjea (sobota).

11.20 – 11.50 Projjol Banerjea, SponsorPay: Advertising as a Monetization Tool in Online/Social Games
A game’s profitability can be increased significantly by integrating offer-based payments and brand advertising into its environment as these are effective retention and monetization tools. Specific examples of how to use advertising in games as an effective means of monetization and retention will also be presented, including strategies incorporated by publishers such as Digital Chocolate (social games), Bigpoint (online games) and Smeet (virtual world).

Kolem jedné se objeví Martin Procházka, který má v rukávech schovaného tentokrát něco jiného než hru Family Farm.

12.40 – 13.20 Martin Procházka, Hammerware: Budoucí platformy pro herní mainstream
Zatímco hráči mají své konzole Xté generace, boom zažívají otevřené platformy pro běžné lidi, kde nás spousta novinek teprve čeká. Kudy se vydat? Mobilní aplikace, HTML5, WebGL nebo snad Flash či Unity? Programovacích jazyků jak v Babylónu… Perspektivy a trendy v oblasti uživatelských platforem s důrazem na technické detaily, které jsou pro herní vývojáře důležité a hype kolem nich je opomíjí.

Tvořitele hudby Dana Wentze jsme vám už představovali, proto určitě zaskočte i na jeho časový blok.

16.00 – 16.40 Dan Wentz, Keen Software House: Descent, Freespace, Red Faction…
How was it working on the original Descent back in early 90’s? Game Industry veteran Dan Wentz, one of the developers of the original games from Volition (Descent, Freespace and over 10 other titles), will talk about the level design and sound/music production for the titles during his career in the field, including major challenges the team was facing. Concludes with the current project Miner Wars 2081 with Keen Software House.

Neděle je ve znamení dalších silných jmen a přednášek. Osobně jsem docela zvědavý na druhou část dopoledne.

11.10 – 12.00 Ivan Buchta, Bohemia Interactive: Návrh a vývoj herního prostředí série Arma
Přednáška mapuje různé aspekty vývoje rozsáhlých herních terénů v enginu Real Virtuality vyvíjeném firmou Bohemia Interactive na příkladech z vydaných i vyvíjených titulů (série Arma, Take On Helicopters). Mimo designových a technických hledisek se zaměřuje na proces vývoje velkých terénů pro sandboxovou hru od preprodukce k testování.

Stefana Durmeka asi nebude třeba moc představovat, vždy, když jsme ho někde zastihli, měl zajímavé téma a ani tento rok není vůbec výjimkou.

14.00 – 14.45 Stefan Durmek, Disney Mobile, Gamedesign.cz: Life design – vzdělávání a výchova
Podobnost mezi hraním a vším, co děláme, je zarážející. Svět, ve kterém žijeme překypuje množstvím her vytvořenými lidmi pro lidi. Některé jsou zábavné, jiné ne. Přestože proces vzdělávání a výchovy člověka vykazuje známky hry, je zjevné, že něco není v pořádku. Mladí lidé ji nechtějí hrát. Musí. Krátké zamyšlení Stefana Durmeka má za cíl nejen poukázat na chyby ve standardizovaném školství, ale také je analyzovat a nabídnout obecná řešení.

Berte tento menší výpis jako spíše osobní výběr, jelikož se v plném programu (určitě se podívejte, je to obrovsky bohatý výběr) objevuje i vývoj a jména jako Jarek Kolář, Jiří Zlatohlávek nebo Marek Rosa. Díky zatím velmi dobré práci organizátorů, kteří sehnali slušné místo konání a to v Národní technické knihovně a slušné podpoře médií a partnerů, se máme opravdu na co těšit. Registrace jsou stále otevřeny, ale lupeny by se měly dát sehnat i na místě. Doufám, že se tam s některými ze čtenářů uvidíme tento víkend (19. - 20. listopadu).



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 17.11.2011


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 3 =

phanka

phanka | 15.04.15 v 14:58

zajimavé