článek


V tématech:
Dva skvělé dny na Game Developers Session 2011 Praha

Dva skvělé dny na Game Developers Session 2011 Praha

Jako kovaný Brňák se do Prahy moc často jen tak nehrnu. Ovšem páteční večer 18tého už sliboval zajímavý víkend, jelikož jsem se pěkně pakoval a cestoval do naší metropole kvůli GDS 2011. Game Developer Session se koná vždy jednou za rok během jednoho nebo dvou dnů. Právě druhé rozpětí, absolutně nabušený program a zajímavé možnosti slibovaly víkend plný zábavy.

V Praze znám asi nejlépe Anděl, už po několikáté jsem zde navštívil naši FreeGame.cz základnu, abych každé GDS ráno vyrazil do Národní Technické Knihovny. Sobotní ráno to bylo i v doprovodu Hynka, šéfredaktora Apofise a naší rostoucí fotografce Kátě. Když jsme na místo zdroje geeků a ajťáků dorazili, zastihli jsme už solidně formující se frontu, která dávala najevo, že přednáškové sály nebudou vůbec, ale vůbec prázdné. Hned jsme se setkali s několika kolegy z branže, tvůrci a organizátory, jako například s Janem „Sysel“ Jirkovským.

Kabáty, bundy, čepice byly předány šatnářkám, no a my se začali radit kam se vydat. Trik takové velké akce spočívá v tom, že se vždy na dvou místech něco děje a člověk si může vybrat. Problém však byl v tom, že v drtivé většině času se v obou přednáškových místech (hlavní sál a workshop) dělo něco, co by stálo za povolení pro klonování. Asi hned prvotní lákadlo bylo v podobě Dana Vávry a jeho rad, v jeho podání spíše reálném pohledu, jak začít tvořit, vytvářet a podnikat v game businessu. Následovaly maličkosti jako Tomáš Krcha a zajímavé povídání o AAA 3D hrách v prohlížeči nebo více než povzbuzující session pro začínající tvůrce od Miloše Endrleho z Geewa. Úplnou novinkou pro mě byl pojem Gamification během úseku s Jiřím Zlatohlávkem. Rozhodně doporučuji si tento význam najít, a pokud mi zbude nějaký čas a prostor, můžete se těšit i na tematický článek.

Během krátkých přestávek se prolévaly litry kávy, limonád a čaje (dokonce několik speciální druhů, příjemné překvapení). Pro hladové krky se na speciálních místech válely desítky baget (překvapivě velmi dobrých). Zázemí nemělo chybu, ale naše dva členy party Apofise a Káťu zlákalo zcela něco jiného. Kdyby se totiž náhodou stalo, že v programu v určitou chvíli nenarazíte na nic, co by vás nezaujalo (nemožné), mohli jste si jít zahrát několik her na několika konzolích. Byly zde iPady, nadupané počítače a to i v podobě tří obrazovek pro kokpitový pocit, Dance Pady (tam se zpotilo lidí…) a Xbox, plus Xbox Kinect. A právě poslední herní zařízení uchvátilo výše jmenované osoby, no jo hračičky.

Neměl bych zapomenout zahraniční hosty. Projjol Banerjea a Dan Wentz, bohužel prvního jsem prošvihl, ale u druhého hosta se chvilku zdržím. Nejspíše jste už četli náš krátký pokec s Danem. No, tak v neděli jsem si tuto velmi zajímavou osobu odchytil a udělal pěkný, dlouhý rozhovor, máte se zase na něco těšit. On sám měl na Game Developer Session dvě přednášky, kde seznámil posluchače se svou prací, kariérou a nástroji, se kterými pracuje, když tvoří hudbu a audio.

Celý první den byl zakončen předváděčkou indie a freeware her (můžete se těšit na speciální článek) a panelovou diskuzí o technologiích budoucnosti. Ale tím nic nekončilo, hned nato se šlo popíjet, povídat a pařit do klubu Jam Café s dvěma Djs a uměleckou audio-vizuální show na téma sci-fi série Duna.

Nemusím asi moc popisovat, že se mnohým v neděli vstávalo hodně těžko, ale překvapivě dorazilo stejně velké množství návštěvníků jako předešlý den. Program zase překypoval lidmi z 2K Czech, Bohemia Interactive nebo generálním partnerem Keen Software House. Únava mě začala zmáhat (druhý den jsem byl sám a nikdo mě tedy nemohl podpírat) a já si šel zapařit několik her. Za zmínku rozhodně stojí chystaná pecka Miner Wars, určitě sledovat lidičky a hrát tento kousek na třech monitorech je opravdu požitek. Pak jsem už vyzpovídal již zmíněného Dana Wentze, spolykal několik baget a šel poslouchat, poznávat a učit se nové věci.

Pak už nastalo pouhé poděkování, loučení (určitě ukáplo i pár slz), poděkování organizátorům – skvělá práce kluci! – a návrat do „štatlu“. Pokud budou podobné akce pokračovat, vůbec se nebojím o budoucnosti české tvorby a herního průmyslu.

Fotky: Káťa Jandová, Alina Shupikova a Jaroslav Wágner



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 24.11.2011


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 2 =

Drticka

Drticka | 22.05.18 v 10:31

nebylá jsem tám škoda

phanka

phanka | 15.04.15 v 14:57

mohla to být super akce

Twister | 30.11.11 v 14:25

To Gabriel: Šance ještě bude (snad) v podobě Game Access v Brně. Organizátoři prý pilně dělají na přípravách.

Gabriel | 30.11.11 v 12:59

Příští rok se přijdu také podívat, nikdy jsem o akci neslyšel, ale vypadá to skvěle!


naše databáze obsahuje: 26 945 her

Sponzoři ligy

inzerce