článek

Casual Connect Hamburg

Casual Connect Hamburg

Jednou ročně se v kongresovém centru v Hamburgu koná akce gigantických rozměrů jménem Casual Connect. Akce, která vítá různé experty z branže casual a social her, akce která trvá dlouhé a vyčerpávající 3 dny, plné přednášek, všemožných akcí a spousty příležitostí a my jsme tam byli.


Tento typ konference se sice ještě odehrává v Kyjevě a Seattlu, ale Hamburg je považován za celoevropskou záležitost, a že to bylo opravdu poznat.



Na tuto akci se není lehké dostat, tedy pokud nemáte na vstupné v ceně 350 – 500 Euro. Jelikož jsme ovšem dostali novinářský vstup a povolení kamkoliv chodit, pak jedinou překážkou byla vzdálenost, kterou jsme ovšem bravurně urazili v autě za sedm hodin z Prahy. 





Bohužel jsme nestíhali první den, který sliboval převážně různé informace o webových hrách, ale to nic neměnilo na tom, že další dva dny byly naplněny k prasknutí věcmi, které by si zasloužily vlastní články (a které pro vás již samozřejmě v zákulisí připravujeme!). Od prvního pohledu nám bylo jasné, že akce nepřilákala příliš mnoho novinářů, a tak, jakmile se někdo dozvěděl naši pravou identitu, jsme začali být zavaleni různými vizitkami a informacemi. Již první setkání s několika českými výrobci her, mezi nimi i starým dobrým Martinem Procházkou z Hammerware nebo Jakubem Svobodou zastupujícím Falanxiu a jejich kruhy pod očima nám napovědělo, jak dlouhé dny a delší večírky nás čekají. 





Ani jsme se nestihli pořádně rozhlédnout, kde kdo má jaký stánek a spěchali jsme na první přednášky, které byly většinou kontinuálně každou hodinu ve dvou velkých přednáškových halách. Různé proslovy, ukázky z vývoje nebo pouze diskuze byly střídavě zajímavé nebo někdy i nudné, jelikož většinou záleželo na informační hodnotě, které jsme si z oné hodiny mohli odnést. Z několika zajímavých vám ještě napíšeme i článek a nebude chybět i zajímavý rozhovor, ale nyní se pojďme podívat na několik kousků, které nás zaujaly.





Joe Danger – Sean Murray



V této části, která nás zastihla čerstvá, jsem se těšil na zajímavosti vývoje této PS hry, ale dostalo se i na porovnání různých konzolových trhů. Podle toho co jsem měl možnost je nejlepší návratnost průměrně hrané a stahované hry na Xbox trhu, ale nejhorší (přímo ztrátová) je na iPhone marketu. Dále přednášející Sean Murray (člen týmu vyvíjejícího hru Joe Danger) mírně nabádal se vyhýbat Publisherům a upřímně řečeno nebyl jediný.



Making Publishers Obsolete – Jens Begermann



Tomuto tématu se nejspíše bude věnovat ještě jeden článek a rozhovor s Jensem Begermannem, který byl asi nejlepší přednášející. Jeho názory, porovnávání a vlastní zkušenost, přesvědčila většinu posluchačů, že vydavatelé již začínají být zastaralou věcí a nastínil, že výrobci a vydavatelé se spojí do nového pojmu Game Creators. Hned po tomto bloku se konala oponující hodina, kde vystoupili zástupci různých vydavatelství, ale upřímně řečeno jejich diskuze a výstup moc nenadchl. 





HTML 5 for Game Developers – Malte Ubl



Na tuto přednášku se šel podívat Hynek, podle jeho slov je jasné, že HTML 5 je budoucnost a bude velmi významným konkurentem technologii Flash od Adobe. A to nejen proto, že vývoj HTML 5 podporuje velmi významně Google. V "pětce" se můžete těšit na moc pěkné hry, podpora 3D je velmi solidní! V současné době je tato technologie podporována plně pouze prohlížečem Chrome, ale nebude dlouho trvat, a bude všude. Současný CEO Microsoftu se vyjádřil, že Internet Explorer bude podporovat HTML 5. Toto jsou důležité informace nejen pro vás hráče, ale i pro nás, team Freegame - budeme pracovat na tom, abyste si tyto hry mohli také pohodlně zahrát.



The Best of Global Game Jam – Vlad Micu



Jednoznačný adept na speciální článek. Jestli si vzpomínáte na Prague Game Jam, tak zde byly představeny různé nejlepší hry ze stejné akce, akorát z celého světa. Výborná ukázka mladých tvůrců. 





Making Games for the Toughest Critics – Martine Spaans



Podle Martine Spaans je ten nejtvrdší kritik dítě/mladiství ve věku 8 – 12 let. Krom různých trendů a typů her, které tito hráči vyhledávají, jsme se dozvěděli i takovou maličkost, jakou je dopad mobilů, hlavně touch a všemožných padů. Hráči nedokážou například reagovat na pobídku, že mají stisknout mezerník, místo toho se snaží kliknout přímo na nápis a pohnou se dál, až když jim je vše vysvětleno. To opravdu naznačuje, jak prvky ovládání vytváří novou hráčskou základnu.





Tohle je pouze stručný výpis všeho možného co se na akci dělo. Krom vypitých litrů a litrů kávy, bylo možno i pozřít mnoho různých pokrmů, které se podávaly v době oběda a večeře. Nechyběla ani osvěžující párty, která už započala v Kongresovém centru a pokračovala do ranních hodin v elegantním klubu (který nám trvalo hodinu najít). Nechybělo ani velmi výborné setkání s tvůrci hry Continuity Stefanem Mikaelssonem a Eliasem Holmlidem (hudba). Oba jsou ze Švédska a požádali nás o zahrání Continuity 2, což se ukázalo jako neskutečné návyková záležitost. 







Jak jsem už naznačil, můžete se těšit ještě na několik zajímavých článků a jeden rozhovor, takže Stay Tunned.  







Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 14.02.2011


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

phanka

phanka | 16.04.15 v 14:54

asi zajimavá akce


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce