Magazín - Články - Tvorba a vývoj

Tipy na vedení projektů od Joshe Sawyerse

Tipy na vedení projektů od Joshe Sawyerse

Tvorba a vývoj

Věnujete se developingu z pozice lídra nějakého OPRAVDU VELKÉHO projektu? Možná vám přijde vhod trocha rad a inspirace od profíků - v tomto případě od Joshe Sawyerse, který se podílel hned na několika AAA projektech firem jako Black Isle Studios, Midway San Diego či aktuálně Obsidian Ent.

více

Jak se dělá hra: Game-design

Jak se dělá hra: Game-design

Tvorba a vývoj

V minulém díle našeho článku o gamedesignu jsme si řekli, že gamedesign je procesem, během kterého vzniká náplň a pravidla konkrétní hry. Dnes se podíváme na to, jak konkrétně gamedesign vzniká a jak to vypadá potom v praxi. Nezapomeneme si vyjmenovat příklady, jak by taková správně navržená hra měla vypadat.

více

Jak se dělá hra...

Jak se dělá hra...

Tvorba a vývoj

V novém seriálu vám podrobněji přiblížíme něco o tom, jak se pracuje v týmu, jak se dělají návrhy her a také jaké nástroje k tvorbě her použít. Dozvíte se nejen zajímavé informace z oblasti Game Designu, ale také názory lidí, kteří se kolem tvorby freeware her točí.

více

Udělej si vlastní hru – VII. část

Udělej si vlastní hru – VII. část

Tvorba a vývoj

S mírným zpožděním vám přinášíme další díl našeho seriálu z cyklu, v redaktorské hantýrce nazvaného "urob si sám". :) Tentokrát se bude jednat o díl poslední se zaměřením na zvuky.

více

Udělej si vlastní hru – VI. část

Udělej si vlastní hru – VI. část

Tvorba a vývoj

S železnou pravidelností vám opět přinášíme další díl našeho seriálu o tvorbě her, kde si velice jednoduchou cestou poposujeme způsob, jakým si může každý zkusit vytvořit svou hratelnou hříčku. Dnes si povíme něco o praktické implementaci výbuchu a nezapomeneme ani na případné kolize.

více

Udělej si vlastní hru – V. část

Udělej si vlastní hru – V. část

Tvorba a vývoj

Je neděle a tedy opět čas na náš pravidelný seriál. V tomto pokračování nás čeká problematika typicky bombermanovská - samotné bomby a jejich exploze. Téma je to docela rozsáhlé, pojďme se tedy na něj podívat...

více

Udělej si vlastní hru – IV. část

Udělej si vlastní hru – IV. část

Tvorba a vývoj

Vývoj naší gamesky pokračuje velice dobře. Na dokončení si sice ještě nějaký ten týden počkáme, ovšem dnes se podíváme na jednu z nejdůležitějších součástí hry, bez které by téměř žádný titul neměl ten správný šmrnc. Ptáte se o čem bude řeč? V tom případě bez obav nahlédněte do našeho článku.

více

Udělej si vlastní hru – III. část

Udělej si vlastní hru – III. část

Tvorba a vývoj

Týden opět uběhl a to znamená, že je připraveno další pokračování našeho seriálu. Tentokrát se podíváme na vykreslení herní postavičky (to bude téměř stejné jako v minulém díle) a na ovládání jejího pohybu. Více prozradí ale až náš článek.

více

Udělej si vlastní hru – II. část

Udělej si vlastní hru – II. část

Tvorba a vývoj

Vítejte u dalšího pokračování seriálu o tvorbě hry. Dnešní díl věnujeme zpočátku inicializaci grafického rozhraní a pak se budeme věnovat již záležitosti čistě herní - načtení a vykreslení herního bludiště. Více prozradí ale až náš článek

více

Udělej si vlastní hru – I. část

Udělej si vlastní hru – I. část

Tvorba a vývoj

Vítám všechny zájemce u dalšího dílu našeho malého seriálu o tvorbě počítačové hry. Minule jsme si shrnuli základní vlastnosti, které bude náš finální výtvor mít, dnes se již pustíme do samotné implementace.

více