článek

První dojmy z akční MMO Heroes & Generals

První dojmy z akční MMO Heroes & Generals

Heroes & Generals láká ve svých promo textech a videích na parádní válečnou podívanou, kde každý má svou roli a všichni musí spolupracovat, aby bylo dosaženo cílů. Kombinací akce a strategie se hráči budou cítit jako v opravdové válce. Inu, tak tohle jsme museli vyzkoušet, i když je hra pouze v early access přístupu. Pokud přesně netušíte, co je Early Access, nejedná se o hotovou hru, ani třeba o Open Betu. Autoři dávají možnost si hru koupit (v tomto případě je vše F2P) s varováním, že se nejedná o hotový počin a ani o nějakou přesně stabilní verzi, jak tomu bývá v betách. Proto toto není recenze, ale spíše pocity o hře. A ty jsou velmi rozporuplné.

Heroes & Generals z vás udělá kariéristu na straně spojenců, nebo německých jednotek. Začínáte jako obyčejný pěšák a postupně se vypracováváte na řidiče, velitele tanku, letce, výsadkáře a ostřelovače. Tedy musíte si projít několika bitvami, abyste nabrali zkušenosti, peníze a tím pádem i zbraně. Rozhodně je člověk nadšený, když vidí, jaké možnosti skýtá onen „skill tree“ a rozhodně to hráče motivuje ke hře a snažení se v postupu.

Jakmile se chce člověk vrhnout do víru bitev, může si vybrat z náhodné mise, nebo se účastnit vybraných bojů. Dojde dokonce i na válečné zóny Evropy, pro ty ale musíte něco splnit (většinou úroveň). No a pak se vše točí kolem dobývání checkpointů, jejich bránění, získávání bodů za udržení území, přičemž samotný počet zářezů na pažbě až tak nerozhoduje. Tvůrci opravdu jdou cestou, že pouze efektivní spolupráce a taktika vyhrává hry. Zatím dobré ne?

To se ale změní, Heroes & Generals má jeden problém. Vlastně více problémů. Prvním z nich je, že nevíte, jestli hrajete MMOFPS, World of Tanks, nebo War Thunder, protože se Heroes & Generals snaží přiblížit všem těmto žánrům. A to je špatně. Kdyby si člověk chtěl zahrát jednu z nich, tak prostě Heroes & Generals nehraje. Pokud se dostanete k tanku nebo letadlu, tak vás čeká překvapení, jak arkádovitě mohou takové stroje vypadat a pohybovat se. Co je horší, spojenci jsou v tomto případě neskutečně v nevýhodě, mají slabší tanky a moje nadšení z prvního letadla rychle ochablo, když bylo méně pohyblivé než německý stroj, takže vzdušné bitvy většinou trvaly 10 sekund, protože jste se za nepřítele nemohli nikdy dostat. Spam tanků je také docela sranda. To se jedná o momenty, kdy se na poli objeví 12 tanků z 16 hráčů na každé straně? To se spíše koukáte a počítáte sekundy, než budete zasaženi. Ano matchmaking také zatím nefunguje.

Ale zpět k těm příjemným věcem. Bitevní pole jsou obrovská, rozdělená na několik sektorů, většinou různorodá (vesnice, města, pole, kopce) a pro různorodou armádu poskytují ohromné množství taktizování. Použil jsem slovo "různorodá" a ne "obrovská" z dobrého důvodu (a zase do negativ). Nikdy jsem se nesetkal s bitvami, kde by bylo více jako 20 na 20 hráčů. Což v případě map, které mají i několik kilometrů čtverečních, vůbec nefunguje. Co se většinou stane je, že se hráči sběhnou k nejbližší akci a tím to hasne. Pokud máte v sobě velitelskou krev, kdy vezmete těch několik nejlepších vojáků a vydáte se obloukem obklíčit nepřítele nebo jim za zády sebrat checkpoint, tak hodně štěstí, většinou budete celou skupinu tvořit sami.

Dalším problémem je neuvěřitelná zabugovanost. Nejčastější případ byl moment, kdy jedete na kole (takový příjemný urychlovač pohybu po mapě). Když se dostanete na místo svého cíle, je sesednutí taková ruleta. V mnoha a mnoha případech nastala situace, kdy jsem vyletěl 20 metrů vysoko a dopad jsem přirozeně nepřežil. Stalo se to tolikrát, že jízda na kole v normálním životě začíná být docela adrenalin. Hra je arkádou, ale bugy z ní činí arkádovitou arkádu. No, nevím, co bych ještě vyjmenoval, nejspíše systém P2W, kdy se k těm nejlepším věcičkám dostanete pouze skrze mikrotransakce. Věčně mlhou zahalené mapy (nedá se létat), hra nevypadá vůbec jako na prezentovaných obrázcích. Některé bitvy mohou trvat klidně i hodinu atd.

Heroes & Generals se zatím prostě nedá hodnotit a upřímně řečeno by hře slušela nálepka alpha nebo Closed Beta testování. Mám pocit, že autoři hru hodili do Early Access velmi předčasně. Čeká je příliš mnoho práce, balancování, vychytání bugů a hlavně čtení názorů samotných hráčů, kteří rozhodně nejsou moc spokojení. Hru budeme sledovat dál, a pokud se někdy dostane oficiálně do finální podoby, pak se těšte i na recenzi. Ale to nejspíše chvilku potrvá...

Obrázky ze hry jsou bohužel pouze z oficiálních stránek, screeny mi prostě z bitev nešly vzít.



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 16.08.2014


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 2 =

blaaha | 21.01.17 v 23:12

Trapné

blaaha | 21.01.17 v 23:11

Trapně proamericky a prorusky udělané, doufám, že tvůrcům vyzdechají rodiny.

3K171

3K171 | 20.12.15 v 08:33

super velmy dobre to vizera

pepah14

pepah14 | 16.09.15 v 18:51

taky myslím

happy157

happy157 | 08.04.15 v 20:08

možná, až se vychytají chyby

phanka

phanka | 07.04.15 v 20:26

:-( to mě asi nechytne

elf

elf | 04.02.15 v 19:49

je to mišmaš, WoT je lepší


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce