článek

Preview Dostihy 2005

Preview Dostihy 2005

Jistě znáte klasickou stolní hru Dostihy a sázky. Popravdě neznám nikoho, kdo by ji nehrál a koho by nezaujala. O to podivnější bylo vakuum v PC světě, kde se tahle hra své předělávky ne a ne dočkat. Jenže to se změnilo. Dostihy 2005 jsou pár týdnů před dokončením a my vám přinášíme preview vycházející z poslední vývojové verze!

Emoce, pocity člověka, který má peněz tolik, že mu nedělá problém skoupit nejdražší dostihovou stáj a vsadit na ni veškeré dostihy. Nebo také trpícího chudáka, který se stará o pár předražených nevýkonných klisniček a za své peníze si nemůže dát ani kafe u žokejského baru. Odpor při spolčování bohatších protihráčů, kteří vás chtějí ještě více odrbat, nebo pocit nedotknutelnosti při uzavření skvělé dohody proti chudším soupeřům tak, abyste je dokonale zničili. Tak i to jsou ty pocity, které mnozí z nás zažívali při hraní Dostihů a sázek, tedy deskové hry, k němuž je zapotřebí mnoho místa na stole. Poněvadž jde o velmi populární dílo, bylo minimálně s podivem, že se jej dosud nikdo nepokusil převést do počítačové podoby. Ano, to bylo. Ale už je jinak. Objevil se totiž člověk, který si tento jistě ne zrovna jednoduchý úkol vzal na svá bedra. O něm ale až později v rozhovoru, který jsme pro vás přichystali jako součást tohoto preview. Nyní se podívejme na to, co nás bude čekat ve finální verzi hry. Měli jsme totiž možnost otestovat si poslední vývojovou verzi gamesy, která se velmi blíží svému vydání!




Jako první nás uvítalo jednoduché, přehledné a vkusné menu, které svou střízlivostí určitě zaplašilo obavy z možné rádobybombastičnosti, jíž by se snad leckterý autor free her při zpracovávání tak populárního a známého tématu vyhýbal těžko. Ale menu je přece jen to nejmenší. Mnohem důležitější jsou dojmy ze samotné hry. A rovnou řeknu, že ač teprve de facto vývojová fáze, působí už velmi dobře, byť není ještě dotažená do úplného konce, na to, aby odstranil dětské choroby, má ale ještě autor čas.









Nikdo asi nebude překvapen herním systémem ani hlavní obrazovkou, na níž se odvíjí ona dramata, o nichž jsem psal na začátku. Vše totiž naprosto odpovídá pravidlům, která jsou stanovena k deskové variantě. V tu chvíli už začíná hlavní dostih. Zvolíte si, kolik konkurentů chcete mít a kým mají být ovládáni. Maximální počet všech hráčů je 4, všichni mohou být řízeni člověkem, můžete si ale klidně nastavit mix ze dvou lidských a dvou počítačových žokejů. Ve finální verzi bude také implementována možnost zahrát si po netu, což je určitě velký příslib ještě větší zábavy. Potom už se ale skutečně rozbíhá vše ve známých intencích. Kdo hrál, ten ví, kdo nehrál, ten pozná! Hodíte kostkou, v tomto případě jen tou virtuální, a figurkou se posunete o příslušnou hodnotu. Může nastat několik variant vývoje podle toho, na jaké pole vstoupíte. Buď to je políčko s nějakým koněm, který je součástí určité stáje (odlišeny barevně), pak můžete toho koně koupit, samozřejmě za předpokladu, že už ho nekoupil jiný hráč. Když zkompletujete všechny členy určité stáje, můžete pro ně zakoupit tzv. dostihy, které mají podobu žetonků a ty zvyšují cenu vašich koní. Pakliže na takové políčko vstoupí soupeř, bude muset platit podstatně vyšší částku, než když vstoupí na koně bez dostihu. Takové platbě se říká zisk z dostihu, její cena je ale různá pro každého koně a najdete ji na kartičce, kterou dostanete jako v deskové verzi při koupi (a samozřejmě si ji můžete prohlédnout i předtím). Vstoupit můžete ale i na pole trenér, jehož si můžete také koupit; ve hře jsou 4 trenéři, kolik jich máte, tolik tisíc platí soupeř, když na jednoho z vámi drženého stoupne. Za zmínku ale stojí políčka finance a náhoda, při vstupu na ně dostanete nějaký speciální úkol, nebo finanční příkaz, buď nějaký zisk, nebo také pořádná pokuta.










Po pár kolech se začne věc vyjasňovat, krystalizuje rozdělení hracího pole, jednoduše řečeno, kdo zamešká úvod, bude ztrátu dohánět velmi složitě. Nakonec ale zjistíte, že není to hlavní mít co nejvíce koní, ale mít co nejvíce výdělečných koní. Ale to už je otázka konečné hry. Jak to ale vypadá nyní? Rozhodně velmi slibně. Co nyní ještě chybí, je zvuková stránka věci. Doprovodná melodie, pokud bude vhodně zvolená, může rozhodně dotvořit atmosféru, jak jsme ale měli možnost už několikrát zjistit, dá se jí také mnoho pokazit. Věřím ale, že k ničemu takovému nedojde. Grafiku si můžete prohlédnout na přiložených screenech, myslím, že je taková, jakou bychom čekali- a snad i chtěli. Působí přehledně a je určitě k dobru věci, že se autor nepouštěl do nějakých experimentů. Poslední otázka je jasná. Kdy to vyjde? Na to jsem se zeptal autora, Martina Mikooše, v rozhovoru, který si nyní můžete přečíst.




Ahoj, nejdříve mám obligátní otázku, mohl bys představit sebe a svojí tvorbu?



Jmenuju se Martin Mikloš, pod přezdívkou Jelzin pracuji v nezávislém vývojářském teamu, nazvaném Nextcorp software. Mám za sebou několik her, v současné době pracuju na PC verzi stolní hry "Dostihy a sázky". Taky se zabývám tvorbou webových prezentací, jelikož peníze jsou taky fajn...



Práce v nezávislém týmu- je vás tam víc, nebo jsi sám?


Opravdu rád bych svůj team podrobně popsal, ale v teamu jsem sám...


Dostihy a sázky nejsou tvým prvním projektem- kdy jsi s tvorbou her začínal a proč?


Mou první hru jsem vydal skoro přesně před 4 roky. Už delší dobu jsem dělal internetové stránky, ale dělat hry byla mnohem větší výzva. Tak jsem to zkusil.


Pracoval jsi hned v programovacích jazycích, nebo jsi začínal v již připraveném prostředí jako např. v Game Makeru?


Nejprve jsem začínal na HTML, Javascriptu a PHP. Mé první hry jsem dělal ve skvělém nástroji 'Petr' od Gemtree Software. Dostihy už ale dělám v Delphi.









Jak jsi vlastně přišel na nápad vytvořit PC verzi té známé deskové hry?




To bylo jednoho večera před spaním. Neměl jsem žádný rozpracovaný projekt a já nevěděl na čem pracovat. Pak jsem na skříni zahlédl krabici Dostihů a sázek




Patříš ke skalním fanouškům Dostihů a sázek?



Samozřejmě! Vždy když ji hrajeme tak prohrávám :o)



Tak to jsme na tom podobně. :-)) Ale asi to nebylo jen tak začít tuhle hru zpracovávat. Nebo ano?




Naopak, bylo to 'jen tak'. Těžší část je vytrvat a hru dodělat.



Jak dlouho už na projektu pracuješ?



Začal jsem minulý rok v květnu, takže cca. rok a půl.



Měl jsi někdy krize typu:"Kašlu na to," případně kdy?



Nevzpomínám na žádný takový konkrétní případ, nikdy jsem o přerušení vývoje vážně neuvažoval. Občas hlavou samozřejmě problesknou určité pochybnosti, ale když vidím, že se na to opravdu někdo těší, tak mi to dodá chuť a sílu do další práce.



Teď už hra vypadá hodně k světu. Co bylo nejtěžší zpracovat?



Měl jsem problémy s herním systémem, ve kterém byly díry a chyby. Taky dělat hru po internetu bylo (je) dost o nervy.



Kolik práce si myslíš, že na hře ještě zbývá a kdy by mohla být vypuštěna finální verze, protože napětí fanoušků vzrůstá? :-)




Je potřeba opravit pár chybek v internetové hře a dodělat hru proti počítači. Chybí možnost několika nastavení hry. Chybí hudba a intro. A takové standardní dokončovací a dolaďovací práce. Věřím že o Vánočních prázdninách už budou hráči pařit...



To by bylo fajn! Máš už ty sám v hlavě další projekt, který bys chtěl realizovat?



Ne. Blíží se maturita a přijímačky na VŠ. Taky se chci naučit programovat v C++. Vzhledem k tomu se na nějakou dobu zaměřím spíš na menší hry.




To je pochopitelné, škola je ve čtvrťáku děs (právě to taky prožívám). Na závěr také obligátní otázka- je něco, co bys chtěl vzkázat našim čtenářům?




Zdravím všechny čtenáře Freegame! Doufám že se vám budou Dostihy líbit! Určitě mrkněte na homepage dostihů, a nebojte se mi říct kritiku nebo chválu. Jsem rád za každou reakci!




Andrew

autor
/ Andrew

Publikováno: 26.10.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 3 =

aarst | 12.05.07 v 08:17

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:59

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 12.05.07 v 00:58

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 11.05.07 v 23:35

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 11.05.07 v 23:33

higuys!What yourblog powered by?

aarst | 11.05.07 v 23:30

higuys!What yourblog powered by?

Hillary | 10.02.07 v 18:26

http://hotteensdot.com/america-fashions-mall-teenage.html

Mikloss | 26.12.05 v 21:42

je dobrej ale hlavně jsem rád za tu hru paříme s kámošem deně

Petr | 18.12.05 v 08:43

Preview Dostihy 2005

Ondřej Szalonnás | 29.10.05 v 20:39

Jestli jo, tak proč se s náma o to nepodělíš např. linkem?

Danuska | 29.10.05 v 19:28

No nevim,teda znam lepsi!


naše databáze obsahuje: 26 939 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce