článek
Preview: DeMorte
Najít tu správnou inspiraci pro stanovení vašeho image, vašeho profilu, podle kterého by vás hráči znali, obdivovali a respektovali, není věcí nejlehčí a jen málokomu se to podaří. O to více si ho pak ale vážíme a rádi hrajeme jeho hry. Těch však bohužel nebývá nejvíce, což je případ většiny úspěšných vývojářských týmů jako jsou např. NiHiLiS. O to více se však o připravovaných hrách mluví a naše očekávání přechází do fáze šílenství, kdy bez nich jen slepě klikáme myší a hledáme si jinou zábavu. Málo her způsobuje hned několik základních faktorů, ze kterých je nejhorší asi lenost, ale tu nebudu příliš rozebírat, neboť je to už dávno, co jsem jí sám kompletně podlehl :) Mimo to však malou produktivitu vývojářů způsobuje také počet lidí v týmu, což je i případ NiHiLiS. V tomto týmu pracuje pouze jeden člověk s malou výpomocí, která se však příliš netýká tvorby her.
Dost povídání. Pojďme si trochu představit díla NiHiLiS, neboť věřím, že ti co se rádi bojí a okusili již strach Mrtvého města, se rádi seznámí s jejím autorem. Prvním dílem byla hra TeTriks, se kterou mezi elitu neprorazil, ale asi ani pomocí této hry neplánoval. Druhé dílo – Mrtvé město už bylo o něčem jiném a Narco se s ním dostal mezi českou freeware vývojářskou elitu a zároveň trochu oživil stojaté vody českých freeware adventur.
DeMorte
Nacházím se na místě, kde prázdno a smutek je jediné, na co můžete myslet. U vody stojí muž, jehož mysl sžírá tajemství, problém nebo deprese, s níž se nemůže smířit. Absolutní ticho je rušeno pouze dopadajícími kapkami deště, které lemují celé okolí a zalévají osamělého muže, který se vydává směrem ke starému domu. V něm však nečeká nic jiného než prázdno, ale také něco, co Narco ještě nedořešil. :)
Tak nějak bych si já představoval příběh hry a závidím Narcovi možnost, že si s ním může tak pohrát. Čas ho nijak netíží, datum hry je totiž neurčité stejně jako její vznik. Ale myslím, že by byla škoda nevyužít tak zajímavého díla, jehož kořeny už byly položeny. O hře je známo, že sestavena ve Wintermute Enginu a lokace jsou krásně renderovány v 3D Studiu a pohyb je 3D. Co chtít více. Navíc je plánováno nadabování všech důležitých rozhovorů, což hře dodá ještě hororovější atmosféru, pokud autor hry využije dobrých hlasů (takový chraplák ala Max Payne by se pro hlavního hrdinu určitě hodil. :)
Co je však podstatnější je inspirace. Zde si Narco našel dva mistry ve svém oboru. Howarda Phillipse Lovecrafta a S. Kinga. Pokud jste tyto dvě jména doposud neslyšeli, o hororu toho asi moc nevíte a nebo jste nehráli žádnou z horových adventur, která používala příběhy těchto autorů. Co říci závěrem. Hra vypadá hodně dobře, ale můžeme jen doufat, že se autor nenechá pohltit leností :) nebo nebude ovlivněn nějakým horším problémem a bude mít čas a síly na dokončení této hry...
Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach, a nejstarším a nejsilnějším druhem strachu je strach z neznáma. O těchto faktech může zapochybovat jen málokterý psycholog, a jejich nesporná pravda musí být navěky důkazem o opravdovosti a vážnosti nadpřirozeného hrůzostrašného příběhu jakožto literárního druhu. Jsou proti němu pozdviženy všechny zbraně materialistické sofistiky, doprovázející běžné emoce a jevy okolního světa, i naivně tupého idealismu, odsuzujícího estetické motivy a volajícího po didaktické literatuře, která by "povznesla" čtenáře na patřičný stupeň falešného optimismu. Avšak přes všechnu tuto opozici nadpřirozený příběh přežil, rozvíjel se a dosáhl značného stupně dokonalosti. Je založen na hlubokém a elementárním principu, jehož působení, byť není univerzální, musí být v myslích lidí obdařených potřebnou dávkou vnímavosti pronikavé a dlouhodobé.
H. P. Lovecraft
autor
/ Blister
Publikováno: 26.03.2005
další články této kategorie
diskuze
mikina | 27.03.05 v 10:54
cau este som tadi nebol tak idem kuknut zatim cau
Jakub | 26.03.05 v 10:04
Ujde , nevi nekdo kdy bude ke stazeni ?