článek

Ohlédnutí za letošním ročníkem Game Jam

Ohlédnutí za letošním ročníkem Game Jam

Nějak nám ty roky utíkají, co? Člověk se ani pořádně nevzpamatoval z minulé zimy a zase obléká tlustý kabát. Stejný pocit přišel s novým ročníkem fenoménu Game Jam.
Už zase? Vždyť byl před pár týdny. Ale je to opravdu tak, místo Game Jam Prague 2012 na mě vykoukla číslovka 2013 a dostavil se pocit, jako když se těšíte na nový díl vašeho oblíbeného seriálu, s tou změnou, že se jedná o várku zajímavých her. Myšlenkou herního džemu čí marmelády je spojit vývojáře při naprosto originální akci. Vždy se sejde několik jednotlivců a skupin, aby na předem určených místech vytvořili soutěžní týmy, které budou v časovém rozpětí 48 hodin tvořit hry od naprostého základu. Příprava není prakticky možná kvůli jedné maličkosti. Téma není předem dáno. O čem hry budou a jaké téma je pro tento rok zvoleno, se soutěžící dozvědí až po zahájení celého maratonu. Poté už jede tvořivost v nonstop režimu s možností použít prakticky jakýchkoliv prostředků. Výsledky jsou vždy zajímavé, až fascinující.
Tento ročník si připravil záludné téma „tlukot srdce“, velmi nevyzpytatelné, ale také nabízející různé možnosti.

Už poněkolikáté se Game Jame Prague konalo ve školicím centru Silicon Hill. Brno bohužel zaspalo, proto byla účast třiceti lidí maximální, kterou kapacita budovy v Praze dovolila. Dohromady se dalo 7 týmu a my vám nejenom nabídneme souhrn vytvořených her, ale i krátký rozhovor s jednou z účastnic.

1. místo – Detachment
Člověk by řekl, že v České republice umíme opravdu dělat zajímavé „dreamlike“ hry. Detachment jakoby vypadlo ze studia Amanita Design. Zajímavé umělecké a grafické prostředí pouště a velmi silné téma, skoro až snové jednoznačně zaujalo porotu. Zasloužené první místo.

2. místo - Keep the beat
Farmář Bob to nemá lehké. Musí zabezpečit svou farmu a zachránit milovanou manželku. Všechno, co se hýbe, je cílem, protože každé srdce, které sebere, ho udrží déle při životě. Sami autoři radí, abyste si dali pozor na vysoký tlak.

3. místo - Oh my heart!
Udržte naživu jedno monstrum, které pro svůj život potřebuje sliz. Co ale dělat, pokud se malí impové snaží tuto tekutinu ukrást? Využijte Teslovu cívku a dejte jim pár šoků, bomby také nejsou k zahození. Třetí místo vám možná zježí vlasy.

Všechny vytvořené hry najdete zde.

A teď už několik slibovaných slov s Evou Grillovou.

Ahoj, osobně se už nějaký ten pátek známe, kromě toho se s tebou mohli čtenáři setkat v článku o Dreadlocks, ale přeci jenom... můžeš se nám osobně představit a povědět, co v herní tvorbě děláš?
Jmenuju se Eva a v herní tvorbě se věnuju game designu. Samozřejmě že člověk zabrousí do dalších oblastí, jako je třeba marketing, ale design je ta hlavní. Je to práce a zároveň i koníček.

Jestli se nepletu, Game Jam 2013 byl tvůj první ročník. Co tě na tuto akci přitáhlo a jaké jsou tvé zážitky?
Přitáhli mě kamarádi, kteří se účastní pravidelně, a s nimi jsme vytvořili tým. Zážitek to byl neuvěřitelný, vydali jsme ze sebe hodně a na všemožných úrovních to fungovalo skvěle. Nehádali jsme se, spolupracovali jsme na stejném cíli. Měla jsem z toho opravdu dobrý pocit.

Vaše hra si odnesla první místo, jak se tvořilo v časovém presu, byla vůbec možnost spánku?
My jsme si načrtli, co chceme dělat v pátek večer, a potom jsme jeli od sobotního rána do neděle odpoledne. Kluci nespali vůbec, já chvíli jo a úplně to stačilo. Atmosféra byla taková, že všichni chtěli dělat co nejvíc, a to nás dost nakopávalo. A to ocenění už byla jen taková třešinka na dortu. Tedy vlastně celý dort.

Jak vnímáš Game Jam a jemu podobné akce? Jedná se o světové gigantické happeningy tvůrců a fanoušků tvorby her. Co láká tyto masy na takové sešlosti?
Pro mě to byla výzva z profesionálního hlediska a současně příležitost se bavit. Řekla bych, že takhle to bude mít většina. Vytvořit něco funkčního za tak krátkou dobu je skvělý pocit.

Chystáš se na další ročník? Nebo třeba vyhlížíš jiné, podobné akce, třeba Ludum Dare?
Určitě ano, ale vzhledem k časové a jiné náročnosti asi zůstanu jen u GGJ.

A moje osobní otřepaná otázka nakonec. Co by si vzkázala čtenářům?
Ať se přihlásí příští rok taky :).



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 01.05.2013


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 5 =

Jana-Šibravová

Jana-Šibravová | 23.02.17 v 16:44

strašně to utíká


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce