článek
V tématech:

GDS 2015 - den druhý
A co jsme si poslechli tentokrát?
Středověký šerm z první osoby od Viktora Bocana
Středověká akce Kingdom Come: Deliverance je jednou z nejočekávanějších her příštího roku. Aby také ne, za touhle hrou stojí české studio Warhorse, jenž se skládá z vývojářů, kteří se podíleli na českých klenotech jako byla například Mafie či Operace Flashpoint. Viktor Bocan je v českém rybníčku ostříleným vývojářem a v této přednášce se rozpovídal o soubojovém systému jejich chystané středověké novinky. Dozvěděli jsme se například, kolik výzkumu stojí za tím, aby souboje byly co nejrealističtější. Hon za největším napodobením skutečnosti je pro Warhorse již typický. A tak se dozvídáme, že studio dokonce najalo historičku, která spolupracuje s vývojáři. Viktor nám následně prezentuje několik krátkých videí přímo ze hry. Soubojový systém i animace vypadají naprosto náramně. Vývojářům držíme palce a tajně doufáme, že stihnou datum vydání v první polovině příštího roku.
Jak si hraje lidský mozek od doktora Koukolíka
Pro mě osobně jedna z nejlepších přednášek letošního ročníku. Organizátoři GDS si totiž na své pódium pozvali toho nejpovolanějšího z nejpovolanějších - neuropatologa Františka Koukolíka z Thomayerovy nemocnice. Ten se na hry ve své přednášce podíval opravdu velice odborně. Konkrétně povídal o tom, co se děje v našem mozku při hraní her. Nechybělo ani srovnání závislosti na hrách s kuřáky či porovnávání nejnovějších výzkumů v této oblasti. Dozvídáme se například, že prezentace násilí ve hrách není jediným prvkem podněcujícím možnou agresivitu, ale jsou jimi zejména soutěživé hry, které vyvolávají ve hráčích agresivní chování. Pevně doufáme, že toto se nebude týkat hráčů naší Freegame ligy.
Praktický game design IV. od Dana Vávry
Přednáška od Dana Vávry je každoroční tradicí. Dan se stejně jako Viktor Bocan podílí na středověkém RPG Kingdom Come a má významné slovo v týmu Warhorse. Letošní přednáška byla na rozdíl od té z loňska zaměřena hlavně na praxi. Takže jsme se dozvěděli, že v herním vývoji opravdu nejde vše tak, jak si lidé v týmu nalinkují. Warhorse si kupříkladu byli nuceni napsat vlastní program pro psaní herního příběhu a questů. Nyní zaměstnávají 6 (!) lidí, kteří jen píší questy. Domněnky se nám potvrzují a skutečně - Kingdom Come bude příběhově opravdu obrovská hra. Dan nám prezentuje, že nyní má hra přes 2200 normostran a obsahuje 70 questů. Nestačíme žasnout. Pokud všechno klapne podle plánů, Kingdom Come bude opravdu jedinečným RPG.
Verdikt?
A to je, dámy a pánové, z letošního GDS opravdu vše. Celou akci jsme si skutečně užili. Ať už na našem stánku nebo v přednáškových sálech. Rozdali jsme šest speciálních pohárů, získali jsme nové kontakty a vyslechli jsme si hned několik zajímavých přednášek, které nám pomohli nahlédnout do zákulisí herního vývoje a tvorby. Letošní ročník nastavil laťku opravdu vysoko. Takže doufáme, že příští rok bude GDS ještě větší a ještě lepší!
další články této kategorie
diskuze

NS1NO | 31.05.22 v 11:57
text příspěvku

Drticka | 23.05.18 v 13:54
nebyl jsem tám

lubkoo | 06.07.16 v 08:03
nic zaujimave pre mna

Weweka | 31.01.16 v 22:27
nuda ne?

janice11 | 16.01.16 v 09:15
Pro ty "zapálené" musí být takové akce bezvadné.

3K171 | 01.01.16 v 15:23
pre mna nezaujimave