článek

Game Jam Prague 2011 exkluzivně na Freegame
Podobně vyhraněný víkend bylo možno zažít na 170 místech po celém světě. A v čem celá akce spočívala? To vám povím za pomoci kolegy Štěpána Plachého, který se mnou nafotil a otestoval, co mohl.
O co šlo?
V první řadě to byla (a v budoucnu snad i bude) příležitost pro vývojáře her, aby předvedli své umění, nápady a kreativitu při tvorbě her. Nutno podotknout, že se jednalo o šibeniční termín dvou dnů, kdy musela být hra zhotovena a připravena k následné prezentaci před zbytkem účastníků. Jako společné téma organizátoři zvolili „vyhynutí“.
Průběh
Vhodně zvolené téma jakoby chtělo naznačit stav, v němž se aktéři po dvoudenním maratónu měli vyskytovat. Počáteční nadšení, elán a ochmatávání nástrojů pro tvorbu her, se přirozeně pomalu vytrácelo pod tíhou únavy, hladu, nedostatku nikotinu a bugy, které se sem tam vyskytly a daly vývojářům mnohdy pořádně zabrat, aby se pak ve výsledku neobjevily. Některé týmy vsadily na modlitbu, jiné chyby skutečně odstranily.
Školící centrum Silicon Hill v Praze se stalo jakousi vilou, kde se v jedné místnosti všichni snažili vytvořit co nejlepší výtvor a odnést si nějakou tu věcnou cenu. Kdo nespal, pracoval. Ti šťastnější si mohli schrupnout ve spacáku. Další jediné úkony představovaly pauza na vzduch a jídlo.
V neděli v odpoledních hodinách už byla vidět únava, vysílení a čekání na prezentace a následné vyhodnocení bylo do určité míry vysvobozením. Jestliže se během soutěže nemohl požívat alkohol, pak ty dvě láhve značkového alkoholu zmizely pěkně rychle...
48 hodin, 9 týmů, 3 stupně vítězů, a jeden dort
Po představení výtvoru každého týmu následovalo hlasování. Z tohoto tajného hlasování vzešli tři vítězové, přičemž hlavní výhra, první místo, byla opravdu sladká – dort. V té chvíli už nebylo poznat kdo s kým a v jakém týmu. Ze všech spadl stres a pozornost přirozeně vzbudil dort.
Ačkoli to vypadalo, že se i my z redakce sápeme na onen dortík, nebylo tomu tak. Jednak mě kolega Štěpán zastavil a jednak bylo potřeba shlédnout a vyzkoušet výsledky dvoudenní práce všech těch nadšených lidí. To už ale bude předmětem dalšího článku, v němž se dozvíte o všech hrách včetně dojmů z jejich hraní přímo na místě.
Pohybujete-li se i vy ve sféře vývoje her, pak rozhodně neváhejte s účastí na podobných akcích. Je to skvělá příležitost něco se naučit, získat kontakty a zkusit, jaké to je dva dny nespat.
další články této kategorie