článek


V tématech:
Game Developers Session 2013 - Jaké to bylo?

Game Developers Session 2013 - Jaké to bylo?

Možná trošku opožděně píšeme o proběhnuté Game Develoeprs Session 2013 v Praze, ale tak už to bývá, když vám po třech dnech na stole přistane hromada materiálu. Tak jaký byl vlastně víkend plný her, herních tvůrců a zajímavostí? Každý rok Game Developers Session začíná už v pátek, kdy se pořádají workshopy. Ty jsou bohužel mimo nás, spíše se jedná o praxi herního vývoje. Ale už večer jsme stáli před kavárnou Traverza, která sídlí v Národní technické Knihovně, kde se celá akce pořádala. Zde se nejenom scházeli staří známí, ale objevilo se i mnoho nových tváří. Aby ale večer nebyl pouze o konzumaci alkoholu a pochutin, byla připravena zahajovací přednáška, které jsem měl tu čest se zhostit a která představovala to (nej)lepší z freewarového světa. Zaměřil jsem se hlavně na open-source hry, které živí komunity, a z každého žánru jsem vybral to nejzajímavější. Nejspíše se dočkáte i článku, abyste nebyli ochuzeni. Hned ten večer jsem se setkal s naším milovaným Hynkem a Markem, který je šéfredaktor herních stránek BattleForce.cz. Většinu víkendu jsem s ním strávil v bohaté diskuzi o hrách obecně.

Celý víkend byl rozdělen na dva přednáškové dny, které nabízely širokou škálu zajímavostí, ať už pro laiky, nebo profesionály oboru. Abych ale jenom nebásnil, musím přiznat, že mě sobota až tak moc nenadchla. Těšil jsem se na několik přednášek, třeba Mats-Olov Eriksson z King.com se hodinku věnoval analyzování dat jejich milionů uživatelů, ale očekávání nebylo zcela splněno. Ne všechno ale bylo špatně. Dan Vávra z Warhorse Studios měl opět zajímavou přednášku o designu a v některých hodinách se hojně mluvilo o indie hrách, kterým byl věnován opravdu velký prostor. No a večer se přirozeně šlo bratřit na after-party do Jo’s Garáže.

Oproti spíše průměrné sobotě byla neděle narvaná tím nejlepším. Legendární Martin Rybka měl velmi zajímavou přednášku o digitální archeologii a opět připomenul, že jako sběratel spolupracuje s Alzou, která nabídla prostory pro vytvoření muzea se starými kousky počítačové historie. Byla představena hra Československo 38-89, ta se objeví i ve školách jako výuková hra. Nakonec jsem zašel na Allodium, tvůrce webovky Infinitum, kteří měli také velmi poutavou hodinku (nakonec se protáhla skoro na dvě) o MMO Gamedesignu. Sečteno a podtrženo vydařený to víkend.

Kromě samotných přednášek se v prostoru celé akce vyskytovalo i parádní zázemí a několik stánků, včetně Freegame, kde se návštěvníci mohli občerstvit a vyzkoušet si několik nových her nebo technologií. U Freegame stánku se soutěžilo o věcné ceny, Keen Software House zde měli svou novinku Space Engineers, zde jsem strávil opravdu dlouhou dobu, nebo Michal Červenka z Dreadlocks nabídl k vyzkoušení svou hračku Oculus Rift.
Nuda nebyla a my se zase těšíme na další ročník.

Děkujeme také za hojnou účast u našeho Freegame stánku, kde oba dny probíhala soutěž o poháry za skvělé podpory našich milých Freegejmaček. Díky! :-). Vítěze jsme zvěčnili na fotkách. Byl to skutečně boj!

Část fotek je převzata od České hry o.s. a část je z našich mobilních telefonů.



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 04.12.2013


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 1 + 2 =

Drticka

Drticka | 08.06.18 v 18:02

táky si myslim ze to je perfektni

Jana-Šibravová

Jana-Šibravová | 07.01.17 v 23:34

tak pro nadšence to je něco suprového ale pro ty co o tom nemají ponětí a nezajímají se o to tak nuda ale jinak to jsou super akce

elf

elf | 07.03.15 v 11:44

GDS jsou parádní jako vždy