článek


V tématech:
Game Developers Session 2012 - jak chutnala konference

Game Developers Session 2012 - jak chutnala konference

10. ročník Game Developers Session (GDS) je za námi a my jsme na něm strávili skvělé tři dny plné přednášek, workshopů, vyhlášení soutěže a jídla s pitím. Už značně zimní počasí oproti ostatním ročníkům nás přivítalo v Praze, kde se v Národní technické knihovně začali scházet tvůrci her, hráči, novináři nebo čistě zvědavci. Od pátku do pondělí byl program přímo nabitý.

Pátek byl především o první várce workshopů (například poodhalení tajů Photoshopu) a pro nás nesmírně zajímavým vyhlášením soutěže Otevřete oči hrou!, ve které jsem měl tu čest dělat porotce. Jestli si už nevzpomínáte na náš článek, určitě se vraťte skoro o rok zpět a připomeňte si hlavní témata (ekologie, humanitární a rozvojová problematika, lidská práva, sociální problémy, partnerské vztahy nebo život s mentálním či fyzickým postižením).

Skrz síto prvního kola a nutnost odevzdat hotová díla prošlo 9 finalistů, kteří reprezentovali svá díla. Většina tvůrců dojela na samotné vyhlášení, které nabídlo i nějaké to překvapení v pořadí.

1. místo - Dobrodružství jednoho města
Zasloužené první místo připadlo hře, kde se hráč vydává hledat ztraceného partnera. Čeká na něho adventura, ve které musí řešit nejenom jak dál pokračovat, ale i úkoly z pohledu vícero hrdinů. Ještě chybí dabing a hra může jít do světa. Hrát se dá ve vašem prohlížeči.

2. místoVyloučen
Druhé místo si odnesla zajímavě vypadající hra, kterou bych popsal jako rychlejší Limbo. „Nemocný“ člověk si prožívá různé stavy, většinou negativní, které jsou prezentovány levely, kde musí přeskakovat nicotu, vyhýbat se nepřátelům a někdy i změnit gravitaci.

3. místo – EKOBASKET
Nejekologičtější hrou je EKOBASKET. Třídění odpadu může být také fajnová zábava, hlavně když jde o body a získávání achievemntů. Snažte se trefovat čistě, stejně jako správně.

Dále byly prezentovány různé hry, které jsme už někdy potkali, ale viděli jsme i premiéry.
Za zmínění stojí naše oblíbená webovka Infinitum. Nedozvěděli jsme se moc nových věcí, ale vždy je příjemné vidět, že se na hře stále pracuje a připravuje se rozšíření na Slovensko.



Drex je nejnovější počin firmičky Dreadlocks. Po úspěchu Rune Legends je stále chuť tvořit něco nového. Drex zatím nabízí pouze teaser, ale někdy začátkem příštího roku bude nabídnuto demo.


Pak už jsme se šli posilnit na další den, zkontrolovat naše malé překvapení a den byl u konce.

Sobotní ráno/dopoledne bylo ve znamení přípravy informačních a návštěvnických stánků, jako Disney, Dreadlocks … a FreeGame, které si zajistilo hned nejlepší místo u vchodu. Infostánek byl zaveden hlavně pro návštěvníky, kteří se chtěli dozvědět něco více o tom, co děláme, co vydáváme, a že máme jedinečnou ligu o cenné výhry (byla možnost si rovnou na místě zahrát a ti nejlepší si odnášeli skvělá trika). Naše svatyně nakonec pukala ve švech a během celé konference byly všechny ceny rozebrány, prostě kde jsou vývojáři, jsou i hráči.
Během lítání mezi stánkem (u kterého stála naše výborná hosteska Klára), kávou a bagetami jsme dokonce stihli i mnohé přednášky nejenom pro herní vývojáře.

Zajímavý byl blog hned několika přednášek od herního studia Warhorse, které se zabývaly game designem, grafikou AAA her nebo enginy. To se ale vše pouze rozjíždělo, po celý víkend si člověk mohl vybrat z více než třiceti přednášek. Jak se to všechno vešlo do jednoho programu? K dispozici totiž byly hned dva sály. My jsme si nemohli nechat ujít ani povídání o sběratelských strastech a slastech Michala Rybky, který je vášnívým sběratelem starých počítačů a hardwaru celkově. Od něj jsme se také dozvěděli o zajímavém projektu Alza muzeum, kam se člověk může vydat a nahlédnout do historie, která utvářela dnešní technologie a hry.

Jaké bylo překvapení, když se k nám odpoledne připojil i kolega Dominik „Kačírek“, se kterým jsme se šli hned podívat na trochu informačně přehlcenou přednášku o typologii hráčů vedenou Ondřejem Brabcem. Hned jsme byli o něco moudřejší, když jsme zjistili, do které skupiny pařmenů vlastně spadáme.

To už se ale den začal pomalu chýlit ke konci a my jsme si začali brousit zuby na večerní afterparty v klubu Chameleon. Zde ledy kompletně roztály a všichni se dobře bavili, vyměňovali si zkušenosti a nejspíše se na tomto místě daly dohromady nejedny plány pro budoucnost, to platí i pro nás a můžu vám slíbit, že se máte na co těšit. Mimochodem, rozdrtil jsem svůj rekord v počtu her stolního fotbalu a ještě teď mě bolí ruce.

Jak může vypadat poslední den naší návštěvy po náročném večeru a noci? Rozhodně zaspáním, a to takovým, že jsem se dopotácel až k polední, kdy začínala přednáška Zuzany Kostićové, kterou jsem si prostě nemohl nechat ujít. Dále se den ubíral dalšími zajímavými momenty. Mezi jeden z hlavních bodů se počítal i výstup Lukáše Codra, který pracuje v 2K China a podělil se o své zkušenosti ze života a práce… přirozeně v Číně.

To už mi ale začal zvonit budík s upozorněním, že mi pojede autobus, a já se vydal večerní Prahou na cestu domů do Brna s myšlenkami o skvěle stráveném víkendu a nedočkavostí na další ročník. Tak ahoj za rok!

Bohužel naše fotografka nemohla dorazit, proto děkujeme za fotky pořadatelům GDS a Večerní Praze.



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 19.12.2012


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 2 =

Jana-Šibravová

Jana-Šibravová | 17.07.17 v 19:56

:-)


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce