článek

Fantasy GameBook Engine

Fantasy GameBook Engine

Chceš vytvořit svůj vlastní gamebook podle svých snů a představ a přitom neumíš programovat? A nejen nějaký obyčejný gamebook, nýbrž plný napětí, soubojů, RPG prvků a dalších super překvapení? Pak zkus FGBE! Pomocí jednoduchého skriptovacího jazyka můžeš bez znalosti programování dělat gamebooky i ty!

Tak přesně tenhle reklamní slogan dominuje na oficiálních stránkách výše uvedeného produktu. Je pravdivý? Nesnaží se vás tvůrce Jan Jirkovský nalákat na lacinou reklamu? Přesně tyhle otázky jsem si pokládal i já, a protože jsem shodou okolností věnoval Fantasy GameBook Enginu (FGBE) několik dní, rozhodl jsem se tento nástroj trochu důkladněji rozpitvat a o své pocity se s vámi náležitě podělit. V následujícím článku se tedy zaměřím na vše podstatné a veškeré dojmy se pokusím sepsat do několika následujících odstavců.



Stručné seznámení s tématem



Dnes je rychlá doba, vše se žene mílovými kroky dopředu a málokoho něco překvapí nebo zaskočí. Konkrétně u her jsme si zvykli na spoustu efektů, prvotřídní grafiku, na kvanta samostatně myslících postav a v neposlední řadě také na přítomnost síťového kódu. Samozřejmě takováto technologicky prošpikovaná gameska je trochu hardwarově náročnější. Nevěřím ale tomu, že by konkrétně tento fakt někoho odradil. Bohužel, lehce modifikovaný citát pánů Voskovce a Wericha v podobě „jeden je nahoře, druhý dole“ platí i zde. Zatímco téměř každý je nadšený ze slušného rozvoje, jsou věci, na které se pomalu zapomíná. Žel bohu mezi ně patří i textové/gamebook hry. Jistě to bude znít jako klišé, ale musím podotknout, že tyto kousky mnohdy oplývají atmosférou, o které se může mnohým graficky atraktivním titulům jen zdát. Vše záleží na schopnosti autora upoutat, což je pravděpodobně mezi těmito hříčkami nejdůležitější. Kvalita textů je tedy samozřejmostí, protože má-li si hráč užít bohatost příběhu, měl by narážet na stylisticky dobře podbarvené texty, kde je minimum nepříjemných vlivů. Minimum grafiky je pak samozřejmostí. Dobře zvládnutý textový projekt by totiž skutečně měl hráče přinutit plné vžití do děje tak, aby většina z vizualizace byla dílem jeho bohaté fantazie.








Veledůležitý je ale fakt, že není textovka jako textovka. Pominu-li slangový výraz uživatelů mobilních telefonů pro označení „esemesek“ a několik dalších specifických výrazů, můžeme do skupiny textových her zařadit jak klasické „textovky“, tak i gamebooky. Něco málo jsem už zmínil v předchozích větách, nyní bych rád své myšlenky trochu obohatil. Zabývat se ale budu pouze skupinou číslo dvě. Ta první je slušnou formou pojata v našem dřívějším článku. Bez zdlouhavých řečí si tedy položme jednu jednoduchou otázku. Co je to tedy vlastně ten gamebook? Odpověď je jednoduchá. Představte si nějaké své oblíbené literární dílo. Pokud neslouží pouze jako nějaké těžítko, jistě jste zaznamenali, že příběh je pevně daný a na vás je mu v průběhu čtení buď přijít nebo (v horším případě) nepřijít na chuť. Možná vás při hltání řádků nějaké z publikací častokrát napadlo, že byste něco změnili. Ať už byl váš nápad jakkoliv šlechetný, veškeré modifikace se mohly odehrát leda tak ve vaší fantazii. Originál je totiž originál a normální cestou, se zachováním všech autorských práv, už bohužel změnit nešel. Tohle se ale změnilo koncem devadesátých let, kdy na trh pronikly první papírové gamebooky. Hráč tak měl poprvé před sebou jistou formu knihy, kde hlavní dominantou byla možnost plně ovlivnit děj. Ten se pouze opíral o několik základních pilířů a zbytek skutečně záležel na hráči, jakou cestou se vydal. Protože vše bylo dosti nelineární, nebyl problém narazit i na několik možných konců.



S přibývající dobou se pak i tyto hry vyvíjeli, vznikaly další a další obohacující prvky. Zdánlivý vrchol pak přišel s prvním počítačovým zpracováním, u kterých se většina tvůrců snažila opravdu předvést a jak to tak bývá, objevila se řádka méně či více dobrých počinů. Protože neexistoval žádný standard, většina těchto gamesek vznikala povětšinou na koleně a každý k tomu přistupoval samozřejmě trochu po svém. Často se tito autoři snažili použít volně dostupné nástroje a jistou dobu se jevil jako ideální značkovací jazyk HyperText Markup Language neboli HTML. S přibývajícími nároky hráčů ale záhy přestal být naprosto vhodný. Průchod lokacemi v něm šel zvládnout vždy na výbornou, avšak prvky jako inventář apod. už byl trochu problém. Gamebook je v podstatě jistá forma adventury, někdy i RPG (vzniká dost her i na toto téma) a bylo skutečně třeba myslet i na další doplňkové věci. I s tímto si mnozí dobře poradili, ale bylo i dost těch, kteří takovou implementaci nezvládají úplně ideálně.









FGBE – snadná tvorba vlastního gamebooku



Sehnat editor na kupříkladu na grafickou adventuru, akční hru nebo cokoliv dalšího dnes není opravdu problém. Výjimku ale tvoří právě textové hry a gamebooky. Tohoto nedostatku si všiml veliký fanda žánru, Jan Jirkovský a po několikaměsíčním náročném vývoji vytvořil něco vskutku zajímavého – vlastní editor právě gamebooků. První verze byla dokončená přesně dne 13.12.2004 a velmi jednoduše řečeno umožnila všem zájemcům nenásilnou cestou vytvořit svůj vlastní tématický výtvor. Tam, kde klasickému HTML řešení docházel dech, se projevila síla Syslova řešení. Vesměs složitější algoritmy byly pečlivou implementací schovány hluboko „pod povrch“ celého systému a samotný vývoj tak spočívá pouze v pochopení jednoduchého skriptovacího jazyka, velice podobnému právě značkovacímu HyperText Markup Language. Máte-li tedy s HTML zkušenosti, pak pro vás bude práce s FGBE hračkou. Původně jsem zde chtěl zkusit sepsat jistou formu postupu, jakým způsobem je možné vytvořit jednoduchou gamesku, avšak po menší úvaze jsem usoudil, že to nebude potřeba.



Důvod je ten, že práce to je opravdu jednoduchá, a to hlavně díky množství opravdu kvalitní dokumentace. Svůj první počin (jednoduše pojatý) jsem osobně neměl problém vytvořit během dvou minut. Samozřejmě, můžete namítat fakt, že k vývoji a programovaní jsem už dříve přičichnul. Z mé skromné praxe ale musím zdůraznit, že ne vždy je jednoduché se zorientovat v cizím programátorském stylu. Ve FGBE ale skutečně žádný problém nebyl. Místo detailního popisu FGBE tvorby zde tedy spíše nadhodím některé problémy, které na pohled nemusí být tak patrné. Samozřejmostí je, že si ze všeho nejdříve musíte produkt stáhnout z internetu. K dispozici je ve dvou verzích, s instalátorem a bez něj (oba o velikosti 2.6 MB). Co si vyberete, bude pochopitelně záležet jen a pouze na vás. Já osobně nemám příliš v lásce instalátory, a tak jsem zvolil druhou možnost. Po rozbalení se vám vytvoří jednoduchá adresářová struktura, která později bude představovat obsah vaší hry. V této struktuře navíc najdete veškeré potřebné materiály a můžete se tak směle pustit do práce.









Samotná tvorba spočívá v nalezení důležitých souborů ve složce „data“ a jejich následné editaci. Pro tento úkon si stačí vybrat jeden z dostupných textových editorů. Zvolíte-li kvalitní PSPad, můžete počítat s dostupnými doplňky, které vám už tak jednoduché skriptování ještě více zpříjemní. Soubory vhodné k editaci mají příponu „gbs“ a vyřádit se můžete skutečně dle libosti. Výjimku tvoří akorát soubor „inicializace.gbs“. Tento soubor doporučuji při vytváření nového projektu smazat a skrz utilitu „nastaveni.exe“ pak provést jeho nové vytvoření. Obsahem jsou totiž základní herní údaje jako název titulu a autora. Dále si v něm můžete nastavit veškeré atributy a dokonce se autor zamýšlel i nad názvem měny. Výsledkem tak může být vskutku originální dílo, které si ve finále můžete dokonce zašifrovat a zabezpečit heslem, aby vám nikdo cizí nemohl práci editovat a vydávat popřípadě za svou.



Ta pravá zábava nastává ovšem s editací souboru „data.gbs“. Do něj se ukládá hlavní část projektu a zde si užijete nejvíce skriptování. Jak již ale bylo řečeno, není se skutečně čeho bát. Vše má totiž svůj jasný řád a máte-li navíc zkušenosti s HTML, už pomalu můžete (pokud jste tak již neučinili) přemýšlet nad námětem vašeho budoucího gamebooku. Vše probíhá tak, že do aktuálního souboru vkládáte tzv. TAGy. Oproti omývanému HTML mají ovšem tu výhodu, že nejsou párové a nemusí se tedy ukončovat. Přechod mezi scéneriemi pak probíhá formou hypertextového odkazování. Vše musí mít samozřejmě svou vnitřní logiku. Ještě jednou bych vás ale chtěl upozornit na jednu věc. Nemáte-li hotový kompletní příběh a promyšlené herní situace, berte skriptování ve FGBE zatím pouze jako výuku. Nemá cenu začít pracovat na gamesce, kterou jen velmi těžko dokončíte, popř. se vám to podaří, ale váš výtvor bude mít vážné vady na kráse.



Jakmile pochopíte základy, je velice jednoduché pustit se do dalších prací. Chcete vytvořit vlastní inventář? Není problém, rozevřete si soubor „predmety.gbs“ a vše si řádně upravte. U tohohle problému ovšem budete muset myslet na to, že předměty jsou součástí nejen vaší výbavy, ale tvoří celek i dalších částí. Samozřejmě tedy opět platí, že důkladným přečtením dokumentace chybu rozhodně neuděláte. Nebudete tak mít problém s naprosto ničím, ani se souboji, kde je potřeba počítat i s prvkem náhody. Myslím, že popis je dosti adekvátní. Ze své zkušenosti vím, že člověk se v určité oblasti zdokonalí a vypracuje pouze a jen vlastní praxí a celkovém přístupu, proto všem zájemcům radím jedno. Zkuste si něco malého naskriptovat a jak jsem již několikrát zmiňoval, vůbec ničeho se nebojte. Celková práce je skutečně dosti intuitivní. Ale to už se asi opakuji.



Hry vytvářené ve FGBE



Aby byla vaše motivace pro tvorbu větší, rozhodli jsme se zde prezentovat několik gamesek vytvořených (a v některých případech i dále vyvýjených) právě ve Fantasy GameBook Engine. Osobně jsem velice dlouho přemýšlel nad tím, zda-li mám vytvářet nějaké žebříčky podle kvality. Nakonec jsem jich zahrál několik a musím říci, že většina mě svou kvalitou opravdu překvapila a protože nepatřím v tomto žánru mezi žádné experty (i celkově o hry se zajímám méně, než dříve), rozhodl jsem se hry hodnotit přesně v pořadí, v jakém jsou prezentovány na stránkách FGBE. Ke každému kousku tedy zmíním několik slov a uvedu patřičný link na stažení. Vše bude u nás na serveru, a tak by neměl být s downloadem problém. Pojďme tedy rovnou na věc.



Čarodějný soumrak









Jako první gamesku zde máme titul od autora říkající si Jardar a i když se zatím jedná o nedokončenou verzi (oficiálně demo/beta verze), nutno říci že jde o produkt velice znamenitý a rozsáhlý. Žánrově se samozřejmě jedná o gamebook se značnými prvky fantasy. Příběh je dosti lineární a točí se okolo zcizeného kamene mudrců, který si nezákonně přivlastnil zlý čaroděj Kozloh. Za nevýhodu považuji hůře čitelné texty na některých pergamenech. Potěšil mě naopak sympatický společník Bonifác.. Jinak se jedná zatím o nejrozsáhlejší výtvor ve FGBE a pro kompletní dohrání počítejte zhruba ze šesti hodinami čistého herního času.



Shrnutí:








Dědic moci









Oproti předchozímu titulu je příběh Dědice moci zaměřen na temnotu. Ta postihla království jménem Erasie a existuje jen jeden muž, který tomu všemu dokáže zabránit. Tím mužem jste samozřejmě vy. Pod jménem Daniel se vydáváte na strastiplnou cestu plnou zajímavých míst. Zpočátku vše ovšem vypadá na dosti lineární klikačku. Vše se naštěstí zlepší po několik krůčcích, kdy navštívíte jedno z větších městeček. Celková délka je pak více než slušná, jen je nutno podotknout, že se jedná opět o demoverzi a tedy ne vše je v úplně ideálním stavu. Přesto jde o slušnou zábavu.



Shrnutí:









Rytier









Jak je již z názvu částečně patrné, bude se jednat o slovenský titul. To však v žádném případě nesnižuje jeho kvality. Ocitáte se v kůži Sira Sergeje, který se společně se svým zvířecím pomocníkem vydává na vskutku dobrodružnou cestu. Tu dokreslují velice znamenité kresby, a tak je titul skutečně radost hrát. Oproti předchozím dvěma kouskům můžete počítat s lehce vtipnější atmosférou. Hledáte-li ovšem kvantum soubojů či RPG prvků, budete pravděpodobně zklamání.



Shrnutí:





  • Autor: Lantis


  • Download:: Rytier


  • Status: Kompletní verze







Prokletí Alansie









Nelíbí se vám jen jedna dostupná postava? Co takhle jich zkusit rovnou pět? V dnešním titulu totiž opravdu není problém vybrat si mezi Válečníkem chaosu, Barbarským válečníkem, Elfským ninjou, Trpasličím princem a Lidským hraničářem. Každá z nich má trochu jiné vlastnosti, avšak všechny spojuje jedna věc – nemilosrdně je musíte prohnat labyrintem, kde o kvantum nástrah není rozhodně nouze. Musíte proto pečlivě zvážit, kterým kouzlům a dovednostem se naučíte (výběr je docela pestrý), abyste pak neměli zbytečné komplikace. Škoda jen, že se jedná o betaverzi a titul tak působí lehce nedodělaným dojmem. Atmosféra je přitom na velice slušné úrovni.



Shrnutí:








Taenar









Verze, kterou jsem měl na testování k dispozici, tedy 1.05 byla poměrně slušně hratelná a byl v ní jasně nastíněn příběh. Ten se ale odehrává v úplně jiném světě a jiné době, než jsme zvyklí. Můžete tak počítat s několika zajímavostmi. Bohužel vše je ale dosti krátké a dohratelné za několik málo minut. Musím také autorovi vytknout další věc. I když je příběh v pořádku a texty jsou zpracovány velice dobře, nelíbilo se mi jejich barevné rozložení. Podle mě použil autor příliš mnoho barevných kombinací, což způsobuje větší únavu při hraní vzhledem k tomu, že ne vše je úplně snadno čitelné. Jedná se ale o betaverzi, a tak si myslím, že do budoucna na tomhle tvůrce Marek Michalík ještě patřičně zapracuje.



Shrnutí:





  • Autor: Marek Michalík


  • Download:: Taenar


  • Status: betaverze







Stroj času









Následující titul mi byl příběhem nejblíže, protože je mi tématika okolo cestování časem velice blízká. Děj se točí okolo mladíka, který na počátku 20. století žil na předměstí Paříže spokojený život se svou přítelkyní. Ta ale byla jednoho dne shodou několika okolností zavražděna a protože jste ji velice miloval, rozhodl jste se ji získat zpět. Napadlo vás sestrojit stroj času a přenést se do doby, kdy vaše zesnulá partnerka ještě žila. Stroj času se vám podaří sestrojit, avšak opět díky shodě několika okolností jste přenesen do budoucnosti, přesně do roku 20354. A ani zde není pro vás bohužel situace zrovna růžová...



Shrnutí:





  • Autor: Ondra Exner


  • Download:: Stroj času


  • Status: betaverze







Nějaký hrdina








Nějaký hrdina je projekt od slovenského autora Mariana Vargovského, jenž gamesku vsadil do lehce fantasy prostředí. Vaším úkolem tedy není nic menšího, než se vypořádat se zlem a dosáhnout míru v celém širém kraji. Bohužel je titul dosti lineární, a tak je pravděpodobné, že po jisté době se k cíli dostanete všichni. Hra je ke cti autora okořeněná zajímavými kreslenými obrázky, které skvěle dokreslují tu správnou atmosféru.



Shrnutí:





  • Autor: Marian Vargovský


  • Download:: Nějaký hrdina


  • Status: Kompletní verze







Ekolog








Ekologovi jsme se podrobně věnovali v naší recenzi. Velmi stručně řečeno, jedná se o tahovou strategii (nikoliv běžný gamebook), kde se můžete stát členem jedné z organizací a vaším úkolem je dostat na vaši stranu co nejvíce příznivců a zajistit si tak dostatečný vliv. Původní verze mě upřímně trochu zaskočila svou obtížností, avšak s nasledným updatem se jednalo o příjemnou a dobře hratelnou zábavu. Mimochodem jsme s jedním z autorů projektu (Sirem Vasilem) dělali na našem serveru i rozhovor. Na hře se mimochodem velkou měrou podílel i samotný autor celého FGBE.



Shrnutí:





  • Autor: Tomáš Pfeifer + Jan Jirkovský


  • Download:: Ekolog


  • Status: Kompletní verze







Interview se Syslem, autorem FGBE



Na úplný závěr článku jsme si připravili jeden krátký rozhovor se samotným tvůrcem celého enginu, Janem Jirkovským aka Syslem. Představovat ho myslím není nějak třeba, proto jsme se rozhodli zaměřit na otázky týkající se hlavně tématu. Pojďme tedy na samotný rozhovor.



Můžeš tedy na začátek říci hlavní příčinu toho, proč ses rozhodl pustit do něčeho tak komplexního jako je projekt FGBE?



Mým vůbec prvním "hodnotným" programátorským výtvorem byla Crypta, rozsáhlý RPG gamebook. Po jejím dokončení jsem zbastlil ještě pár menších textovek a chtěl jsem tvořit Cryptu 2, nicméně z té nakonec sešlo, naučil jsem se programovat v Delphi a začal jsem pracovat na FGBE. Původně se nemělo jednat o tak velký projekt, ostatně první verze (1.00) měla být po opravách bugů také finální, nicméně díky nátlaku a podpoře příznivců FGBE jsem přidával nové a nové funkce, takže se z toho stal běh na dlouhou trať . A k přímé odpovědi na otázku: vždycky jsem měl rád papírové gamebooky a PC žánr RPG a vytvářet počítačové gamebooky byl můj sen, proto nejprve Crypta a poté FGBE, abych zjednodušil práci i ostatním.



Čím myslíš, že zrovna FGBE je zajímavý pro uživatele? Proč je podle tebe lepší než případná konkurence?



To bude právě tím, konkurence v podstatě není :-). V branži textových adventur ano, ale u gamebooků prostě není nic odpovídajícího. Lidi je na PC tvoří buď v HTML nebo používají nějaké jednoduché enginy/editory, které stejně umožňují jen pospojovat odkazy s textem a několika možnostmi otočení na další odkaz. Ale podpora skriptování, RPG elementů atd., to jsem zatím nikde neviděl. To byl také jeden z důvodů, proč jsem se pustil do FGBE - když můžou mít pořádné vývojové prostředí textovky, tak proč ne gamebooky.



A čím je FGBE zajímavé pro uživatele? Primárně asi tím, že je to obecně nejjednodušší možnost, jak vytvořit vlastní PC hru, a nejspíše jediná možnost, jak udělat RPG gamebook bez hlubších znalostí programování a tvorby vlastního enginu. Můžete udělat pár odkazů a soubojů a mít radost z hotové minihry, zároveň však lze vytvořit rozsáhlý RPG svět s volným pohybem, jak jsme toho svědky např. u Jardarova výtvoru Čarodějný soumrak.








Jak moc je v současné době početná komunita okolo tohoto nástroje?



Spousta lidí k FGBE přišla, vyzkoušela a odešla, co se stálejší komunity aktivně tvořící týče, tak má kolem deseti lidí, soudě dle zveřejněných vytvářených her a diskuzního fóra FGBE. Tohle je taková ta špička ledovce, v FGBE vytvářejí i lidé, kteří mi v životě nenapsali a na fóru se neukázali, prostě se ke nim dostalo FGBE a tak něco vytvořili. Ostatně i já se občas setkám s nějakým gamebookem v FGBE, o jehož autorovi ani vývoji jsem nevěděl.



Myslíš, že na tvorbu gamebooků musí mít člověk nějaké minimální nadání? Popř. myslíš si, že se dají tyto hry vytvářet podle nějakých striktních pravidel nebo to je spíše hodně individuální?



Minimální nadání rozhodně, na banálnosti se mě ptá spousta lidí, kteří ani neumí používat textový editor apod., je tedy potřeba určitá znalost práce na PC. Pravidla tu jsou co se týče skriptů, musí se dodržovat určitá pravidla při psaní/tvorbě jako ve všech editorech, enginech, programovacích a skriptovacích jazycích, ale ta jsou hodně jednoduchá a většinou stačí projít si tutoriál (součást dokumentace). Tvorba je individuální hodně, nicméně neustále jste omezeni tím, že nevytvoříte nic real-time s grafikou a plynulou akcí - střílečku, arkádu... Zajímavostí ale je, že krom gamebooků lze tvořit např. i tahové strategie (například Ekolog). :-)



Poslední otázka je možná očekávaná? Co chystáš do budoucna, plánuješ ještě FGBE vylepšovat (mohou tedy zájemci posílat své náměty?) a co by si chtěl vzkázat všem příznivcům a lidem, kteří se třeba rozhodují, zda-li FGBE vyzkouší?



Do budoucna chystám ještě opravu pár nedodělaností, o kterých vím, a pár vylepšení, ale ve srovnání s dosavadním vývojem toho už není mnoho. Na podněty příznivců reaguji, spoustu jich zapracuji, spoustu odmítám. Když se objeví nějaký dobrý nápad, jehož zpracování nezabere mnoho času a úsilí, určitě jej přidám, ale do větších změn se už nechystám pouštět, hlavou mi už vrtá jen jeden velký upgrade a uvidím, jestli jej nakonec zprovozním.



A co vzkázat? Jestli vás o vyzkoušení nepřesvědčil celý článek, pak vás v poslední větě asi nepřesvědčím ani já. :-)



Díky za rozhovor!



Tak a to by bylo pro dnešek vše. Doufáme, že se vám článek zamlouval a že jste si z něj něco pozitivního odnesli. U dalších textů nashledanou.



Závěrečné shrnutí










artman

autor
/ artman

Publikováno: 11.04.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 2 =

Bingos | 09.06.09 v 22:14

Fgbe je úžasný program, který nabízí téměř neomezené možnosti.
Je tak jednoduchý, že se v něm bez problémú zorientuji i já. Přímo mě to donutilo, abych si vytvořil vlastní svět i já! Sqělý počin! Fuckt mosím chválit.

marian2001 | 10.05.09 v 23:29

Hra Rytier nemá chybu. Už dlho som sa tak nenasmial.

Wewo17 | 26.08.07 v 23:46

No... ja patrim k tym co FGBE vyskusali a potom ho nechali tak. Bol som sice jeden z prvych co ho vyskusali a robil som v nom skoro dva roky ale... FGBE som si zo zaciatku oblubil pre to, lebo bolo naozaj jednoduche v nom pracovat. ked vsak prichadzali nove verzie, začalo to byt zlozitejsie. zakazdym pripudlo mnoho dalsich prikazov, ja som sa v tom uz nevedel zorientovat. nikdy som ziadnu hru vo FGBE nedokoncil, aj ked som bol pevne odhodlany. este teraz sa na mojom harddisku najde 10 - 15 rozrobených textových súborov data.gbs :) Okrem toho uz nemam tolko casu ako kedysi. Teraz sa venujem skoor pisaniu poviedok :) V kazdom pripade FGBE odporucam.

Sysel | 14.04.07 v 23:00

valkyrija: nene, žádná online hra v FGBE tvořena není, nejspíš to bude jen podobnost v herním systému nebo něčem takovém. V FGBE se dají dělat pouze běžně PC hry

valkyrija | 14.04.07 v 16:28

Koukla jsem na to jen zbezne, ale opravte me jestli se mylim!!! Ve FGBE je tvorena i on-linenova hra "Ve stinu draku" (VSD), kterou mam v oblibe. Jinak textovek by melo byt v kvalitnim zprac. vice. Resit problemy a sekat potvory muzu i bez 3D pohybujicich postavicek!!!


naše databáze obsahuje: 26 946 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce