článek


V tématech:
2014 GDS - Přelomový ročník?

2014 GDS - Přelomový ročník?

Tak a je za námi další ročník Game Developers Session (GDS) v Praze. Co říci jiného, než že to byla absolutní paráda. Prozatím rekordní návštěvnost, nové prostory, hromada sponzorů a vystavovatelů a hlavně pěkný seznam kvalitních přednášek. Kde začít? Snad možná hned v pátek, který nabídl přes den různé workshopy pro začínající i pokročilejší tvůrce her. Den byl uzavřen warm-up večírkem, kde jsem měl už klasicky (podruhé) otevírající přednášku. Jako téma bylo několik příběhů nezávislých vývojářů, kteří začínali sami (nebo s kamarádem), aby vytvořili sérii velmi kvalitních online her zdarma a po někdy lehké, někdy krkolomné cestě dosáhli i komerčního úspěchu. Pak už byly prezentace nových projektů od podobných skupin tvůrců a zbytek večera byl věnován volné zábavě. Naprosto narvané prostory místa, kde se akce konala, už nasvědčovaly tomu, že se bude jednat o rekordní ročník.

Sobota to hnedle prokázala. Poprvé se totiž GDS konalo v Městské knihovně v Praze (hlavně kvůli stále stoupajícímu zájmu), která dokáže přivítat více jak 500 lidí, aniž by o sebe zakopávali. Pro přednášky byly dva sály, přirozeně jeden větší a jeden menší. Přednášky byly včetně simultánního překladu z a do anglického jazyka! Daniel Vávra nebo Viktor Bocan z Warhorse Studios mluvili o své chystané hře Kingdom Come: Deliverance nebo jaká úskalí skrývá AI v otevřeném světě. Lukáš Macura s Markem Nepožitkem dokázali, že i mimo mobilní platformy jde získat v dnešní době úspěch. Jestli hledáte pořádnou hru na ukrácení nadcházejících zimních večerů, určitě koukněte na novinku ze Slovenska Shadows: Heretic Kingdoms, kterou představil Peter Nagy z Games Farm - stojí opravdu za to. Tvůrci Infinitum, Dex nemohli také chybět a velkým překvapením byla obrovská skupina ze slovenského studia Pixel Federation, která ukazuje, že stačí umět a i Facebookové hry mohou být hitem. Celé dva dny bylo na co zajít, ale když už se stalo, že člověka na hodinku nic nezaujalo, byly tady hlavní venkovní prostory.

Ty byly také obydlené různými vystavovateli, včetně našeho stánku s krásnými hosteskami, kde se opět hrálo o poháry. Kousek od nás byla možnost vyzkoušet chystanou cyber-punk parádu Dex, která dokonce šlapala na Ouya. Kluci z Fun 2 Robots zase nabídli vyzkoušet jejich hru Future Factory a objevili se i takové zajímavé firmy jako Lipa Learning (hry zaměřené pro děti) nebo AW Graph, který spolupracuje s Autodesk, a přímo na místě se tvořily zajímavé artworky. Obrovskou plochu obsadili právě Pixel Federation, kteří dokonce dělali svou vlastní kávu!

Zázemí bylo prostě super, stejně jako sobotní večírek. Tímto bych chtěl poděkovat organizátorům za skvěle provedenou práci a výjimečně zajímavý víkend. Berte to také jako pozvánku na další rok. GDS roste a nadšení všech těch lidí kolem a návštěvníků je úchvatné. Budeme se těšit další rok.



Twister

autor
Štěpán Plachý / Twister

Publikováno: 24.11.2014


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

Blaster27

Blaster27 | 14.07.16 v 21:49

Přelomový? :) Asi ne :)

lubkoo

lubkoo | 14.07.16 v 21:49

takoto veci ma bohvie ak nezaujimaju

3K171

3K171 | 04.12.15 v 09:36

moze byt

Laugher

Laugher | 11.06.15 v 01:18

Jo.

Janička1

Janička1 | 17.01.15 v 09:59

lidičky doufám že jste si to užili a poděkování všem kdo přispívá jakýmkoli způsobem do těchto skvělých her

UnHynek

UnHynek | 02.12.14 v 21:36

Ano

Admin

Admin | 02.12.14 v 21:31

Pěkný článek.