článek

Beneath a Steel Sky

Beneath a Steel Sky

I dnešní titul rozhodně nebude procházkou růžovou zahradou a tento návod tak jistě přijde vhod. Následující hra je druhým počinem, který do velkého Freeware světa vypustila společnost Revolution Games. Oproti prvnímu Lure of the Temptress můžete počítat s mnohem větším rozsahem a o dlouho trvající zábavu tedy rozhodně nebude nouze. Máte-li jakýkoliv problém s touhle adventurou, pak se opět bez obav můžete na následující návod spolehnout!


Společnost Revolution Games myslím není potřeba nějak zdlouhavě představovat, vše podstatné jsme si o ní řekli v naší recenzi, kde jsme si i velmi stručně představili dnešní Beneath a Steel Sky. Kvalita je opravdu znát a jak jsem již zmiňoval, laťka obtížnosti je tentokrát nastavena opravdu vysoko. Zanechme ale raději tohohle povídaní a pojďme si tento počin popsat tak důkladně, jak to jen půjde ;).




Jediné, co na začátku můžete udělat, je získat kovovou trubku (Rung). Jakmile se vám to podaří, vypáčte s ní dveře úplně vpravo. Po krátké animaci se vraťte do budovy. Počkejte, než hlídač opustí budovu a sejděte ze schodů. V místnosti vpravo pak prozkoumejte odpad v popředí a najděte zbytky robota (Robot shell), na něž použijte desku z inventáře (Circuit board). Oživíte tak robota Joeyho, s nímž si promluvte. Poté jděte do místnosti vpravo a promluvte si s mužem v ní. Vraťte se do předchozí místnosti a zkuste použít výtah uprostřed. Spustí alarm a vy neváhejte a co nejrychleji běžte opět do místnosti vpravo, kde otevřete skříňku a seberte klíč a sendvič (V případě neúspěchu celý postup opakujte). Jakmile oba předměty budete mít ve „své moci“, vraťte se do místnosti s výtahem a prozkoumejte transportního robota. Jděte si promluvit s údržbářem a poté opět navažte komunikaci se svým robo přítelem Joeym. Řekněte mu, aby opravil transportního robota. Poslechne a jakmile ho oživí, transportní robot se vydá plnit svojí práci. Po chvilce přiveze barel, který položí na výtah a ten se rozjede. V tom okamžiku neváhejte a rychle vklouzněte do výtahové šachty (Hole). V nové místnosti si prohlédněte dveře a zámek vpravo. Navažte komunikací s Joeym a řekněte mu, aby zkusil otevřít tyto dveře. Po krátké animaci prohledejte mrtvolu strážce, čímž získáte ID kartu a tmavé brýle. Poté neváhejte a opusťte místnost otevřenými dveřmi.


Jděte doprava a v další místnosti vstupte do dveří vpravo od výtahu. Narazíte na dívku, s níž si promluvte. Jakmile budete vyhozeni z místnosti, ihned se vraťte a pokračujte dále doprava, kde narazíte na muže. Mezi ozubená kola vhoďte klíč a jakmile skončí rozhovor s chlapíkem, ihned si ten klíč zase vezměte zpět. Vraťte se do místnosti vlevo a klíč použijte na demontáž robota. Poté si opět promluvte s Joeym a řekněte mu, aby si vzal nový kryt na sebe. Jděte opět do místnosti vpravo a zkuste vejít do levých dveří. Zjistíte, že je přístupná pouze robotům, proto si opět promluvte se svým společníkem a navrhněte mu, aby tam šel místo vás a počkejte, než se vrátí. Jakmile tak učiní, dvakrát si s ním promluvte a navrhněte mu, aby šel vypnout pojistky, které předtím objevil na stěně. Poslechne vás a jak se vrátí, bez problému můžete projít přes snímače a dostat se tak do skladiště. Nadzvedněte mřížku a seberte porci kytu. Po dokončení prohledávání se vypravte celkem 4x doleva, než dojdete do místnosti, kde jsou dvoje dveře. Jděte do levých z nich a uvidíte tam sedícího muže. Zkuste s ním promluvit, ale muž nebude moc sdílný. Vlevo od dveří jsou dva tlačítka. Použijte na ně klíč a Joeymu řekněte, aby stiskl pravé z nich. Jakmile tak učiní, rychle stiskněte to levé a budete-li úspěšní, po chvilce sedící muž vstane a opustí místnost.









Nyní stiskněte žluté tlačítko na levém panelu (Switch), čímž se vypne žárovka a vy ji můžete bez problémů odšroubovat (Light bulb). Na stejné místo použijte kyt (Putty). Poté opět stiskněte vypínač, čímž docílíte rozevření krytu, kde uvidíte obě páky. Pravou z nich přehoďte dolů. Nyní jděte doprava tak dlouho, dokud nenarazíte na výtah, terminál a trčící červený kabel (cable), který prozkoumejte a Joeymu řekněte, aby ho utnul. Na slot výtahu použijte vaší ID kartu a výtahem sjeďte do nižšího patra. Jako první uvidíte kus červeného kabelu, který seberte a jděte do pravých dveří. Uvidíte cestovní kancelář (Travelco). Vstupte do ní a muže za stolem požádejte o lístek. Bohužel vám nevyhoví, proto opusťte místnost a jděte celkově 2x doleva. Vstupte do zelených dveří a poté do slotu u levých dveří vložte svojí ID kartu. Otevřou se vám nové dveře. Ve velmi zajímavém pokoji odhrňte polštář (Pilow) a seberte časopis (Magazine), se kterým se vydejte zpět do cestovní kanceláře. Dejte ho chlapíkovi a konečně dostanete lístek, jenž seberte a běžte s ním za Lambem (muž v hnědém kožichu, který vás vyhodil z továrny a čas od času se přijde ukázat na patro, kde právě jste). Zajistíte si tak prohlídku továrny (pokud byste ho nenašli, počkejte u výtahu a on se určitě objeví ;). Nyní jeďte výtahem o patro výše a jděte zpět do továrny (dveře vpravo od výtahu). Vyčkejte na příchod Lamba, s nímž si promluvte a řekněte mu, že chcete vyžít jeho nabídky na prohlídku továrny.


Jakmile dojde k předčasnému ukončení exkurze, běžte doprava a promluvte si s Anitou. Dejte jí svojí ID kartu a po dokončení upgradu si s ní promluvte ještě jednou. Poté se vraťte k výtahu a sjeďte o patro níže. Nyní choďte vlevo tak dlouho, dokud nenarazíte na zavřené dveře a na projektor vpravo u nich. Ten použijte a promluvte si s hlavou ženy. Nebudete bohužel úspěšní. Požádejte tedy Joeyho, aby to zkusil on. Ke vší smůle dopadne stejně. Nevzdávejte to ale a žádejte vašeho robo přítele tak dlouho, dokud vám hologram nevyhoví a neotevře vám dveře. Jakmile se tak stane, vejděte do nich a promluvte si s doktorem. Po ukončení rozhovoru si s ním promluvte znovu a to zkoušejte tak dlouho, dokud vám do hlavy neimplantuje implantát. Poté si s ním promluvte znovu a on vás pošle ke svému kamarádovi. Ten sídlí napravo od cestovní kanceláře (Anchor). Jděte tam a promluvte si s mužem za stolem. Jakmile si odskočí zavolat, prozkoumejte sochu vpravo a Joeymu poté řekněte, aby sundal kotvu z ní. Když ji budete mít ve svém vlastnictví, jděte zpět k výtahu a vyjeďte o patro výše a pokračujte doleva tak dlouho, dokud nenarazíte na známé dvoje dveře. Tentokrát se vydejte těmi napravo. Objevíte se v místnosti, kde jste začínali. Po železných schodech vyjděte nahoru a jděte do dveří vpravo. V inventáři spojte kotvu s provazem a použijte to na znak na protější budově. Po krátké animaci se objevíte v místnosti s několika skříňkami. Vstupte do pravých dveří. Do slotu v levé části obrazovky vložte svojí ID kartu a poté použijte rozhrání (interface).












Objevíte se ve virtuální realitě. Nejprve seberte kouli vpravo a poté jděte do pravého průchodu. V nové místnosti otevřete tašku (musíte myší najet na místo, kde normálně bývá váš inventář a zvolit požadovanou akci) a vezměte si věci, které z ní vypadnou. Jděte opět doprava a v inventáři použijte komprimovaná data na dekomprimační nástroj (Decompress). Získáte tak dvě hesla. Červené z nich použijte na první plošinu a po zpřístupněné cestičce jděte na další, kde použijte zelené heslo. Vraťte se na první plošinu, seberte červené heslo a pokračujte nahoru, kde toto heslo použijte. Nově zpřístupněnou cestou si dojděte pro zelené heslo, které použijte na plošinu výše (plošina v úplném středu obrazovky). Poté seberte červené heslo a novou cestou jděte k plošině vpravo dole, kde toto červené heslo použijte a zajistíte si tak cestu k hornímu východu. Jděte tam a seberte bustu a knihu, které jsou opět na zemi. V inventáři postupně použij lupu na celkově tři dokumenty. To je zatím vše, co zde můžete udělat, proto je nyní čas se odpojit (ikonou Disconect v inventáři). Jakmile se objevíte v normální podobě, použijte svojí ID kartu na terminál vpravo a pročtěte si důkladně dokumenty v bezpečnostních službách (Security services). V terminálu prozkoumejte i speciální operace a to z toho důvodu, abyste mohli bez problémů projít výtahem. K aktivaci výtahu bude opět potřeba vložení ID karty do slotu. Poté vás projede scanner a udělali-li jste vše správně, dveře tohoto výtahu se vám otevřou a v nové místnosti, kde se objevíte, běžte úplně doleva a ocitnete se na známém místě.


Odtud se vydejte doprava k dalšímu výtahu a promluvte si s Lambem. V případě, že tam nebude, je potřeba na něj počkat. Konverzujte tak dlouho, dokud vám nedá přístup do svého apartmá. Poté použijte výtah a jděte doleva a poté do známým zelených dveří, ke svým ID otevřete pravé dveře (Lambův byt). V místnosti pak seberte videokazetu z malé knihovničky. Opusťte místnost, poté i celou zelení proloženou místnost a výtahem sjeďte na ulici. Bohužel dojde k nehodě, po níž skončí Joey v nefunkčním stavu. Seberte z něj jeho desku a jděte doleva, kde si promluvte s vrátným. Budete potřebovat členskou kartu. Pro její zisk bude potřeba vyhledat paní Pierdmanovou. Je to žena v růžovém kostýmu, která venčí psa. Jakmile na ni narazíte, promluvte si s ní a ona, jako projev dobré vůle, se vám rozhodne sponzorovat členství v klubu. Následujte ji k jejímu apartmá a počkejte, až společně se psem vstoupí do výtahu. Poté neváhejte a zazvoňte na zvonek. Řekněte, že jste Robert a ona vás vpustí dovnitř. S ženou si důkladně promluvte a navrhněte jí, aby vás sponzorovala. Jakmile půjde telefonovat, rychle vložte kazetu do přehrávače, čímž přilákáte jejího psa. Poté jděte vlevo k jeho misce a prozkoumejte ji – objevíte psí sušenky (Dog biscuits), které seberte a místnost s pomocí výtahu opusťte a jděte ke zbytkům vašeho robota.









Všimněte si poměrně zajímavého mechanismu. Na dřevěné prkno použijte psí suchary, postavte se k provazu a vyčkejte do příchodu paní Pierdmanové se psem. Ten ucítí suchary a jakmile se k nim přiblíží, začne štěkat. V tom okamžiku zatáhněte za provaz, čímž psovi zpřístupníte suchary a on si půjde pro ně. Jakmile bude přímo u nich, po krátké animaci pes spadne do řeky a bez problémů tak odlákáte stráž. Neváhejte proto ani sekundu a jděte do vchodu, kde ještě před chvílí stál strážník. Objevíte se v katedrále. Vstupte do levých horních dveří a v další místnosti otevřete prostřední skříňku, kde objevíte skrčenou Anitu. Poté opusťte katedrálu a známou cestou výtahy se dostaňte úplně nahoru do druhého patra, kde napravo od výtahu vstupte do Lambovy továry. Běžte úplně doprava a zastavte se až ve chvíli, kdy narazíte na místnost se třemi skříňkami a s podlahou, která je z poloviny zbarvená červenožlutě. Otevírejte postupně skříňky do doby, než narazíte na ochranný oblek, který seberte a nasaďte. Poté jděte do místnosti vpravo a použij ovládací panel pro otevření dveří reaktoru. Vlezte dovnitř a na podlaze najdete ID kartu, kterou donedávna spokojeně používala Anita. Reaktor opusťte a u skříněk si oblečte své původní šaty. Nyní běžte celkem 4x doleva, poté do místnosti vpravo a použijete-li výtah, objevíte se v místnosti s rozhraním, přes které jste se před chvílí dostali do virtuální reality.


Na známý slot tentokrát použijte Anitinu ID kartu a jakmile tak učiníte, neváhejte opět použít rozhrání. Tentokrát bude potřeba jednat velmi rychle. Pomocí ikony Blind v inventáři oslepte první oko, jděte doprava a oslepte oko druhé. Vypravte se dvakrát nahoru a poté doprava. Bude-li první oko ještě slepé, můžete rychle sebrat ladicí vidličku. V opačném případě budete muset celý postup zopakovat do doby, než se vám to podaří. S ladičkou jděte doleva a na studnu uprostřed místnosti použijte záznam s inventáře (Playback). To je zatím všem, proto se odpojte z počítače a známou trasou přes výtahy se vraťte na ulici ke zbytkům vašeho robota. Jděte vpravo a promluvte si se zahradníkem, poté s malým chlapcem a opět se zahradníkem. Konverzujte opravdu důkladně a to tak dlouho, dokud nevyčerpáte všechny možnosti. Zahradník vám vyjma svého jména, řekne i to, že je Anin kontakt. Jděte úplně doleva a vstupte do nově otevřených dveří a svými poznámkami pomozte osvobodit Hobbinse (mluvit můžete cokoliv). Jakmile se tak stane, ocitnete se před vchodem. Nyní je čas se vypravit do klubu. Jsou to dveře vlevo od vrátného. Na jukeboxu pusťte první písničku a vyčkejte do doby, než ji půjde karetní hráč zastavit. V době jeho nepřítomnosti mu ze stolu seberte sklenici a vraťte se za doktorem, který vám do hlavy vložil implantát. Dejte mu sklenici, aby zkopíroval otisky z ní a použil je na vás. S novými otisky se vraťte k výtahu a sjeďte opět dolů na hlavní ulici.










Jděte vlevo, ale než se vrátíte do klubu, běžte kolem bazénu vpravo ke kůlně, jejíž dveře prozkoumejte a objevíte zámek (Lock), na který použijte vaši ID kartu. Uvnitř pak seberte nůžky na stříhaní plechu (Secateurs). Vraťte se do klubu a vpravo od pódia klikněte na kovovou desku (Metal plate). Na velkou bednu použijte kovovou trubku a seberte z něj víko, které položte na malou bednu vpravo. Na tuto malou bednu vylezte a železnou trubku použijte na víko ventilace. Nůžkami na plech si pak zpřístupněte otvor, do něhož bez váhání vstupte. Objevíte se na trati metra. Jděte doprava a v další místnosti pokračujte do levého průchodu, odkud jděte doprava. Narazíte na díru, v níž se skrývá ošklivě vypadající monstrum. Aby vás nechalo nepokoji, našroubujte do socketu žárovku a v klidu pokračujte dále doprava tak dlouho, dokud nedorazíte do tunelu, jehož strop se nějakou pevností chlubit nemůže. Snažte se proto co nejrychleji proběhnout do nové místnosti, aby jste nezůstali zavaleni. Objevíte se před vchodem do laboratoře. Na omítku (Plaster) použijte železnou trubku. Zůstanou volné cihly, na které opět použijte železnou trubku. Spadlou cihlu potom seberte a poté použijte železnou trubku na bublinu na stěně (swelling). Cihlou z inventáře uhoďte do takto zabodnuté trubky a opět ji sundejte. Dveře vpravo by se měly otevřít. Vstupte do nich a poté jděte do levých horních dveří.


V pravé části místnosti použijte kontrolní jednotku pro snížení teploty a jakmile tak učiníte, vylezte na kotel a zatáhněte za kovovou tyč. Vraťte se průchodem vlevo a pokračujte doprava, kde vstupte do jediných možných dveří. Do robotova slotu vložte Joeyovu desku a poté si s ním promluvte. Místnost opusťte průchodem v levé spodní části obrazovky a jděte ještě jednou doleva, kde mřížkou sledujte aktuální stav v laboratoři. Promluvte si s Joeym a řekněte mu, že se chcete dostat do laboratoře. Jakmile skončí rozhovor, běžte zase sledovat situaci skrz mřížku. Uvidíte, jak se váš kamarád řádně po místnosti rozhlédne a jak se po chvilce vrátí zpět. Promluvte si s ním a řekněte mu, aby otočil kohoutkem a vypustil na zem trochu roztoku. Po domluvě běžte opět sledovat situaci přes mřížku. Po dokonání díla neváhejte a vlezte sami do laboratoře. Budoucnost Androida je zpečetěna. Vpravo nad dveřmi je další průchod. Jděte do něj a další místnost opusťte dveřmi vpravo nahoře. Na terminál u dveří použijte svojí ID kartu pro otevření dveří. Poté opusťte místnost a bohužel budete překvapeni. Joey vám naštěstí pomůže, ale bohužel bude zničený. Seberte z něj opět desku a nezapomeňte také prozkoumat mrtvolu. Objevíte novou ID kartu.













Vraťte se k terminálu a na slot vpravo použijte tuto novou červenou ID kartu. Poté neváhejte použít interface. Opět se objevíte ve virtuální realitě. Jděte doprava a oslepte oko. Bez zbytečného zdržování se vypravte úplně nahoru. Na křižáka použijte hněv (Divine wrath), čímž se ho zbavíte. Odpojte se a na slot použijte Anitinu ID kartu. Jděte na místo, kde byl ještě před chvíli křižák (druhé oko musíte opět oslepit) a pokračujte do pravé místnosti. Na ledový krystal použijte oscilátor a budete moci sebrat malou spirálu (Helix). Opět se odpojte. Místnost opusťte levými dveřmi a pokračujte do kulatých dveří vpravo. Na konzoli uprostřed použijte Anitinu ID kartu. U pravých dveří najdeš kleště (Tongs), které seberte a vylovte s nimi kousek tkáně z nádobky vlevo u těchto dveří (Huge Tank). Tuto tkáň pak co nejrychleji zaneste do mrazícího boxu uprostřed. Jděte dále vpravo a u prostředního androida otevřete dvířka pod konzolí (Cabinet) a dovnitř vložte Joeyovu desku. Konzoli použijte na stažení dat a poté použijte probouzecí program (startup program). Důkladně si promluvte s androidem, kterého, vyjma dalších věcí, i nově pojmenujete – Ken. Jděte úplně doprava až k uzavřeným dveřím, kde prozkoumejte snímač rukou. Kenovi řekněte, aby na něj položil svojí ruku.


Jakmile tak učiní, položte ruku na druhý senzor a dveře se tak otevřou. Ken bohužel zůstane přilepený na senzoru. Bohužel pro něj nemůžete nic udělat. Projděte skrz nově otevřený průchod a jděte dále vpravo. Na podpěru trubky (pipe support) použijte červený kus kabele a po příčlích vpravo (Rungs) slezte dolů. Na červený otvor (Orifice) použijte zmrzlou tkáň, čímž se vám otevřou dveře a vy se do nich s pomocí kabelu přehoupněte. Na křesle objevíte svého otce. Po chvilce dorazí i Ken. Jakmile bude křeslo „volné“, řekněte Kenovi, aby si tam sednul a poté už vám nezbude nic jiného, než si v klidu vychutnat zasloužený závěr hry ;).




artman

autor
/ artman

Publikováno: 20.10.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 1 =

phanka

phanka | 22.04.15 v 22:05

pro mě těžší


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce