článek

2004: Vesmírná becherovka

2004: Vesmírná becherovka

Přinášíme vám skvělý návod na Vesmírnou Becherovku, jehož tvůrcem je samotný autor této adventury. Takže v případě, že bušíte svou myší společností do stolu, ohryzáváte si nehty, škubete si vlasy, nebo si zkrátka nevíte rady, tento kvalitní návodek je tu jen pro vás. Ale pamatujte: nic nepotěší hráče tolik, jako objevení jeho vlastní geniality, a nic nenaštve adventuristu víc, než zaseknutí se na nějaké hlouposti. Takže používejte s rozvahou.

Bez zbytečných komentářů předám slovo Danielovi Scheirichovi, neboli tvůrci jedné pěkné adventury, jejíž jméno zní 2004: Vesmírná Becherovka.



"Po startu nové hry z hlavního menu shlédnete Intro, které lze přeskočit kliknutím na bílou šipku v pravém horním rohu. Po skončení intra se ocitáte na palubě vesmírné lodi, která právě míří do soustavy Omikron Z, jak se dozvíte z úvodního dialogu s kapitánem. V dialogu volíte konverzační témata, která vám nejvíce vyhovují, z nabídky v levém dolním rohu obrazovky. Úvodní dialog končí v momentě, kdy vyčerpáte všechny otázky a dozvíte se podstatné informace o lodi a cíli její cesty.



Po skončení dialogu se vám kapitán omluví a odejde si za svou prací, čímž přebíráte plnou kontrolu nad hrou. Vaším hlavním cílem v této scéně je zamezit pokračování letu, protože soustava Omikron Z je to poslední místo, kam byste chtěl právě letět. Začnete tak, že zajdete do vedlejší místnosti, kde sedí rozmontovaný robot. Robotovi seberete z hlavy záhadnou krabičku s knoflíky, o které se později dozvíte, že je to univerzální překladač. Robota se tato akce pochopitelně dotkne a v rozhovoru, který následuje se k vám nechová zrovna přátelsky. Můžete se s robotem bavit o čem chcete, protože stejně všechny možnosti vedou k jedinému vyústění a to k smrti robota. To vám umožní sebrat šroubovák, na kterém celou dobu seděl. Se šroubovákem se můžete vrátit do první místnosti a odšroubovat dekl, který se nachází v levé části místnosti. Poté urvete pár drátů z elektroinstalace, která je v díře pod panelem, čímž přinutíte loď nouzově přistát. (O vaší sabotáži se naštěstí kapitán lodi nikdy nedozví.)



Nouzové přistání se ovšem neobejde bez vaší pomoci. Musíte totiž s poškozenou a špatně ovladatelnou loďí přistát ve spojovacím uzlu 48 hvězdného přístavu N'oobax, který se naštěstí nachází nedaleko místa vaší havárie. Při přibližovacím manévru loď ovládáte pomocí šipek doprava a doleva a snažíte se ji udržet v jedné přímce s přistávacím uzlem dokud nedojde ke spojení.



Po šťastném přistání se nacházíte v hale hvězdného přístavu. Není to sice Země, ale zároveň to není tak špatné jako soustava Omikron Z, která leží až na opačné straně známého Vesmíru. Na tomto místě můžete začít třeba rozhovorem s momozemšťankou, která netrpělivě čeká na odlet své lodi v pravé části haly. Od ní se dozvíte, že právě přiletěla vesmírnou lodí Titanic, která kotví u mola a má co nevidět odlétat, jen co se podaří vyřešit určité technické problémy. Tím se vám rozšíří vaše obzory a vy můžete jít na molo, kdo vám ovšem steward oznámí, že nemůžete nastoupit (pochopitelně, vždyť ani nemáte lístek).











Abyste se dostali na palubu, musíte zajít do baru +360 stupňů. Mezi množstvím hostů tohoto baru je jeden, který má zásadní význam pro váš další osud. Abyste však našli odvahu si s ním promluvit (vypadá totiž jako obrovský komár), musíte si nejprve popovídat s barmanku. To provedete tak, že si sednete k volnému stolu, čímž přilákáte její pozornost. O čem si s barmankou povídáte je vcelku jedno, musíte se ovšem zeptat na nejlepší pití v Galaxii. Tím se totiž dozvíte, že k danému tématu se váže určitá zajímavá historka, kterou by vám mohl povyprávět právě onen komáří mimozemšťan a že se vlastně jedná o docela příjemného chlapíka, pokud má zrovna dobrou náladu. Kliknutím na onoho mimozemšťana zjistíte, že se sice možná jedná o příjemného chlapíka, ale že zrovna náladu nemá. Tento fakt je způsoben tím, že už docela dlouhou dobu nepil nějaké slušné pití. To ovšem můžete napravit pomocí Becherovky, která je jediným předmětem, co vezete ze Země. Komáří mimozemšťan, který se jmenuje pan Culex, vám poví příběh o nejlepším pití v Galaxii, Blogově Gimelském Supercloumáku. Dozvíte se, že planeta Gimel, na které se pití vyrábělo, byla před mnoha lety zničena padouchem a gangsterem, který si říká Drát Vejdr, a že v Galaxii už neexistuje žádné pití, které by stálo za řeč. Kromě toho vám však Culex prozradí, že existuje prastaré prorctví, podle kterého má povstat nový hrdina, jenž se postaví Drátu Vejdrovi a navrátí Galaxii nápoj srovnatelný (ne-li lepší) Blogově Supercloumáku. Culex rovněž předpoví, že tímto hrdinou byste mohl být vy a že tím nápojem je určitě Becherovka. Vy samozřejmě této směšné historce nevěříte, přesto značně ovlivní váš život.



Zatím jste se však nedostal ani o kousek dál ve vaší snaze dostat se zpět na Zemi. To můžete napravit, seberete-li plášť ležící pod stolem jednoho hosta baru. Ten ovšem plášť nedopatřením zapálí cigaretou, která mu vypadne, když se vám říká, že si ten plášť můžete klidně vzít. Plášť tedy musíte nejdříve uhasit. Vrátíte se tedy do haly a ze stánku firmy JFA seberete kelímek se Sojovou kolou. Tu vypijete a prázdný kelímek naplníte vodou z umyvadla na záchodě. S plným kelímkem se můžete vrátit do baru, uhasit plášť a sebrat ho. Takto vybaven se můžete vydat na molo, kde si plášť oblečete. Tím přilákáte pozornost muže, který vám oznámí, že má pro vás lístek na loď a abyste ho následoval. Je to sice divné, ale proč ne?



Později se dovídáte, že tento muž se jmenuje Obývák Kenobi a že si vás spletl (právě kvůli tomu plášti) s někým, kdo se jmenuje Kluk Skájvókr. Už jste ovšem na lodi a je pozdě něco měnit. Tímto hloupým omylem jste si ovšem jeho přátelství nezískal a první věc, kterou můžete na palubě Titaniku udělat, je, že se s ním udobříte. Toho dosáhnete tak, že v rozhovoru s ním zavedete řeč na vašeho nového přítele pana Culexe. Ukáže se totiž, že je to i Obývákův přítel. Obývák Kenobi rovněž projeví zájem o vaši Becherovku a výměnou za napití můžete získat klíč od kajuty.



Kromě Obýváka můžete v hlavní síni Titaniku promluvit s Hraběnkou De Stella Bellatrix, která si postěžuje na svoji dceru (která ztratila prsten), a s párkem stopařů. Aby vám však tyto osoby mohly pomoct pohnout s dějem kupředu, musíte ještě nasbírat nějaké věci. Nejprve sjedete výtahem až na spodní palubu lodi, kde můžete odemknout poslední kajutu klíčem od Obýváka Kenobiho. V kajutě seberete ručník a dále podivný seznam z židle u stolu. V tomto seznamu jsou totiž uvedeny osoby, které úzce spolupracují s Drátem Vejdrem a právě jejich znalost vám umožní namočit se až po krk do dalších dobrodružství.



Další vaší zastávkou bude kumbál pro stewardy. Do něj se dostanete ventilační šachtou, která ústí do stejné chodby jako dveře vašeho pokoje. Šroubovákem odmontujete kryt a vlezete dovnitř. Věc důležitá pro další děj se nachází v pravé skříňce a je to vysavač. Poté, co ho vytáhnete ze skříňky, ho rozmontujete šroubovákem a vyndáte z něj pytlík se smetím. Do toho se ovšem nedostanete, protože je hermeticky uzavřen.



Problém s pytlíkem vám pomohou vyřešit stopaři v hlavní hale od kterých si můžete půjčit nůž. Není to ovšem tak snadné, protože nejdříve je musíte přesvědčit, že jste někdo s kým je třeba počítat. To provedete tak, že jim ukážete ručník (jestli chcete vědět proč, přečtěte si Stopařova průvodce po Galaxii).



Nyní už máte nůž a můžete jím rozříznout pytlík na smetí. Uvnitř najdete prsten, který můžete vrátit dceři hraběnky De Stela Bellatrix. Vděčná dívka vám slíbí jakoukoli protislužbu. Toho můžete využít a požádat ji, aby vám pomohla dostat se do Baru 0G na třetí palubě (pokud jste se tam totiž pokoušeli dostat předtím, víte, že vás tam steward nepustí).



Nyní jste v baru Nulová gravitace, nemáte však odvahu vyzkoušet jeho hlavní atrakci (kterou je právě prostor s nulovou gravitací.) Tyto obavy vám ovšem pomůže překonat robot-milionář stojící opodál. Když na něj totiž kliknete, objedná si u vás sklenici nejlepšího oleje (myslí si asi, že jste číšník). Když mu jeho službu splníte, odměnou dostanete bezcenný niklák. Pomocí něj však můžete otestovat funkci antigravitace. Když jste se přesvědčili, že vše funguje tak jak má, můžete vstoupit do prostoru s nulovou gravitací a tím se dostanete do dosud nepřístupné části baru, kde objevíte zločince z vašeho seznamu. Kliknutím na něj spustít proud událostí, který končí vaším únosem a opuštěním Titaniku.











K vědomí přijdete až ve vězeňské kobce, ze které se ovšem není velký problém dostat. Provedete to tak, že vylijete zbytek vody z kelímku od koly do mřížky u dveří cely. Tím dojde ke zkratu a dveře se otevřou. Tak se ovšem dostanete do bludiště chodeb. Pokud jím nechcete bloudit, vydáte se na hned za dveřmi cely doleva a dostanete se do kanceláře strážného. Na stole seberete lžíci a na věšáku prohlédnete kabát, v jehož kapse najdete čipovou kartu. Se lžící a kartou se vrátíte do cely a převrátíte kýbl stojící u postele dnem vzhůru. Když do něj začnete tlouct lžící, odpoví vám podobný zvuk ze sousední cely. Když si potom prohlédnete pravou zeď, objevíte v ní jeden zrezivělý panel, který lze snadno odlomit nožem. Nyní už si můžete popovídat s vězněm v sousední cele, jímž není nikdo jiný než princezna Lája, vůdce Federace bojující proti Drátu Vejdrovy. Princezně Láje musíte slíbit, že ji přijdete zachránit, protože tak získáte plánek bludiště. Pomocí tohoto plánku již není problém projít až ke vchodu do sousední cely, a protože máte čipovou kartu, není ani problém ji otevřít. Zachráněná princezna se vám sice nevrhne kolem krku, dovede vás ovšem až k přístavišti, kde je dokonce jednomístná loď, se kterou byste mohli uprchnout. Kromě lodi jsou zde ovšem také dva strážní, kteří ovšem stojí zády k vám takže vás nevidí. Po konzultaci s princeznou Lájou se dohodnete, že vy dojdete najít nějaké zbraně a ona je zatím pohlídá. Naž se vydáte na "nákup", musíte sebrat páčidlo ležící na oranžovém sudu vpravo. Takto vyzbrojen se vydáte zpět do bludiště a pomocí plánku snadno najdete místnost s municí (označena symbolem pozor trhavina). Páčidlem vypáčíte mříže a ze skladiště seberete příruční neutralizátor a světelný meč. Takto vybaven se vrátíte do hangáru a světelný meč dáte Láje, neutralizátor si necháte sám. Potom už můžete zneškodnit stráže podle pokynů, které vám řekne Lája a nastoupit do jednomístné stíhačky.



Útěk ovšem neprobíhá zdaleka tak hladce, protože se setkáte se stíhací perutí Dráta Vejdra, která vás dříve či později sestřelí. Naštěstí se vám podaří přistát na pouštní planetě Erakis, kde vás nadobro opustí princezna Lája (stopne si motorku). Na pouštní planetě půjdete pouští tak dlouho, dokud se nodostanete ke zřícenině chrámu, kde se pokusíte páčidlem vypáčit pískem zasypané dveře. To se vám sice nepodaří, propadnete se však do podzemních prostorů chrámu. Pomocí univerzálního překladače přeložíte nápisy na stěnách. Tak se dozvíte, že proroctví, o kterém mluvil pan Culex a později i Obývák Kenobi skutečně existuje, a že jste to právě vy, kdo musí zachránit Vesmír. Pomocí překladače také musíte přeložt nápis v kartuši v pravé části malby. Tam se totiž dozvíte, že klíčem k opuštění chrámu je právě onen zázračný nápoj, který má vyvolený přinést. Nyní už je vám jasné, že musíte vložit flašku Becherovky do výklenku ve zdi. Tím se otevře zeď a vy můžete vstoupit do mimozemské destilerie, která je však bohužel rozbitá. Na stěně ovšem objevíte nápis, který si můžete přečíst. Symboly jsou sice v neznámém mimozemském jazyce, důležitý je ovšem stejně jen poslední řádek. Jedná se totiž o adresu hvězdné brány, která vám pomůže opustit tuto bohem zapomenutou planetu. Je dobré si adresu, která sestává z devíti symbolů, opsat na kus papíru, abyste se potom nemuseli pořád vracet.



Teď už můžete opustit chrám podzemní chodbou a vrátit se na povrch planety. Nyní je třeba opravit hvězdnou bránu. Vrátíte se k ní a důkladně si prohlédnete rozebraný ovládací panel. Tím zjistíte, že v zařízení chybí patrně nějaký kabel. Patřičný kabel můžete získat z rozbitého robota ležícího dál v poušti, kterého rozeberete šroubovákem. Kabel už stačí jen zapojit do zařízení a celý panel sesadit dohromady. Až to bude hotové, můžete začít zadávat symboly adresy. V adrese záleží na pořadí symbolů. Po zadání adresy stisknete červené tlačítko uprostřed panelu. Pokud zadáte špatnou adresu, brána se neotevře. V opačném případě dojde k otevření brány a vy můžete opustit planetu Erakis.



Po krátkém letu hyperprostorem se dostanete na planetu Solaris, kde se odehrává závěrečná scéna. Zde na vás už totiž čeká Drát Vejdr, který se o vás dozvěděl od princezny Láji a Obýváka Kenobiho. Dojde k souboji se světelnými meči, který ovšem nemůžete vyhrát, protože Drát Vejdr vládne mocnou temnou stranou síly. Jediná možnost, jak ho porazit je přeseknout řetěz po vaší levé ruce, čímž se překvapenému Vejdrovy zřítí na hlavu množsví různých těžkých předmětů právě ve chvíly, kdy se vás chystal zabít.



Teď už jste splnil část proroctví, zbývá vám ovšem ještě druhá část. Musít Galaxii přinést nápoj stejně lahodný, nebo ještě lahodnější než byl Blogův Supercloumák.



Poté, co zachráníte (opět) princeznu Láju a Obýváka Kenobiho (kliknete na provaz, kterým jsou zpoutáni), opouštíte místnost hvězdné brány a vstupujete na sluncem ozářenou pláž planety Solaris.



Nejprve jdete úpně doprava, až dokud se nedostanete k zamčené bráně (musíte na ni kliknout, abyste zjistili, že je opravdu zamčená). Před bránou sedí plavčík, kterého se můžete zeptat, co lze nalézt za zamčenou bránou. Pokud máte pozvánku na hlavní akci zahájení sezóny, můžete mu ji ukázat, pokud ji nemáte, musíte ji nejdříve získat od pana Culexe, který sedí u stolu v předchozí scéně. Plavčík vás na pozvánku nepustí, ale slíbí vám, že když mu donesete pití, bránu vám otevře. Z bedny po jeho pravé ruce si vezmete prázdnou láhev a v předchozí scéně ji naplníte z oceánu. Plnou láhev můžete vyměnit za vázu, která stojí na stole vlevo. S vázou se vrátíte k plavčíkovi a dáte mu ji. Ten překvapivě není znechucen a pití si vezme. Tak získáte klíč a můžete projít branou na ostrov.



Zde už opět přebírá kontrolu počítač a vy se můžete dívat, jak to všechno nakonec dopadlo."



Ano, ano, tak už to bývá, vše musí jednou zkončit. Ale my, i při pohledu na relativně uzavřený konec Vesmírné Becherovky, můžeme doufat v díl druhý, který by nám opět přinesl nějaký ten okamžik zábavy... Mimochodem, tento návod naleznete také v adresáři s hrou, jako "navod.html".




Kahi

autor
/ Kahi

Publikováno: 08.01.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 3 =

phanka

phanka | 22.04.15 v 22:19

vyzkouším

Lee | 24.03.11 v 23:56

Tak dneska jsem po dlouhé době konečně dohrála Becherovku. Bez návodu to prostě nešlo :)

MUDr. Mstibor Háborů | 18.01.10 v 00:12

http://www.lmgtfy.com/?q=2004%3A+Vesm%C3%ADrn%C3%A1+becherovka

LENKA HENCOVÁ | 17.01.10 v 20:36

Povedzte mi jak se ta hra spousti POMOC :)

gjfgc | 13.03.09 v 17:43

mě to vůbec nejde spustit tato hra objeví se tam černé pozadí nevíte proč?

pařmen | 25.05.07 v 23:21

hoď tam ten niklák

golog | 22.08.06 v 17:36

ten opity namornik preco nechce tu vazu s kvalitnou vodou?

Martina | 09.08.06 v 10:50

Ahoj jak projdu tou nulovou graitaci co mam delat ?Na nikoh mi tam kliknout nejde poradte pls.??????

Martina | 02.08.06 v 13:14

Mně nejde dát ta flaška do výklenku ve zdi.Pořád mi to říká, že se té flašky přeci nebude zbavovat.....SOS

Andrd | 09.07.06 v 10:47

Nemůžu najít v tý kabině světelněj meč S.O.S

Hanka | 29.01.06 v 15:38

Anicko,zkousela jsi uz na ten pytlik s tema odpatkama ukazat,on Ti rekne ze na to neco potrebuje.Ty potom si promluvis znovu s tema stoparema,oni budou chtit abys je presvedcila,ze jsi take stopar a tim skonci rozhovor.Potom vezmes ten rucnik a ukazes na ne.Snad Ti to pomuze.

Hanicka | 29.01.06 v 15:31

Prosim vas me nejdou zadat spravne ta adresa na brane,to se mam ridit podle toho ukazatele v pravo nahore? Vzdyt se tam ten symbol treba opakuje dvakrat a me dvakrat zmacknout nejde,nebo mam zacit od nejakeho symbolu mackat tlacitka po smeru hodinovych rucicek?

anicka | 02.01.06 v 10:14

jedtli nekdo jak predat tem stoparum ten rucnik at mi prosim pisne

autor | 30.10.05 v 13:34

Jo, ten alburger je tam fakt uplne nanic. Ale pokud chcete videt bonusovou animaci, hodte ho do diry vedle rozbitych robotu na poustni planete Erakis :-)

Iveta | 14.07.05 v 19:21

No taky sem si ho vzala když sem tuto skvělou hru hrála ano je to tak tento hamburger je vážně na nic.Je tam jen tak...prostě změna.

Mixer | 09.07.05 v 21:34

Je to bezvadná hra. jen bych se chtěl zeptat jestli se dá někde použít ten AlBurger(hamburger) s očima. Je na nic ?

Michal | 17.05.05 v 10:01

Už jsem ten záchod našel.

Michal | 17.05.05 v 09:55

Kde najdu na N'oobaxu WC?

eeeeeeeeeeee | 09.02.05 v 21:10

nevíte jak mám dát těm stopařůmten ručník?On jim ho nechce dát

Zdenek | 15.01.05 v 12:36

ahoj!! bezvadna hra plz az bude druhy dil tak mi nekdo napiste na email diky!

honza | 11.01.05 v 19:12

aha uz to mam :-)

honza | 11.01.05 v 19:07

stane se ze se clovek zakysne na jednom miste nevi jak dal a hra je v pr..li takze navod je v poho mimochodem ja nevim ted ani s tim navodem kde mam skusit s niklakem antigravitaci takze by se mi hodila rada. Jinak hra je dobra hlavne dr. Zoidberg v baru me pobavil

Hm | 10.01.05 v 15:11

Tak ty místo toho, aby sis zahrál hru, si raději přečteš návod, a máš z toho tentýž požitek? Fikané!
Přečti si návod na Důma, to bude zážiteček! Nebo na Álijena versus Predátora. Jdi, seskoč se stromu, zabij tři vědce, pak zase jdi, vylez po žebříku, zabij vojáka, projdi jeskyní, zabij další tři vojáky, potom další dva, nezabij cizího predátora, zase jdi...

Dočpa | 09.01.05 v 23:29

Vzdyt to v recenzi napsane JE :-) a ja si takovyhle veci ctu rad, prestoze tu hru hrat nebudu.nema to logiku? a co? me se navod libi. proc ne?

Hm | 08.01.05 v 19:29

Taky jsem si říkal, že ten návod je prostě okopírovanej, navíc i se stejnejma gramatickejma chybama, no to se holt pozná úroveň.

LnicJ | 08.01.05 v 13:59

Stačilo napsat k recenzi:"Mimochodem návod naleznete v adresáři s hrou" ... :-D

LnicJ | 08.01.05 v 13:57

Stačilo napsat k recenzi:"Mimochodem návod naleznete také v adresáři s hrou" ... :-D

LnicJ | 08.01.05 v 13:55

Stačilo napsat k recenzi:"Mimochodem, tento návod naleznete také v adresáři s hrou" ... :-D

Kahi | 08.01.05 v 01:42

Ne každý si návodu v adresáři s hrou všimne, a jedno z prvních míst, kde návod budou lidi nejspíš hledat, jsou herní servery.

LnicJ | 08.01.05 v 00:19

Pokud jen tak "Mimochodem, tento návod nalezneme také v adresáři s hrou", tak je trochu zbytečné ho sem dávat ... asi se řídíte heslem čím víc článků tím líp že?