článek

vKapse Software

vKapse Software

Říká vám něco název Želvíci? Tuto hru jsme nedávno uvedli a slavila u nás úspěch. Jsou její autoři stejně pohodoví, jako je ona samotná? Poznejte tým vKapse Software, který pro vás chystá pokračování Želvíků a i další díla. Jaká budou, co nás v nich čeká a co se změní? Máte-li v oblibě tento vývojářský tým, seznamte se s nimi a přečtěte si, jak odpovídali na naše otázky.

Pro začátek tě požádám, abys trochu uvedl tvůj tým...



Dave: Tak jo, já jsem Dave a jsem hlavní programátor. Tenhle tým jsem založil asi před 4 roky a až do teď vystřídal několik názvů a členů. Nyní je náš počet stabilní.Tým se skládá ze mě, z grafičky Elišky, ze scénáristy Pepy a z betatestera Aleše (plus občasní testeři, ale ti se nepočítají. :)



Většina lidí vás zná podle hry Želvíci, jak jste na ně přišli?



Eliška: Napadlo mě to, když jsem viděla Davea, jak se pachtí s hrou StB, s tou příšernou grafikou. Bylo mi ho líto, protože jsem viděla, že všechny projekty končí jen díky tomu, že není grafika. Tak mě napadlo udělat želvíky a zkusit si zahrát na velkého grafika. Tak to vzniklo.



Dave: Jo, tak nějak to bylo. :)










Musím přiznat, že tato hra má na mě hrozně příjemný vliv. :) Byl to jeden z účelů hry nebo je to jen má představivost?



Dave: To, že zaujala i odrostlejší hráče nás dost zaskočilo (hlavně mě). Co se týče příjemného vlivu..., no nevím. Chtěl jsem, aby působila pohodově.



Eliška: Hru jsme od počátku vývoje plánovali hlavně pro ty nejmenší.



Jak jste s jejich prvním dílem spokojeni?



Dave: Já jsem docela spokojen. Co mě ale opravdu štve je nespolehlivá startovní sekvence, která nezajistí úspěšné spuštění na kterémkoli počítači, za což se velmi omlouvám všem lidem, kterým hra nešla spustit.



Eliška: Štve mě nemožnost hrát hru joystickem, a taky že Dave neudělal multiplayer.




Co bude nového v díle druhém?



Dave: Jednou z nejdůležitějších věcí (pro mě) bude kompatibilita, která bude maximální. Co se týče technických údajů, tak hra poběží pod Sickle Enginem. Ve hře bude lepší UI, možnost hrát multiplayer přes LAN, ale i přes legendární split screen. Budete mít na výběr ze dvou charakterů, všechno bude krásně animované a bude na vás opět dýchat pohodová atmosféra (příběh je sice smutný, ale končí to happy endem. :))




O čem bude váš další projekt - Sickle?



Dave: Na rovinu - mám občas zabijácké choutky a nemám si je jak ukojit. Tahle hra bude trošku krvavější režbou ve stylu Quake 3, ačkoli ve 2D. :)) Nečekám žádný úspěch, jde mi především o ten engine, který vyvíjím. Ve hře budete mít možnost vybrat si nějaký z charakterů (a že jich nebude málo), zvolit arénu, nastavit počet botů a inteligenci a hurá na střelnici. Sickle bude podporovat hru přes síť, takže si na chuť přijdou i hráči, které nebaví střílet jen počítačem řízenou inteligenci... :)










Pracujete ještě na něčem dalším?



Dave: Ne, jsem jenom člověk a víc jak dva projekty najednou bych nezvládl. Jednak proto, že za pár měsíců maturuju a jednak proto, že by minimálně jeden z vyvíjených projektů skončil v koši. Vlastně ještě jeden tu je, ale je dočasně pozastavený - je to strategie jménem (pracovní název) Ťupové... :)











Jak to vidíte s umístěním Želvíků v soutěži "Únos aneb Tajemství hlubin lesa"?




Dave: No, jako správný pesimista to nevidím nijak růžově. Osobně se cejtím tak na populární bramborovou medaili. Pokud se ale umístíme dobře a vynese nám to nějakou tu finanční odměnu, stoupne nám sebevědomí a rozjedeme vývojařinu ve velkým... :)




Koho v soutěži považujete za největšího konkurenta?




Dave: Bude to asi Trojská Válka. Mají tu hru pěknou, ale jsou to jen lidé... Mají tam spoustu chybek, což by výsledné hodnocení mohlo dost ovlivnit (ostatně ani Želvíci nejsou bez chyb). Taky Kulička 3D je docela good.




Můžeme od vás v budoucnu čekat i typově jiné hry než jsou Želvíci a Sickle?



Dave: Jasně, po Želvících 2 chci dát ruce pryč od plošinovek. Buď se vrhneme na strategii, kterou máme delší dobu rozpracovanou, nebo pokud přesvědčím grafičku, aby se pořádně naučila 3D modelování, vrhneme se do něčeho trojrozměrného, ovšem na vlastním engine. Nechci zůstat trčet na nějakým TrueVision nebo Revolution3D.




V čem pracujete?



Dave: Celý kód píšu ve Visual Basic 6, ale některé dynamické knihovny jsou psané v jazyku C++, který ovládám dost bídně. ;) Co se týče grafiky, ta je ručně kreslená a pak dolaďována Photoshopem.




Co říkáte na program Game Maker? Jaký máte názor ne hry v něm vytvořené?



Dave: Toto téma bych mohl shrnout do dvou nepříliš spisovných a velmi vulgárních slov, nebo bych se mohl rozpovídat. Asi se rozpovídám. Tento ulehčovač práce z hloubi duše nenávidím. Lidé, kteří v něm pracují vůbec nemají tušení, co je to programování a sami se programátory nazývají. Možná, že je moje averze vůči tomuto programu způsobena mou nenávistí k jednoduchosti, ale spíš je to ten pocit, že se programátor snaží, až má konečně po měsíci jakžtakž fungující jádro DirectX enginu a za tuto dobu GameMakerář má celou hru, kompletně namluvenou a bůh ví co ještě. Na druhou stranu - pokud jsou líní naučit se programovat, nic jinýho jim nezbývá...




Je nějaká hra, co vás v poslední době hodně zaujala?




Dave: Z komerční scény to byl jednoznačne Half-Life 2 (Doom 3 ani moc ne, ovšem hrál jsem jej také). Z Freeware Codename: Gordon. :)




Berete inspiraci od nějakých českých freeware týmů?



Dave: Ne, zatím jsem nenašel takový, abych jej mohl mít za vzor. Snad jen trošku ve skrytu duše závidím Sgames..., holt přišli v pravou dobu. :) Ale se spoustou týmů mám dobré vztahy.




Kolik času denně prosedíte u počítače?



Dave: O víkendu dost. :)) Co se týče školních dnů, tak 3-4 hodiny.




Co říkáte na letošní Becher Game?



Dave: Nesledoval jsem, ale hrál jsem Becherov, kterej byl fakt dost dobrej, autoři mají mé uznání.




Co můžeme najít na vašich stránkách?




Dave: Kromě downloadů Želvíků taky nějaký zdrojáky (po skončení soutěže únosgame i zdroják hry Želvíci) a taky mám připraveno spoustu tutoriálů, co jsem napsal. Vím, jak je pro začínající programátory těžké prokousat se věcmi jako je vykreslování apod.




Chtěli byste něco vzkázat naším čtenářům?



Dave: Nooo, pokud se jim líbila hra Želvíci, tak by nás mohli podpořit nějakým tím bodíkem na Unos-Game.net a pokud tak učiní, patří jim můj dík. :)



Poznámka: Tento rozhovor byl pořízen před vyhlášením soutěže s "Únosem"...




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 12.02.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 2 =

DaveCZ | 11.07.06 v 22:07

Klídek, vemi si prášky a jdi si lehnout, pomáhá to.

Bubak | 08.02.06 v 22:40

Oba dva kecaj jak nevim co, neni tu spetka pravdy a jeste zamerne nerikaj nejaka jmena, je to skoda, znam je uz 5 let a jsem jimi znechucen, mimochodem, vykradaji co se da... ale tak kdo to nedela

Zero0 | 09.03.05 v 14:04

Gosu


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce