článek

Tým LKG

Tým LKG

Tým LKG je ambiciózní nový tým, který je na scéně teprve pár měsíců. Přesto již má na kontě několik opravdu malých a lze i říci povedených hříček. V dnešním rozhovoru jsem vyzpovídal představitele týmu Nefrona, který vám nyní odhalí veškerá tajemství tohoto týmu.

Ahoj Nefrone, můžeš se nejdříve představit, jakožto zástupce týmu LKG?


Nefron: Zdravíčko Fiolo, samozřejmě. Jmenuji se Tomáš, přezdívaný Nefron (tato přezdívka vznikla při hodině biologie, zrovna, když jsme probírali ledviny), je mi 15 let a jsem, jak jistě předpokládáte, člen týmu LKG.


O týmu

Jak dlouho je již LKG na scéně a kolik má členů? (můžeš je případně vyjmenovat?)


Nefron: Začněme odzadu. Náš tým má tři stálé členy – mě, Tomáše „Nefrona“, Zdeňka „Some1“ a Ondru „Démona“. Možná si řeknete, že jsme jen tři, ale zatím to vypadá, že si se vším vystačíme. Zabývali jsme se vývojem her mnohem dříve, než tým vůbec vznikl. Jednoho podzimního dne jsme však objevili komunitní server Velkého Chytrák a řekli si, že bychom se mohli zapojit a jako tým mohli něco dokázat.


Co kdo v týmu má na starosti? Jak vůbec funguje dělba práce?


Nefron: Náš tým nemá leadera, LKG se skládá jen a pouze ze tří (někdy však rádoby) si rovných osob. Some1 a Démon zastávají důležité funkce programátorů a já se starám o grafiku, hudbu, zvuky a týmové webové stránky.


Jak jste přišli na jméno LKG?


Nefron: Ještě před vznikem hry-tvořícího týmu existovalo všemožně-tvořící „sdružení“ lidí jménem Liga Komiksů, které se zabývalo, jak název již napovídá, především tvorbou komiksů (které se staly pozdější inspirací pro hry). My tři jsme chtěli Ligu Komiksů v našem názvu udržet, a tak jsme za LK přidali ještě písmeno G. Možná mělo znamenat anglické slůvko „games“, ale protože v týmu zrovna nefandíme poangličťování všeho možného, začali jsme si vymýšlet přiblbé názvy typu „Ladně Kulatoidní Gula“, „Libě Konurbované Goržóvice“ či „Laurin Klement Gottwald“. Sami tedy úplně přesně nevíme, co naše zkratka LKG vůbec znamená.


V čem tvoříte své hry?


Nefron: Hlavním pilířem pro tvoření her je nástroj jménem Game Maker, v němž je tvořena samotná podstata her – program. Na ostatní záležitosti, pokud to jde, se snažíme používat programy, které jsou zdarma.


Jaké hry si už hráči mohou od vás zahrát? Máte již nějaké vytvořené?


Nefron: Samozřejmě, na našich stránkách v sekci hry se již něco najde. Z povedenějších bych jmenoval např. Gejmejkro, Irskou Zkázu nebo Lukostřelbu. Většina ostatních her sice není úplně špatná, ale má své mouchy, protože byly vyráběny možná i v době, kdy tým ještě neexistoval. Na vytuněné herní kousky se můžete však snad těšit v budoucnu – pracujeme hned na dvou velkých projektech.


Jistě připravujete pro dychtivé hráče další hry. Například zde na vašich stránkách čtu o prvním projektu KOS: Vzestup Vládce Qrepu – co mi o tomto projektu můžeš říci, v jakém je stádiu vývoje a kdy se ho dočkáme?


Nefron: KOS:VVQ je (tedy spíše bude) akční plošinovka, kterou se snažíme udělat dobrou po všech směrech – hratelnost, grafika, hudba, různorodost, nápaditost, originalita atp. ... Hra je inspirována našimi komiksy a jde v ní o invazi dimenze Qrepu na Zemi. Ve hře se hráč zmocní ovládání pěti hrdinů, kteří budou v rozličných situacích narážet na netradiční slizký bastl z jiné dimenze reprezentovaný např. Wonty, Trolly, Kvoky, Škrobty a jinou havětí s netradičními názvy i vzhledem. Hra je ve vývoji více než rok a pořád to nevypadá, že by mohla vyjít.


Na co se do budoucna můžeme dále těšit?


Nefron: Práce je nad hlavu a navíc, nyní je jeden z našich programátorů zaměstnán vývojem hry jménem Troll: Poslední Věrný, která by mohla vyjít již o těchto prázdninách. Půjde o hru velmi netradiční, se specifickým stylem grafiky, hudby i prostředí. Najde se jistě někdo, komu se styl hry nebude líbit, já jsem však přesvědčen o tom, že netradiční styl vůbec není k zahození a Troll: PV rozhodně nebude špatnou hrou.


GM Komunita

Dle nových webových stránek, které jste nedávno spustili, se ukázalo, že měníte týmovou strategii. Čím tato situace nastala a jak ji můžeš prosím rozvést a vysvětlit? Mnoho lidí jistě neví, co si pod tím představit...


Nefron: Ano, na hlavní stránce je napsáno „Přichází změna designu i týmové strategie.“. Mysleli jsme tím to, že naše chování na scéně (např. na Velkém Chytákovi) nebylo zrovna vzorové – přátelské, dobré a solidární, ale spíše provokativní, kritizovačné, nikomusenezavděčující a namachrované. Nyní se vše snažíme napravit.


Čím myslíš, že je způsobeno to, že se vám nyní spíš GM komunita vyhýbá? Myslíš si, že si svou pozici můžete více upevnit?


Nefron: Jak jsem psal nahoře, bylo to naším chování vůči zbytku světa. Pozici si můžeme upevnit tím, že budeme vystupovat normálně, o což se teď snažíme, a k tomu například vydáme nějakou dobrou hru.


Myslíš si, že ta situace, kdy vaše hry většina z GM komunity shazovala ke dnu, že je to skutečně na vině vás, nebo ostatních, kteří vaše hry prostě „nepochopili“ ?


Nefron: Nejsem si jist tím, že by všechny hry byly odsouzeny. Jsem si tím však jistý u hry „Bum!“, která si to podle mě alespoň částečně zasloužila. Some1 dělal jednoho dne výbuchy do KOSu, udělal si na to speciální program, a tak ho napadlo, proč toho nevyužít a neudělat z toho rovnou hru? Bum! Vzniklo během několika dnů a rozhodně se nečekalo, že by to mohl být trhák. Jiná situace však nastává u her KOS: Vzestup Vládce Qrepu a Troll: Poslední Věrný, které vycházejí z našich komiksových nápadů, které nemusí být každým pochopeny. Například monstra v KOSu jsme se snažili udělat tak, aby vypadali opravdu zvláštně a cize. Podobně je to například i s postavičkami ve hře Troll, které se rozhodně nesnaží vypadat jako typičtí vyumělkovaní herní hrdinové, jak je všichni znáte. Někdo, kdo tuto „ohranost“ očekává a nedostane ji, nemusí být spokojen.


Chystáte se přejít v budoucnu na nějaký vyšší programovací jazyk, než co nabízí Game Maker? Přeci jenom, u úspěšných vývojářů by to mělo být postupem času samozřejmostí.


Nefron: Jako grafik si troufám říci, že se jistě něco takového plánuje, ale myslím, že to bude velmi trnitá cesta.


Když jsme u GM komunity a vůbec programu Game Maker – co si o něm myslíš, teď z pozice grafika – myslíš si, že ti dává dostatečný prostor vyjádřit se?


Nefron: Pár výtek bych měl. Verze GM, kterou používáme, např. nepodporuje průhlednost, což mě dlouhou dobu štvalo, nicméně v nejnovější verzi je snad vše napraveno. Najdou se i jinačí problémy, např. nemožnost dát obrázek ve formátu png externě... Ale to jsou všechno takové maličkosti, že se jimi asi ani nemá cenu zabývat. Celkově tedy tvrdím, že GM grafika téměř neomezuje. K tomu přispívá i fakt, že jsem na GM ve spojitosti s grafikou snad nikdy nenadával.


O životě, osobní tvorbě a volném čase

Co ti pomáhá při tvorbě grafiky? Máš na to nějaké vybrané techniky?


Nefron: Pomáhá, to je rozlehlé téma. Nejdříve si všechno musím pořádně rozmyslet, někdy i načrtnout, dá se říci, že mi pomáhá hlava, papír a propiska. Pak přijde na řadu grafický program, realizace obrázku a dání do hry. Co se týče techniky, nemám rád „čistý“ pixelart, kde se musíte se sebemenší věcí dlouhý čas vykreslovat a výsledek je neovlivnitelný. Raději zvolím vymoženosti Gimpu, možnost různých nástrojů (tužka, štětec, rozmazání, zesvětlování/tmavnutí, obarvování...) a vychytávek (vrstvy, palety, filtry...) které práci usnadňují, zefektivňují a umožňují mi zrealizovat svojí myšlenku tak, jak jsem chtěl.


V čem kreslíš?


Nefron: Ve výrobě herní grafiky jsem se usadil na programu Gimp. Dříve jsem si na něj stěžoval, ale s každou novou verzí tohoto Open Source programu je to lepší a lepší. Nemám důvod krást Photoshop – Gimp mi stačí a když se s ním hodláte spřátelit, je fajn. Kromě Gimpu ve vzácných případech sáhnu po vektorovém Inkscape nebo obyčejném malování. Prostě co se zrovna hodí.


Děláte něco ještě ve svém dalším volném čase? Krom prostě čistě sezení u počítače, nebo když nepostrkuješ tým k práci anebo nekreslíš?


Nefron: Co se týče volného času, jako tým rádi někdy vyjedeme na kole a prodiskutováváme tvorbu, ale to je tak jediná společná věc. Každého baví něco jiného.


Máš nějaký svůj vzor na scéně? Máš nějaké vzory v jiných týmech? Pokud ano, v jakých?


Nefron: Ve věci grafiky je to celkem jasné – snažím se jít vlastní cestou a myslím, že se mi to celkem daří. Ohledně hudební a zvukové stránky věci je to trochu jinak, zjednodušeně bych řekl, že můj vzor je ten, kdo má na tvoření tak složité věci jako je hudba či zvuky pořádné vybavení.


Co bys vzkázal čtenářům Freegame či konkurenci?


Nefron: Nic zajímavého mě nenapadá. Snad, aby si užili pěkný den, třeba u nějaké nápadité hry, například z naší tvorby.





fiolax

autor
/ fiolax

Publikováno: 22.08.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 1 =

Tomáš K. | 18.02.12 v 19:52

Administrátoři, nemohli byste, prosím, smazat z tohoto článku naše fotky? Vystavovat je tady byla mladická nerozvážnost... díky, „Nefron“...

mihule | 17.02.09 v 21:41

jo jenže vy magoři ja nechci vaše posrany udaje ja potrebuju neco abych mohl tvořit hry

lila | 07.09.08 v 19:37

článek celkem ujde

lila | 07.09.08 v 19:37

nazdar nechceš si dát trochu voraz když tak pořád píšeš? B...!!!!!!!!!!!!!!


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce