článek

Tony Sawer & Xixiho dobrodružství

Tony Sawer & Xixiho dobrodružství

"Nechť vzplane světlo...", řekl si asi jednou Tony Sawer a začal krom DeMorte s grupou podobně nadšených lidí z branže pracovat na roztomilém a veselém nápadu, kde to hýří barvou, která je pro ono zmiňované DeMorte tabu - ano, je to zelená. Více už v samotném článku, ke kterému přispěl nejen Tony, ale i jeho ochotný spolupracant PA_trick...

Xixi & spol.




Se zástupcem Refraktory si loni na podzim povídal kolega Nosi, s NiHiLiSem dokonce já osobně. Ty by ses nám ale představit mohl… Jaký je u Xixiho tvůj přesný rozsah ráchoty? :-)



Tony: Nazdar! Pár lidí by si mě mohlo spojit se scénářem k DeMorte, jehož jsem autorem a týmoví kolegové si mě snad spojují s protivnou vizí budoucí tchýně. Pod nickem Tony Sawer jsem od listopadu minulého roku začal kompletovat tým lidí, jelikož nejsem ani nadáním ani časově schopen vypiplat hru bez pomoci, ale odmalička jsem chtěl tvořit hry podle vlastních nápadů. Mezitím byla navázána menší spolupráce s lidmi z některých dalších týmu jako právě z Refraktory games(RG). A pod hlavičkou RG jsem rozjel vývoj projektu Xixi.



PA_trick: Ahoj. No mě asi znát nebudete. :) Tak já se tedy představím...jsem někdo, kdo měl vždycky blízko ke hraní her. Někdo, kdo si odmala přál je tvořit. Ale nikdy mě nenapadlo, že se to povede. Už je to víc jak 3 roky, co jsem se začal zabývat 3d. Fascinovaly mě možnosti, které nabízí. Obdivoval jsem vzhled některých her a zvláštní efekty u filmů. Měl jsem jasno, jakým směrem se bude můj život odvíjet. Snažil jsem se dávat o sobě vědět v galeriích, na internetu a jednoho dne... mě naverbovali do týmu NiHiLiS. Následovalo trochu práce na projekt DeMorte a následně se začalo pracovat na Xixim.




Sotva opadnul sníh, banda nadšenců z NiHiLiS a Refraktory přichází s nápadem vyrobit malou humornou adventurku z humorného světa očima (pravděpodobně opět) humorného hrdiny. Co vás k tomu přesně přimělo? Jak vlastně probíhá taková malá kooperace dvou úspěšných českých nekomerčních studií?



Tony: K humoru mě přiměl fakt, že při ztotožňování se s postavami v DeMorte jsem začal přemýšlet jako šílenec. Mám potřebu relaxovat nad něčím veselejším než nad pohnutkami psychopatů. A kooperace není nijak rozsáhlá, jelikož se z většího výběru vyčlenilo několik skvělých lidí a práce na žádném z dalších projektů neutrpěla, spíš naopak – všecko se zjednodušilo.




PA_trick: Co mě k tomu přimělo? No přece Tony Sawer. :) Ze začátku jsem tomu moc nevěřil, smál jsem se, když Tony připodobnil hlavní postavu k Pikachu. Pak jsem poznal, že to myslí vážně a dokonce jsem byl veselý už jen při představě toho, co mi Tony líčil. Chtěl jsem tu veselou náladu, co jsem do sebe dostal nějak předat vzhledu hry – snad se to povedlo. Jinak kooperace je opravdu jen o několika málo lidech. Mají sice o to více práce, ale celkově je spolupráce snazší. A mimoto také proto, že na tom pracují samí vstřícní a skvělí lidi.












Jak Blahenor, tak Xixi jsou nový „trademark“. Můžeš se o nich trochu rozpovídat?



Tony: Mohli bychom hovořit o historii Blahenoru, jak vznikl, kde se vzal, ale teď je to zbytečné. Rád bych na Xixiho příběhu zjistil, jestli českým hráčům tenhle styl adventry vyhovuje a pak třeba pokračoval dalšími příběhy. Shrnul bych to do věty: „Máme rádi fantasy žánr a pohádky.“ A skutečný Xixi není žádný trademark ;-) spíš budoucí celebrita. Určitě se do vydání hry pořádně zapotí, ale po jejím vydání můžeme přislíbit Xixiho rozhovor pro média.



PA_trick: Xixi a Blahenor jako trademark? No to se uvidí. :)




Kdo s tím (šíleným? :-)) nápadem přišel a proč zrovna „Xixi“?



Tony: Co je na tom nápadu šíleného? Od betaverze scénáře, kde se hulila marihuana, korekce rázně zakročila a snad bych řekl, že děti si Xixiho taky zahrají.
Ke Xixiho jménu bych se nevyjadřoval. Kdyžtak zkus napsat na mejl mama@post.cz, třeba si vzpomene proč právě Xixi.



PA_trick: Zní to praštěně? To řeknu Xiximu, on se rád vyjádří v rozhovoru. :)




Co Xixi a jeho osobnost, pohled na blázinec jménem svět, vztah k opačnému pohlaví…?



Tony: Smím-li mluvit za sebe, tak je to sympaťák, ale trochu se bojím, aby mu ta sláva nestoupla do hlavy. K jeho vztahu k ženám můžu říci, že je náročný heterosexuál ;-)) však se zeptej, kde přišel k těm modřinám na krku.



PA_trick: S Xixim jsem zatím moc nemluvil, ale zatím je docela sympatickej a rozhodně se sebou nenechá vytírat podlahu, to ostatně uvidíte. A jeho vztah k opačnému pohlaví je více než kladný. :)




Z polštářoidních Bulánků se stal v průběhu času skoro kult, je něco podobného v plánu s Xixim? :-) Nebo třeba takové narážky na reálné existence jako tomu bylo třeba u Mrtvého Města, samozřejmě tentokrát v ryze humorném duchu – ve stylu „támhleten spolužák je zatraceně podobnej jedné naší mimořádně ošklivé potvůrce z Blahenoru“…



Tony: Nevím. Bulánci jsou skvělá hra a mají stále nevyužitý potenciál. Ale nejsem si jistý, zda se vůbec naše adventura může stát něčím kultovním, když nabízí „jen“ příběh. Možná se stane kultovní mezi vývojáři adventur. V budoucnu bych uvítal, kdyby se zapojili do tvorby dalších, nových příběhů z Blahenoru. Mapa a historie světa je zhruba dána na papíře a ve hře je využit jen její nepatrný zlomek. Tak třeba nejen adventuristé budou hledat námět a narazí na Blahenor.



PA_trick: Plánovat dopředu jestli bude něco kultovní nebo ne se asi stejně dost dobře nedá, o tom rozhodnou hráči.




Nepatrný zlomek… Co si pod tím má lid představit? Prskal by třeba pan Tolkien závistí? :-)



Tony: Na Mistra fantasy nemáme, co se kvality týče, ale co se rozsáhlosti světa týká, tak si věříme.



PA_trick: Je na nás, jak moc celou mapu oživíme příběhy.




Narco v posledním rozhovoru mimojiné prohlásil, že „život je nuda“ a že si vývojařením „zkracuje čekání na smrt“. Blahenor je ale dle dostupných materiálů samá zeleň… Proč ta změna, bylo už snad všech těch sekt, úchylek a rituálních vražd dost?



Tony: Ano, přesně proto, příliš deprese, příliš tmy. Jinak, pokud si vzpomínám, tak v DeMorte scénáři nemám žádnou vraždu, kdo ti to nakecal?!





PA_trick: Xixi měl naposledy v hospodě jednu zajímavou hlášku: „Barva homosexuálů je zelená. Robin Hood byl homosexuál, protože žil v zeleném lese a měl zelený tepláky.“ ;-)) Doteďka nevím, jak si ty jeho kidy přebrat (byl mírně společensky unaven) – toliko k zeleni.




Řekněme, že jste hru dodělali, líbí se recenzentům i lidu, je úspěšná. Mohlo by to třeba znamenat budoucí spolupráci obou studií, nebo půjde vždy na prvním místě o malou veselou „bokovku“…



Tony: Nebudu nic předvídat, už jsem se v tomhle zařekl. Všichni jsme trochu blázni a když bude hra úspěšná, třeba časem přibudou další tohoto ražení. Jinak už mám na papíře několik scénářů na další projekt, který má podobný, ale úplně jiný charakter. :)



PA_trick: Myslím si, že určitě mohlo. Blahenor je svět s vlastní historií, který čeká na prozkoumání.




Toužíš tady třeba něco naznačit, konkretizovat?



Tony: Xixi se drží jistých mezí fantasy světa, které bych chtěl v budoucnu překročit.



Mezi Nebem a Zemí…



Co vy a profiscéna, kde se inspirujete? Napadají mě hry jako Earthworm Jim nebo různé Oddworldy… Každého přece něco nalomí a kdo tvrdí že ne, obyčejně opisuje dvojnásob. :-)



Tony: Mám dost chorý mozek, abych postavil vlastní nápad, inovaci. Ta potvora Inspirace plyne z krásné přírody, z umění, z depresí, z toku života....



PA_trick: Musím se přiznat, že fantasy jsem nikdy moc neholdoval. Takže se ani moc v profiscéně tohoto žánru neorientuji – tím nechci říct, že neznám Pána prstenů:) Ale neplyne z něj inspirace. Ani nemůže. Xixi má prostě svůj styl vylíčení toho, jak vypadá svět (mluvím teď o grafice).




Ať už bude jaký bude, teoreticky se Xixi stane konkurencí pro De Morte nebo třeba i pro Until I´m Gone od Faraway Studios. I různých vtipálkovských adventur je spousta. Nehlodá tě někdy červíček strachu, že se Xixi neujme a zapadne?



Tony: Nebojím se, že by zapadl, nebo se neujal. Kdo si ho bude chtít najít, ten si ho najde. A když ho nikdo hledat nebude, poučíme se aspoň pro příště.



PA_trick: Určitě se Xixi nestane DeMorte a Until I´m Gone konkurencí, jedná se o jinou třídu hry, jak po grafické stránce, tak povahou. Vývoj jde rychle, především díky smělé grafice.



Po světě se pohybují stovky, možná tisíce amatérských vývojářů, mimojiné proto, že jim do jejich mazlíčků mimojiné nikdo nekecá a můžou si tak (v rámci zákona) provádět co chtějí. Co kdyby se ti ale naskytla šance se tím nejen bavit, ale (především) živit?



Tony: Šel bych do toho, až kdybych si byl jistý, že to dám. Především, já nejsem vývojář, jsem jen někdo s málem volného času. Starám se o gamedesigne, scénář – za vývojáře považuji PA_tricka grafika, který se hodně rychle zdokonaluje a PoslaSmrti, který to celé skriptuje. Pak Asan, který mi pomáhá z dialogy, nebo mistr DJB :) a další, co nás podporují.



PA_trick: Určitě. Minimálně 3D grafikou se živit chci. Nejradši ve hrách, které jsem už od malička chtěl tvořit. Vlastně si ani nedokážu představit, co bych dělal, kdyby ne 3D. Věnoval jsem se, věnuju a věnovat budu. Dal jsem tomu spoustu času a úsilí. A zatím to vypadá, že to všechno nepřišlo vniveč.









Zní to až podezřele skromně...



Tony: Spíš reálně.



PA_trick: Nepřipadám si moc skromný.



Děkuji za ochotu, za celou redakci vám přeji hodně štěstí do vývoje a hodně spokojených hráčů, ať už Xixiho nebo dalších titulů… Jestli chceš závěrem vykřičet do světa něco důležitého, udělej to právě teď. :-)



Tony: Teď mám na monitoru flek mrtvého komára! Hej, to zas abych letos koupil náplň do rejdu, bo se nevyspím! V příští adventuře si ty komáry podám, však uvidí. Zdarec!



PA_trick: I my děkujem a budem se snažit, aby Xixi byla hra, která se bude líbit. Pařbě zdar!





Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 23.06.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 3 =

h | 02.07.06 v 12:36

h