článek

Tatko

Tatko

Cyklon 1 a 2, nezapomenutelné Rybičky a spousta dalších skvělých titulů. Tak se u nás už nějakou dobu prezentuje jeden z nejproduktivnějších vývojářů – Tatko. Chcete-li se o něm dozvědět něco více, o jeho plánech a hlavně o nové hře, na které pracuje, přečtěte si rozhovor...

Myslím, že ani není nutné tě nějak dlouze představovat, ale přeci jen tě poprosím, aby ses představil těm, co tě neznají. Kdo tvoří tvůj tým apod. :)



V podstatě jsem vždycky dělal a zatím dělám sám. Vždy se mi líbily hry typu střílečky. Už za doby didaktiku legendární R-TYPE a další raketky a pajduláčci, kteří jdou odněkud někam a ničí vše co se hýbe i nehýbe...A to mě vlastně učarovalo a začal jsem přemýšlet jak začít. No a když jsem uviděl Amigu, co všechno dovede z grafikou, zaslzel jsem. Na didaktiku jsem toho moc nestvořil, ale s nástupem prvních PC 286 jsem se chytil nejprve Pascalu pod DOS a pak Delphi pod Windows a začal jsem programovat. Myslím, že mě ty raketky a pajduláčci drží dodnes a je to poznat na moji tvorbě. Do toho počítám taky hry typu Doom a Quake, které mě taky dost hodně ovlivnily. Můj první pokus v Glscene stvořit nějakou doomovku skončil fiaskem ale to neznamená že jsem to vzdal. :)



Pokud bys mě vybrat hru, ve které si nejvíce vyjádřil své schopnosti a představy, která by to byla?



Je to těžké vybrat nějakou, protože když se dívám zpět a prohlížím si ty hry, tak vždycky najdu něco co bych zlepšil nebo udělal jinak. Ale to snad každý programátor. Pořád se učím něco nového co jsem tenkrát nevěděl. Myslím, že jsem se dost zviditelnil svými hrami Cyklon a Cyklon 2. Nečekal jsem to. Hratelnost se mi fakt povedla. Snad ještě moje rybičky, na které chodí ohlasy i dnes...













Na čem v současné době pracuješ?



Pracuji na klasické střílečce ale zvrchu, což naznačují obrázky na mých stránkách. Nebude to nic převratného, klasická chodička a střílečka (strašně se mi líbí název rubačka :). Bude tam hromada zbraní, od kterých jsem vlastně začal. Vetřelci by měli vypadat jak vetřelci aspoň zvrchu. Snažil jsem se... Vždy bude nějaké bludiště, které musíš projít a v každém díle ti přibude nová zbraň. Podle arzenálu se přizpůsobí tuhost nepřátel... Budeš samozřejmě začínat z klasickou brokovnicí. Je to programováno v Delphi pomocí Glscene rozlišení 1024x768. Jde to dost pomalu, protože systém programování je úplně jiný než 2D hry nebo DelphiX. Ten třetí rozměr udělá hodně, textury z každého úhlu vypadají jinak, takže musíš víc máknout, aby to vypadalo ze všech stran dobře. Taky světlo hraje dost podstatnou roli... A navíc je léto, sem tam teplo přes den spíše k vodě večer pivo. :) Hotové to bude spíše koncem prázdnin.












Co by ti pomohlo při tvorbě nových her?




No a jsme u toho! Pokud jsem dělal 2D hry, tak to šlo. Ale jak jsem si přičichnul ke Glscene, tak jsem zjistil, že je to bezva, ale sám člověk na nějakých větších projektech nemá šanci. Zpět k 2D hrám se mi nechce vracet. Občas bych fakt ten počítač vyhodil z okna... Takže bych uvítal nějakou pomoc lépe řečeno bych chtěl založit nějaký tým programátorů v Glscene v Delphi a začít dělat nějaké dobré projekty. Hlavně bych potřeboval někoho kdo umí 3Dstudio na dělání scén a textury. Jde to dost pomalu. No a taky programátora v Glscene, zvuky, takže kdo by chtěl zkusit se mnou spolupracovat, ozvěte se.



Které české freeware hry tě v současné době nejvíce překvapily?



Stahuju si pravidelně všecky free hry od českých autorů, abych viděl, jak postoupila konkurence a jak jsem moc klesnul .Většinou se to dá hrát i když je to krátké. Nedá se říct že by mě nějaká hra překvapila, je to všechno vyrovnané. Někdy mě štve že u některých her nedostatek kvality nahrazují vulgarizmy a podobně. Ale to už patří k dnešní době.



Máš nějaký vzor mezi českými freeware týmy?



Vzor ani ne. Ale dost se zajímám o týmy které programují 3D a zvláště pak chodičky typu Doom např. "OTYCH SOFTWARE" a jejich projekt "nelítostný souboj" - jsem zvědavý jak to dopadne. Vypadá to dost dobře. Je těch týmu více, ale všecko nějak zaniklo, utichlo...



Jaký je tvůj výhled do budoucna? Plánuješ něco velkého?



Uvidím... jestli se ke mně někdo přidá a měl bych pár projektů. Ale jinak nic převratného nechystám, spíše se chystám pomalu zaniknout. To říkám už skoro rok a pořád mě to programování her nechce pustit. Ale až mě to jednou pustí tak s tím praštím. :) Programátor her v dnešní době - pokud je sám, nemá šanci...



Co tě baví jiného mimo tvorby her?



Baví mě filmovat a stříhat to na počítači, ale pouze amatérsky soukromě. Žádný režisér umělec a tak podobně. Pouze nějaké naše výlety, pijatiky, grilování a pak si to sestříhat – opakovačky, hudba ...a tak. Jinak kolo, pejsek, pivo, víkendy a taky tvorba her. :)



Jaké hry rád hraješ?



Ted už moc nehraju, ale jinak rád hraju Doomovky. Čekám na DOOM 3 jako každý. To si teda zapařím. To teda jo! Ale jinak ty rolovačky zleva doprava, raketka palebná síla..., ale
aby to bylo odněkud někam.



Myslíš, že by ses tvorbou her mohl jednou živit? :)



Tvorbou her asi ne. Ne že bych nechtěl, ale na to nemám. I když nikdy neříkej nikdy. :)
V dnešní době stačí, abych se vůbec nějak uživil, což se zatím děje, tak je vše v pořádku.
Zatím mi stačí když stvořím hru, kterou si dost lidí zahraje. A když se vzpomene třeba na název "Cyklon", řeknou aha "Tatko", dobře jsem si zalítal. :)



Chtěl bys něco vzkázat čtenářům FreeGame.cz? :)



Aby se jim podařilo vyhrát třeba Becher Game nebo něco jiného... a vyšplhat se na výslunní... :) Aaa oooo tttom ttto jjje... :)




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 28.07.2004


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 2 =

DoDoTom68

DoDoTom68 | 08.06.14 v 11:17

pekne rybičky na foto, ako živé©

Nadidlo | 06.08.04 v 14:09

Nevíte jakej má e-mail (nebo jiný kontakt) Tatko? Zkusil bych mu s něčím pomoct a podílet se na jeho hrách...

peto | 01.08.04 v 12:45

BBeezzvvaaaa