článek

Stanley & TjestStudio

Stanley & TjestStudio

Banda nadšenců, více než půl roku vývoje a nakonec sedm pěšáků, kteří se dobelhali do cíle. Slůvko "dobelhali" berte ovšem jen obrazně, protože výsledkem je rozhodně prvotina nadprůměrných kvalit. Více už v rozhovoru samotném, k němuž ochotně usedl generál Stanley...

Něco málo o sobě…



Tázaní většinou na toto odpovídají neradi, ale řada čtenářů bez vysvětlující kaše nejde dál… Můžeš tedy lehce představit sebe, studio, své/vaše počátky, plány, o co vám jde a podobně?








Takže, na internetu mě můžete najít s nickem Stanley a v reálu pod jménem Standa Štěp. Bydlím v Deštném v O.h., je to takové malé horské středisko ve východních Čechách. Chodím do školy v Novém městě nad Metují, kde studuji obor Mechanik el. zařízení. Poměrně dlouho už se věnuji programování. Začínal jsem se učit v pascalu, poté jsem dělal v delphi, visual basic, wintermute, ags. Naprogramoval jsem pár malých her, které jsem nikde nezveřejňoval. V současné době se věnuji tvorbě her ve wintermute, delphi a postupně začínám přecházet z delphi na C/C++. A teď lehce představím ostatní členy týmu:



Petr Hastík na internetu jako cyberReal, je náš hlavní grafik, narazil jsem na něj úplně náhodou na internetu, když jsem si tak procházel různé grafické práce. Ve hře dělá hlavně prostředí, ale věnoval se také věcem do inventáře, nebo animovanému logu TjestStudia, které bylo možné vidět v úvodu Brány do budoucnosti, tedy viděli to jen ti, co to nezrychlili libovolným tlačítkem. :)



Tomáš Skřivan na internetu jako Kostra, zabývá se tvorbou postav a jejich animací. Narazil na nás díky inzerátu na http://www.3dgrafika.cz . Už měl pracovat na Bráně do budoucnosti, ale z časových důvodů to nezvládl. Teď se bude podílet na vývoji hry Seven Souls jakožto hlavní modelátor a animátor postav.



Robert Varga na interneru jako Robin, několik let se aktivně věnuje programování, skládání hudby, designu a také kreslení. V týmu je díky HiDDenoj, který je jeho dobrý kamarád a tak mě dal hned kontakt. Seven Souls je první projekt na které bude pro TjestStudio pracovat a ve kterém dělá 2D grafika.



Tomáš Sudík na internetu jako Dj HiDDen... hudbu začal dělat na počítači zhruba od roku 2001 - 2002, dříve to zkoušel na amize... a našel si mě přes podaný inzerát ohledně tvorby hudby. V TjestStudiu se stará o ozvučení našich her.



Hexer...na internetu jako Hexer výjimečně jako Hexerfin (pokud mu někdo obsadí nick)...nejpodivnější stvoření v teamu jelikož není ani jisté jeho pohlaví a zda vůbec nějaké má! Jedna z teorii hovoří o tom, že se jedná pouze o kus kódu který zmutoval neustálým posíláním po emailech a nyní se vyvinul v umělou inteligenci (scénárista).



K plánům mohu jen říci že se budeme snažit vyvíjet kvalitní hry a když to vyjde rádi bychom se dostali až k profi scéně.






Jste nové, ambiciózní studio zaměřené na akční, adventurní a arkádové hry. Bylo hodně složité nabrat a motivovat těch sedm existencí, které momentálně figurují na webu?



Složité to až tak moc nebylo. Jenom jsem měl problém najít scénáristu. Jednoho jsme v týmu měli při vývoji BDB, napsal nám scénář a pak přestal spolupracovat. Jenomže se nám konec a nějaké úryvky ve scénáři nelíbili, tak jsme potřebovali aby ho někdo změnil. Nějaké změny jsem provedl já a nějaké člověk, který byl ochoten nám pomoci. Příběh byl kvůli tomuhle celkem dost zkrácen. Další velká nepříjemnost byla, že ani jeden scénárista nepsal dialogy. Musel jsem je rychle vymýšlet při psaní samotné hry. Takže jsem hledal trvalého a dobrého člověka na tuhle funkci vlastně celou tu dobu, co jsme pracovali na bráně do budoucnosti. Jinak v týmu nás je šest, ten sedmý je externista a dělá jenom design webu.







Fungujete na bázi spolužáků, přátel z jedné čtvrti a podobně, nebo jde čistě o internetový mix…?



Jde o internetový mix, hry vyvíjíme komunikací přes icq, jako hodně herních vývojářských týmů.



České vývojářské týmy vznikají a zanikají skoro rychleji než bakterie. Vnímáš to nějak, nebojíš se podobného konce? Sleduješ v tomto směru konkurenci?



Freeware scénu samozřejmě sleduji.. Co se týče zanikání týmů tak si myslím že je to plně normální záležitost. Týmy vznikají tak musí i zanikat. Já se konce určitě nebojím protože vývoj her mě baví, když někdo odpadne budu se snažit najít někoho jiného. :))



Projekty



Brána do budoucnosti je vaší relativně úspěšnou prvotinou, které se ovšem nevyhnulo plno drobných mušek. Co jste si od ní vlastně slibovali a v čem vás nejvíc poučila?



Brána do budoucnosti byla tvořena za účelem seznámení v týmu, vyzkoušeli jsem si týmovou práci a osvojili si tak kompletní proces vývoje hry. Také jsem si našel lidi kteří chtějí a umí vyvíjet pc hry. BDB tedy sloužila jako zkušební projekt před tím, než se pustíme do něčeho většího.



Řada lidí (včetně našeho recenzenta) označila příběh Brány v mnoha ohledech za lehce ohraný. Přesto by mě zajímalo, jak jste k němu došli a co jste jím chtěli přesně říci… Jenom doufám, že to nebyla něčí skutečná trpká životní zkušenost.



Když si tak zavzpomínám na minulost, tak vím, že už jako malý kluk jsem adventůru s příběhem na téma cestování časem chtěl udělat. A jak znáte když něco chcete snažíte se, aby se to splnilo…;-) A tak se mě přání přeci jen splnilo a jsem moc rád že BDB byla prvotinou a zkušební hrou TjestStudia! :)




Vaše prvotina je stále více než čerstvá. Jak na vás zapůsobily první reakce hráčů? Byly pro vás radostí, zklamáním, poučením, nebo od všeho trochu?



Reakce hráčů nás pozitivně překvapili. Vesměs jsme se setkali s kladnými ohlasy a z těch záporných (nebylo jich mnoho) se jistě do našeho příštího počinu poučíme. Přeci jen šlo o zkušební projekt.



Ještě před dokončením Brány jste avizovali práce na další adventůře, prozatím známé pod názvem Seven Souls. Nemyslíš, že právě nastala ta nejlepší příležitost vybalit na nás víc než jen název a žánr? :-) A jaký význam by pro vás z hlediska sbírání zkušeností přesně měla mít?



K Seven Souls bych zatím mohl říct, že se můžete těšit například na zajímavý systém skládání důkazů a souvislostí, dlouhou hrací dobu a tuny dialogů. Také vás určitě zaujme hororová atmosféra zámeckého hotelu v horách, kompletně animované postavy a pěkné ozvučení. Ve hře se bude pohybovat real-time 3D hlavní postava.. Počítáme taky s tím, že se zdokonalíme v týmové spolupráci : ), která nebyla při předchozím projektu na té správné úrovni.



Koncem listopadu nás čeká další Becherovka, kde se letos téměř stoprocentně mihne např. post-apokalyptický Moribund World. Figuruje nějak tento fakt v plánech TjestStudia?



No to prozatím nevím, záleží na tom jak nám půjdou práce na Seven Souls. Ale jestli bude dostatek času tak tento fakt v plánech TjestStudia určitě figuruje.




Obecně…



Na českém adventurním poli je odjakživa velká tlačenice. Jak vnímáš konkurenci typu Untim I´m Gone nebo De Morte? Těšíš se na budoucí zážitky při hraní, nebo je vnímáš jako ty, kteří se vám jednoho krásného dne pokusí „vyžrat místo“? :-)



Jsem hrozně rád že všechny herní freeware i komerční týmy existují. Myslím že k vývoji kvalitní hry je potřeba hodně energie, aby se dal dotáhnou daný projekt do konce! A určitě se těším až si nové freeware i komerční hry zahraji. :) Když to tak shrnu tak je určitě nevnímám jako ty, kteří nám jednoho dne chtějí „vyžrat místo“. ;-)









Děkuji za ochotu, za celou redakci vám přeji hodně štěstí do vývoje a hodně spokojených hráčů, ať už se vrhnete kamkoli a po čemkoliv… Jestli chceš tedy něco vzkázat lidem, udělej to právě teď. :-)



Já také děkuji a chtěl bych všem vzkázat ať jsou pořád v pohodě, s humorem jde všechno líp. ;-) Hrajte freeware hry, protože i ty vás pobaví a děkujeme za názory na naši zkušební hru.




Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 18.07.2006


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 1 =

A.G. | 31.07.06 v 10:51

Viem, že sa jedná o prvú hru TjestStudia, ale aj tak by som mal, podľa mna na mieste, stručné poznámky k príbehu, ktorý ma nejako vobec neoslovil:-) Ten pribeh mi pride skor ako nieco, aby sa rychlo nieco spravilo, cize...

Je to len moj nazor;-).

Petrklíč | 20.07.06 v 15:05

Krásnej rozhovor, jen tak dál!


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce