článek

Sosáci & Edward Fogg

Sosáci & Edward Fogg

Nejen projekty typu Until I’m Gone jest česká adventurní scéna živa – ohendá jsme si například „popovídali“ s Janem Balkem o zajímavém Sosáckém projektu Edward Fogg. Pokud vás tedy drbe, co ho ke hře z podobného těsta dohnalo, jste zvědavi na duo nových típanců nebo se prostě jen chcete pobavit nad glosami rozverného vývojáře, račte dále.

O Sosácích




Mohl bys letmo představit sebe, své kolegy, vaše sny, ideje a podobně… Rozhodně vypadáte na poměrně bizarní partičku. :-)



Takže v našem bizarním seskupení by každý našel celkem 4 groteskní členy. Většinu práce odře zvrhlé duo Honza a Martin Balkovi. Honza má na starosti pokřivenou grafiku a já píšu zvrácený program. Nesmíme zapomenout na Jirku Janíčka a jeho strašlivou hudbu. Poslední člen, Jirka Hamousů, překládá naše hry do hrůzných jazyků.










Proč Sosáci? Nemá to náhodou něco společného s pirátstvím nebo nadměrným požíváním alkoholu?



Kupodivu ne. „Sosáci“ je odvozeno od přezdívky, která se s náma táhne už hodně let. Nechtějte ale po mě, abych si vzpomněl kde se vzala. Prostě se vynořila a od té doby se nás drží jak židovská víra.





Edward Fogg



Jak jste na takovou věc vlastně přišli? Většina začínajících developerů zpravidla skočí po nějaké rádoby nostalgické hopsárně nebo po rubacím fantasy RPG – zatímco Edward Fogg vedle nich vypadá na poměrně odvážnou seberealizaci. Nebo se pletu?



My si jenom dali něco jako předsevzetí, že každá naše další hra musí být hezčí, delší, větší a víc kulervoucí než ta předchozí. A protože Edward Fogg je už naše čtvrtá, tak chceme, aby to byla opravdu super-ultra-giga-mega-hetero adventura. A né žádný béčko. :)










Hrubý příběh Fogga trochu připomíná „komediální horor“ Sleepy Hollow, náhoda? :-) Kde je váš původ inspirace? A kdo s tím nápadem vlastně vyrukoval?



Sleepy Hollow jsem viděl a vážně se mi líbil. Tim Burton je prostě frajer, nicméně naše inspirace to tentokrát není. Nápad přišel sám od sebe, jediné co nás trochu navedlo byly komiksy Alana Moora a lehce halucinogenní kapky proti kašli :) A myšlenka vylezla ze mě. Ve vaně. (Vím, píšu to pořád, ale mě nejlepší věci napadaj jenom tam.)




Jeden můj kamarád-grafik, ač černý kritik všeho možného, označil Edwarda Fogga za „hru, jejíž grafika má koule“. Rozhodně je velmi specifická; bylo něco takového prvoplánové, nebo to jaksi přišlo až s šikovným artistou?



Chochó, díky za kompliment. To s tou grafikou bylo plánováné. Náš grafik totiž předtím musel trpět při kreslení myší, a tak pak když dostal tablet, začal řádit jako malý dítě...teď už ho to ale tolik nebere.









Váš tým je maličký, projekt ambiciózní a vývoj se vleče. Neuvažujete o posilách? OK, dělat na jedné vizi ve třech čtyřech lidech má svoje výhody a je to poměrně úsporné na nervy, ale přesto…



Víme, že dělat hru prakticky ve dvou lidech je dost hardcore, ale já jsem totální perfekcionista. Každou posilu bych tím asi zničil… Navíc čím míň lidí, tím míň starostí a člověk to může víc rozbalit. Takhle vývoj sice trochu dýl trvá, ale my každou rozdělanou práci doděláme…někdy (a…ehm…Space funu si nevšímejte)



Skoro na každém rohu se zmiňujete o plánované přítomnosti specifického černého humoru, což je většinou spontánně vítaný krok. Kterápak hra je původcem implementace takového nápadu?



Žádná. My jenom nedokážeme spíchnout vážnou hru. Každý pokus o seriózní a důstojnou hru hnedka padne. Dělat nějakou ubulenou limonádu nás opravdu netankuje.








Sledujete tuzemskou „konkurenci“ v podobě dejme tomu De Morte nebo Until I’m Gone? Co by vedle nich mělo být hlavní devizou Sosáckého projektíku?



Oba projekty znám a vypadají vskutku mastodontně. De Morte i Util I’m gone jsou hodně ambiciózní a slibné adventury, ale Edward Fogg vedle nich nebude žádná chudinka!
Dobrá, na jedné straně máme Until I’m gone s tou svojí parádní tři-dé grafikou, 14 jazykovými mutacemi a profesionálním dabingem, ale nesmíme zapomínat na Edwarda Fogga s jeho…hm…heh…sakra!





Pár věcí mimo mísu



Které žánry her nebo přímo konkrétní ságy / tituly / rodiny her jsou vám nejbližší a proč? Mám za to, že např. taková Syberia, Posel Smrti nebo adventurní detektivky z pera geniální paní Christie by byly pro Edwarda Fogga více než kvalitním zdrojem inspirace.



Osobně mě nejvíc dokáže rozdovádět série Fallout. Ten jeho svět je fakt “kůl“.Syberii jsem hrál a taktéž není špatná, jenom mě dráždilo, když se hlavní hrdinka pomalu ploužila přes dvacet lokací. Posla smrti jsem dokonce dohrál, ale jako zdroj inspirace pro naší adventůrku bych ho neviděl. Moc mi neseděl příběh…asi proto že třeskutá pointa mi došla půl hodiny předtím, než k ní vůbec došlo.








Stačilo pár let a virtuální zábava se z z garážové srandy proměnila v nemalý byznys. Jaký je tvůj osobní pohled na daný problém, na budoucnost hraní, na osud vašich oblíbených žánrů, proklamovaný nástup konzumnějších platforem a podobně…



Čím dál tím víc lidí si v poslední době stěžuje, že nejnovější hry jsou na jedno brdo…že už to zkrátka není „vončo". Originalitu sice vystřídala bombasťácká grafika, ale na druhou stranu v dávných časech, kdy z her neotřelé nápady vysloveně tekly, zase každý toužil po lepší vizuální stránce. Pokud si dneska někdo chce zahrát hru, která v sobě má to „srdíčko“, tak může sáhnout po těch nezávislých. Tam jsou kolikrát originality tři prde*e!









Je mezi českým freewarem nějaká hra, u které sis říkal „no k***a, tihle vývojáři jsou fakt machři, ti rostou přímo pro profiscénu…“?



Protože se nechceme někoho dotknout, urazit, nebo nedej bože vynechat, tak žádná jména neuvedeme. (Uuuf, to jsme z toho zase vybruslili.)




Kde vidíte sami sebe dejme tomu za pět, deset let? Upozorňuji, že oblíbenou odpověď „nemám v plánu žít tak dlouho“ neberu. :-))



Nabízí se dvě varianty – dobrá a špatná. Buď ze sebe budu chrlit úspěšné hry a studovat přitom školu, která mě baví ve světě, kde tečou čokoládové řeky a každý den je duha, i když zrovna nepršelo, nebo přijde něco horšího. Třeba se za pět let budu válet někde ve škarpě v roztrhaných hadrech s flaškou Ironu v ruce a přemýšlet, jestli mám na zaplacení dluhů prodat i tu druhou ledvinu…kdo ví.








Je tady něco, co bys rád vykřičel do světa, ale nikdy jsi k tomu nedostal pořádnou příležitost?



Řada týmů by teď jistě nabídnutý prostor využila k vlastní propagaci a psala věci jako: „PROBOHA STAHUJTE NAŠE HRY!“, ale ne tak my. Z nás žádné „STAHUJTE NAŠE HRY!“ nedostanete. (stahujte naše hry! – www.sosaci.cz. STAHUJTE JE! STAHUJTE!!!)



Díky za tvůj čas… Za celou redakci přeji tobě a celému (mini)teamu hodně štěstí do vývoje a co nejvíc spokojených hráčů, ať už se vrhnete po čemkoliv. Jestli chceš za sebe nebo tým vzkázat nějaké poselství lidem, kteří navštěvují Freegame, udělej to právě teď…








Potěšení je na naší straně. A serveru freegame.cz přejeme ať do budoucna jenom kvete. A vašim čtenářům přejeme ať…kvetou taky?



Děkuji za rozhovor.



My taky.




Jesterka

autor
/ Jesterka

Publikováno: 26.08.2007


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 4 + 4 =

P7630 | 19.09.07 v 08:19

pajjm qh n va ,n ,mj774744110022558899656330050ijfágbgigvigv gšwrtgtghn bezm gkt hg rebr fbu ř

Kosak | 07.09.07 v 14:18

Proste nejlepsi freeware team vsech doB:))) SOSACi ruleZZZzz!!:)

jirka | 04.09.07 v 14:18

jo sosaci sou fakt hustí a mají namakané hry !


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce